Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er du opptatt av merker??

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-06, 17:09   #1
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er du opptatt av merker??

Syntes det er litt interessant i tråden "hva har du på deg"....mange bare ramser opp hva slags plagg og hvilken farge, mens andre snakker om hvilket merke det er på osv...

Er du opptatt av merket på klærne dine? Såfall...hvorfor?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:12   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Merkene på klærne mine er helt uviktig for meg.
Det som er viktig med klærne, er jo hvorvidt de ser fine ut når jeg har de på, og at de kommer til en pris som lommeboka tåler, og ikke hvilket merke de er.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:14   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Eg tenkte akkurat på det samme Pastill! Var så lett å sjå det i den tråden.

Er forøvrig lite opptatt av merker, sånn egentlig

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:15   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Jeg har aldri vært opptatt av merker. Hovedsaken er at jeg liker klærne.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:15   #5
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Jeg er opptatt av at bukser skal være av visse merker, men det er fordi jeg syntes de er slitesterke og sitter fint. Ellers så kjøper jeg det som ikke er altfor dyrt og sitter pent. Her teller kvantitet mer enn kvalitet siden jeg blir fort lei klærne mine.
Ellers så er det verste skoene jeg har hatt noen gang av merket Tommy Hilfinger. De var gjort vanntette med en plastpose inni og jeg slet hull i de på 2 mnd.... så min erfaring er at merket ikke automatisk betyr kvalitet.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:18   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Jeg svarer det samme som jeg svarte i denne tråden som heter
"Er du merkebevisst?"
....går vel omtrent ut på det samme som denne tråden

http://www.foreldreportalen.no/forum...read.php?t=817

Kopiert

Hva skal jeg svare her mon tro?

Jeg er vel sikkert ganske merkebevisst i noens øyne.
Det er ikke så veldig bevisst, det som er mer bevisst er at jeg er skikkelig kresen på kvalitet og individuelle klær.Syntes ikke det er mye moro å feks ha samme sko,veske etc som mange andre
Liker å ha spesielle ting og er veldig opptatt av kvalitet.
Feks Mulberry vesker er verden over kjent for sin gode kvalitet, dessuten er de utrolig lekre også

Jeg har alltid vært veldig opptatt av klær, og nå når jeg har blitt voksen og har klart å opparbeide meg en viss god lønn etter mange års utdannelse og yrkeserfaring, syntes jeg det er moro å bruke endel av det på klær og BIL.

Husk det at de merkeklærnejeg kjøper og bruker overhodet IKKE har merket skrevet utvendig på noen av klærne.
De som ikke kjenner disse designerene og klærne, har ikke den fjerneste ide om hva det er heller.

Det kunne ikke falt meg inn å bruke en genser hvor det står et eller annet merke over hele brystet
Har overhodet ikke behov for å vise frem klærne slik

Jeg liker veldig godt Sass & Bide jeans fordi de har en fantastisk god passform.
Sass & Bide har også veldig kule topper, jakker etc.
Nolita,Stella McCarteny ,Bruuns Bazaar, MaxMara,Dolce & Gabbana (ikke D&G som er litt rimeligere variant) Stella Nova,Chloe, Matthew Williamson og Marc Jacobs feks er virkelig designklær, med et snitt man ikke finner på kjedeklær.Armani Jeans er blitt mer vanlig, dette er det rimeligste alternativet Armani har.Neste er Emporio Armani og det dyreste mest ekslusive er Armani Colezione.Hugo Boss, FilippaK,Marlene Birger, Day Birger & Mikkelsen,Munthe plus Simensen, Essentiel etc etc er også spesille designere med unike kolleksjoner.Sikkert mange glemt ...

Dessuten de få forretningene som tar inn slike plagg designplagg som nevnt ovenfor, tar inn maksimum en i hver størrelse, og gjerne i bare tre størrelser (36/38/40)


Jeg kjøper ikke uekte klær, mye fordi dette i stor grad finansierer terrorvirksomhet. Og personlig føler jeg at må jeg kjøpe uekte for å bekle meg med visse merker, da dropper jeg det heller. Da har jeg ikke råd. (har kun en uekte veske, som er gave)

Jeg har egen kleskonto, hvor bla min bonus fra jobben går inn.
Bonusen kan variere endel, etter innsats, og siden jeg bidrar til felleskapet i størst grad og vel så det, får denne være i fred, og får gå til mine kleskjøp

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:20   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Nei, ikke til meg selv, men merkelig nok får jeg et ekstra kick av klærne til Polarn o Pyret, kontra det man finner på Cubus og H&M.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:23   #8
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg svarer det samme som jeg svarte i denne tråden som heter
"Er du merkebevisst?"
....går vel omtrent ut på det samme som denne tråden

http://www.foreldreportalen.no/forum...read.php?t=817

Så ikke denne tråden jeg. Men bra svart .

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:26   #9
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Noen ganger er jeg opptatt av merker andre ganger så bryr jeg meg ikke. Men for det meste er jeg kun opptatt av merke når det kommer til sminke og andre produkter man bruker på huden!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:27   #10
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Noen ganger er jeg opptatt av merker andre ganger så bryr jeg meg ikke. Men for det meste er jeg kun opptatt av merke når det kommer til sminke og andre produkter man bruker på huden!

Det er jeg og!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 17:31   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Klesmerker? Nei. Ikke i betydningen at det skal være et spesielt merke i allefall. Til ztjerna er jeg hele tiden på jakt etter spesielle klær - men de finner jeg både på loppemarked, H&M og på litt dyrere barneklærbutikker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 19:14   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Merkevarenavn betyr ingen ting så lenge produktet har de egenskapene jeg liker.

Om bukser heter Diesel, Levis, Mexx eller KappAhl betyr ikke noe hvis jeg finner en modell jeg liker.

Jeg har merket meg noen merker som jeg liker bedre enn andre fordi de ofte har klær som passer til meg. Ellers bryr jeg meg ikke.

Jeg kan ikke fordra shopping og derfor blir det ofte til at jeg kjøper et merke jeg har god erfaring med bare for å bli ferdig med shoppinga.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:34   #13
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Nei, jeg er ikke merkebevisst, men liker å handle klær og sko som ikke alle andre har og handler derfor mye når jeg er i utlandet. Liker selvfølgelig noen merker bedre en andre og disse blir gjengangere, men de er (foreløpig?) ikke i prisklassen til Angelique.

Er vel også mer betalingsvilling når det gjelder sko enn jeg er til klær.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:50   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.461
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

På klær, niks. På briller, ja. Merkelig?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:54   #15
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Jeg bryr meg ikke så mye om merke. Det som er viktig for meg er at jeg liker klærne og at de er komfortable å gå med.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:59   #16
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Som aleneforelder til to gutter midt i den verste voksealderen så har jeg rett og slett ikke råd til å bry meg med merker.

At klærne sitter pent, at fargene kler meg og spesielt om de er på tilbud er langt viktere enn hvilket merke de har

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:03   #17
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Jeg er nok litt opptatt av merker. Når jeg i omtalte tråd skrev hvilke merker klærne hadde, så synes jeg det gir litt mer inntrykk av hvordan klærne ser ut, hvilken stil klærne representerer. Mange vil nok fort vite hvilken stil, eller hvilke stiler NoaNoa ikke har, om dere skjønner hva jeg mener....

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:06   #18
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Ikke noe særlig nei. Liker jeg klærne og de sitter bra, så er det samme for meg hvilket merke det er.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:07   #19
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Vet nesten ikke hva jeg skal svare i en sånn tråd jeg.
Jo, jeg er nok merkebevisst og kvalitetsbevisst, liker jeg å tro. Og da snakker jeg både om mine egne klær, og barnas klær.

(og det til tross for at jeg overhodet ikke skrev merker på klærne jeg hadde på i nevnte tråd...)

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:10   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du opptatt av merker??

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Jeg er nok litt opptatt av merker. Når jeg i omtalte tråd skrev hvilke merker klærne hadde, så synes jeg det gir litt mer inntrykk av hvordan klærne ser ut, hvilken stil klærne representerer. Mange vil nok fort vite hvilken stil, eller hvilke stiler NoaNoa ikke har, om dere skjønner hva jeg mener....

Det er nettopp det

Spesielt når det gjelder boots

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no