Jeg gleder meg voldsomt til jul!
Andre som er like julemennesker som meg? Jeg lever og ånder for julen, har alltid elsket den. Faktisk sitter jeg og hører på julemusikk nå. Oslo gospel choir - En stjerne skinner i natt, den ultimate julesangen! 
Ingenting er som tidlige morgener eller sene kvelder da det er helt mørkt ute, og man ser alle de lyskledde trærne i folks hager og julestakene i vinduene. Jeg blir rørt bare jeg tenker på det. Jeg elsker å gå tur sent på kveldene i julen, kjenne vinterlukten og se på julepynten i hagene til folk. Det er så fredfullt og nydelig!
Mange sier julen er så stressete, men det er vel hva man gjør det til? Jeg begynner med gavene i september/oktober og er ferdig leenge før jul.
Hvert år står jeg og vesla opp tidlig på julaften og spiser julestrømpe til frokost ( ) og ser på julens tegnefilmer. Askepott MÅ sees, selv om jeg etterhvert kan omtrent alle replikkene utenat. Samme med Donald og vennene hans, og alt det andre de sender på julaften.
Lille julaften legges gavene under treet når vesla er i seng slik at hun våkner opp til DET presanghavet + julestrømpen morgenen etter. Det er alltid like stas. På kvelden lille julaften er det risgrøt, pepperkaker og julefilmer. POLAREKSPRESSEN hører med til julens obligatoriske filmer, INGEN jul uten den!!
Herregud som jeg gleder meg, jeg gleder meg sånn at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg begynner å glede meg i januar hvert år. Jeg er gal.