|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvor ofte bør en med ca livstidsdom få perm? | |||
Hver annen uke, en helg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Hver annen uke, en dag |
0 | 0% |
En helg pr mnd |
2 | 8,70% |
En dag i en helg pr mnd |
1 | 4,35% |
En helg pr kvartal |
2 | 8,70% |
En helg pr halvår |
3 | 13,04% |
En helg pr år |
0 | 0% |
En uke pr år |
2 | 8,70% |
To uker pr år |
0 | 0% |
Bør ikke få permisjon |
13 | 56,52% |
Deltakere: 23. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Mer om permisjonHvor ofte mener du at en innsatt med en livstidsdom/tilnærmet livstid, f.eks 15 år ++ bør ha rett på permisjon. Altså ikke etter hvor lang tid den bør få mulighet til å få permisjon, men hvor hyppig denne skal få ha permisjon når dette først er innvilget første gang.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Mer om permisjonDet er ikke lenger automatisk at en med en streng straff slipper soning etter en viss tid, slik som tidligere. Men det kan du gjerne ta opp i en annen tråd.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer om permisjon2 helger i mnd hvis de har barn de har samvær med, en helg hver 6 uke hvis de ikke har barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer om permisjonVanskelig å lage noen klar regel for det, kommer an på forbrytelse og bakgrunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer om permisjonJeg krysset av for ei helg pr halvår, ikke for den innsattes skyld, men for den innsattes families skyld. Skjønt egentlig ville jeg vel helst ha krysset av for ingen permisjoner i det heletatt. Hvorfor skal de egentlig innvilges permisjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Mer om permisjon
Fordi selv om straffen er frihetsberøvelse, så er den også rehabiliterende.
![]() |
#8 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja den skal jo være det. Og jeg skjønner jo det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Mer om permisjonJeg krysset av for en helg hvert kvartal.
![]() |
![]() |
#10 |
er grønn og fin.
|
Signerer dette i sin helhet, for dette er det samme som jeg hadde tenkt til å skrive.
![]() |
#11 |
|
Har egentlig ikke tenkt så mye over akkurat det og greier ikke krysse av for noe i det hele tatt. Jeg synes det er såpass mange forhold som spiller inn at det er umulig å si noe generelt om det, annet enn det Tjorven skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
Om du ser på eksempelet jeg la ut, så har han 12 år igjen av straffen og er allerede ute i snitt en helg pr mnd. Om det skal bli hyppigere enn det, så kan man jo like gjerne sette de fri.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Mer om permisjonDet jeg tenker på at er at det kommer an på personen det gjelder og hvor h*n er i rehabiliteringen. Det må variere og bør være opp til nemda som skal vurdere det, å gjøre en totalvurdering av situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Mer om permisjonJeg er faktisk litt sjokkert over at flertallet her så langt mener at det er helt greit å sitte innesperret i 21 år uten å få se utsiden av murene.
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Mer om permisjonØkonomisk kriminalitet er jo noe som kan gi temmelig lange straffer. Bør en som har snusket penger fra staten sitte inne uten ever å få permisjon også? Eller tenker dere bare på den som har drept og sånne "slemme" ting?
![]() |
#17 |
ssscccuphersfantassschisk
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer om permisjonDet kommer jo ann på hva de sitter inne for.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
Så ofrene til de som har smuglet narkotika, altså f.eks. overdosedødsfall, de fortjener altså at overgriperen ikke straffes like mye?
![]() |
#19 |
er grønn og fin.
|
Enig her.
![]() |
#20 |
ssscccuphersfantassschisk
![]() ![]() ![]() |