Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Nye Ford Mondeo

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 06:36   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nye Ford Mondeo

Er det noen som har den? Vi var godt på vei til å kjøpe en Toyota Avensis, men på grunn av høy mann som ikke satt så bra i den er vi nå litt i tvil.
Igår prøvde vi Ford Mondeo, og der fikk han mye bedre plass. Men akkurat det skal jo selvfølgelig ikke være det eneste avgjørende. Bilen ser fin ut den. Mannen min syntes den var bedre å kjøre enn Avensisen, jeg syntes den føltes litt større og at det var litt vanskelig å få følelsen av hvor jeg befant meg på veien. Men det regner jeg med går fort å venne seg til.
Jeg har liksom aldri hatt noen følelse for Ford, syns de har hatt mye klumpete design oppigjennom, men denne ser jo faktisk fin ut.
Er det veldig mye dummere å kjøpe Ford enn Toyota, tro?

Ett av argumentene for Forden kan jo være at det er en helt ny modell i år, sånn at den kommer til å holde seg omtrent sånn en stund. Avensis har hatt samme modell noen år, og jeg har hørt at de visstnok kommer med en ny utgave neste år. Da vil jo årets modell ikke lenger være den nyeste... Vanskelig dette. Etter å ha hatt bruktbilen fra helvete noen år (Renault Laguna) er vi nå veldig innstilt på å gjøre et smart, problemfritt kjøp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:11   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Vi har den forrige Mondeoen til Ford og er iallefall veldig fornøyde med vår. Romslig, god å kjøre, moro med godt med motor (130 hk Turbodiesel), og jeg synes designen er grei nok. Mannen sikler etter den nye modellen, men har fått streng beskjed om at det ikke blir noen ny bil på lenge.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:40   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Jeg har ingen erfaring med Ford, bare god erfaring med Avensisen.

Hvor høy er mannen? Og hva slags seter prøvde dere med? Vi har sportsseter og mannen her på 187 sitter veldig godt. Pappaen min på 193 sitter også bra.

Det med modeller og nyeste modell hadde jeg ikke tenkt så veldig på når det gjelder Avensis. De holder seg uansett godt i pris. (det er ihvertfall min erfaring, jeg er jo ingen ekspert )

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:42   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vi har den forrige Mondeoen til Ford og er iallefall veldig fornøyde med vår. Romslig, god å kjøre, moro med godt med motor (130 hk Turbodiesel), og jeg synes designen er grei nok. Mannen sikler etter den nye modellen, men har fått streng beskjed om at det ikke blir noen ny bil på lenge.

Signerer denne til det fulle, bortsett fra at vi har bensinmotor, og det er litt irriterende.

Vi kommer definitivt til å se på den nye Mondeoen når vi skal ha ny bil, men det blir en stund til. (Hadde det vært opp til min mann hadde vi sikkert kjøpt nye bil i går. )



Både Ford og Toyota er driftssikre biler, og i motsetning til Renault og Peugot, så går det faktisk an å bytte en lyspær uten å demontere halve motorrommet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 09:55   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Hvor høy er mannen? Og hva slags seter prøvde dere med? Vi har sportsseter og mannen her på 187 sitter veldig godt. Pappaen min på 193 sitter også bra.

Han er 194-195. Tror ikke det var sportsseter i den vi prøvde. Han hadde ihvertfall litt problemer med å sitte komfortabelt med venstrebeinet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:04   #6
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Vi er nå på vår tredje Mondeo og er kjempefornøyd. Den vi har nå er ett år gammel og utrolig behagelig å kjøre. Mannen er selvsagt prøvekjørt den nye og er helfrelst allerede.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 10:45   #7
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Han er 194-195. Tror ikke det var sportsseter i den vi prøvde. Han hadde ihvertfall litt problemer med å sitte komfortabelt med venstrebeinet.

Ofte er sportsseter lengre slik at man får bedre støtte til bena. Men om det er forskjell i Avensisen fra vanlige seter vet jeg dessverre ikke. Det er jo viktig at han sitter godt, så det er sikkert lurt å sjekke ut andre biler.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:07   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Far sikler også på den ny Mondeoen (vi har bare vindusshoppet).
Han er også lang, 194 cm, og det er ikke alle biler han sitter godt i!
Mondeoen er større enn mange andre biler også på bredden, og det gir ekstra følelse av plass.
Vi har en venn som er to meter lang og han har kjørt Mondeo i snart 15 år, han finner ingen annen bil hvor han sitter så godt og hvor du får så mye for pengene.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:50   #9
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Har også Ford Mondeo!
Den gamle modellen men sikler på den nye

Anbefales!

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:03   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Ford Mondeo - Toyota Avensis 27-0. Minst.

Mondeoen er jo FIN. Av hensyn til de mange Avensiseierne her skal jeg ikke si høyt hva jeg synes om den.

Samtidig må jeg jo nevne at jeg ikke har eid noen av dem, da.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:09   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Vi solgte Mondeoen vår igår til fordel for vår nye Avensis . Nå må det sies at Mondeoen var fra 2001. Men vi har stort sett angret på at vi ikke tok Avensis fra vi kjøpte den (i 2005). God plass er det, det kan jeg skrive under på. Den er mye mer romslig enn Avensisen og kjempegod å sitte i. Utover det har den vært dyr i drift, sugd bensin og vært på verksted utallige ganger. Vi er heller ikke særlig fornøyd med Fordservicen på verksted og utsalg. Deilig å være tilbake på Toyota.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:47   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Nå har vi kjøpt ny Ford Mondeo Titanium med masse kule greier, og får den i løpet av et par uker.
Valget ble forsåvidt enkelt siden mannen min ikke hadde helt plass i Avensisen. Håper vi blir mer fornøyd enn apan. Nå er jo dette en helt ny modell, det er diesel (bruker lite også), og vi satser på å ha den sånn omtrent de tre årene garantien gjelder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:03   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Vi har den forrige Mondeomodellen. Veldi, veldig fornøyd. Vi kjørte Toyota tidligere og var veldig fornøyd med den også, men mener vi fikk mere bil for pengene da vi kjøpte Ford Mondeo. Deilig med god plass. (Jeg er over 1.80 og mannen over 1.90)


Grattis med bilkjøp!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:04   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Det var godt å høre, Kirsebær!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:19   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Grattis med ny bil!

Jeg har ingen erfaringer med Toyota eller Ford da jeg aldri har hatt noen av de, men min mor har hatt Ford i alle år og er kjempefornøyd
Så en helt ny Mondeo i går og den var veldig fin

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:54   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Den nye Mondeoen er kjempelekker syns jeg.
Mannen har siklet på den, men valget falt på noe annet.

Gratulerer mes ny bi, snart

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 10:55   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Nå har vi hatt den en uke, og er veldig glad i den nye bilen vår. Den er akkurat sånn som denne her, samme farge.


Sist redigert av Filifjonka : 30-03-09 kl 23:13.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 11:23   #18
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye Ford Mondeo

Kjempefin bil! Så den "live" her en dag i akkurat samme farge - skikkelig fin var den!

Håper at dere blir fornøyd med nybilen!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no