Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Meldinger om feil og småplukk i det nye designet

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 10:21   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meldinger om feil og småplukk i det nye designet

Jeg vet ikke om dette egentlig skal i HP sin tråd, men jeg tenkte det kunne være greit å ha en egen tråd for konkrete tilbakemeldinger.

Jeg lurer på om det henger igjen litt rosagusj fra i går, jeg? Når jeg fører musa over tilbakemeldingsikonet eller innrapporteringsikonet, blir bakgrunnen sjokkrosa. Ikke noen big deal, så klart, men definitivt en feil, regner jeg med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:37   #2
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Meldinger om feil og småplukk i det nye designet

Jeg vil gjerne ha bloggknappen tilbake.
Det blir altfor tungvindt å søke på den enkeltes blogg som det er lagt opp til nå.

Gammel 14-09-07, 10:59   #3
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er neppe feil, men jeg tror det kunne se bedre ut: Jeg tror alle småikonene bør få en gjennomgang; innrapporterings og offline symbolene har kanter jeg ikke syns matcher den nye bakgrunnsfargen helt bra. (Tilbakemeldingsikonet – som jeg fortsatt ser på som en liten sky, og ikke en vekt – også, men det trenger uansett en full redesign for å gi mening når det er så lite, så det er kanskje ikke så nøye). Flere av de andre små symbolene har en blåfarge som jeg syns tiltrekker for mye oppmerksomhet mot brun bakgrunn. F.eks. «abonnert», «gammel» og «klistret».

Noen av knappene med runde kanter, f.eks. «Skriv Svar» har noen punkter i kanten på venstre side som blir feil når man peker på dem så bakgrunnen blir mørk. Og for virkelig å påpeke smådetaljer: I tillegg blir det en hvit ramme rundt hjørnene mot den brune bakgrunnen på disse. Det skyldes at de har en fin overgang mot den lyse bakgrunnen. Hvis de skal se helt bra ut når man peker på dem også, bør kanten nederst på knappen justeres – enten slik at den blir tydeligere mot mørk bakgrunn, eller ved at den blir borte mot mørk bakgrunn.

Bakgrunnen på nick og avatar blir forresten også rosa, men det er sikkert samme element som Teofelia har påpekt.

Ben "widget inspector" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 11:07   #4
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

DM: Takk, må visst lære å løfte blikket litt.

Gammel 14-09-07, 11:11   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg lurer på om det henger igjen litt rosagusj fra i går, jeg? Når jeg fører musa over tilbakemeldingsikonet eller innrapporteringsikonet, blir bakgrunnen sjokkrosa. Ikke noen big deal, så klart, men definitivt en feil, regner jeg med.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Bakgrunnen på nick og avatar blir forresten også rosa, men det er sikkert samme element som Teofelia har påpekt.

Ikke fornærme DM nå, det hun som stolt har lagt inn litt rosa. Jeg synes det er pent, jeg.

Gammel 14-09-07, 12:11   #6
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Rosa er DM sin skyld, jeg skal fjerne den etterhvert. Svart bakgrunnsendring når en holder musepeker over bildelenker skal også bort.

BenMurphy: Jeg er klar over det med knappene og "matte"-fargen som er lyseblå. Knappene i seg selv er heller ikke særlig gode symboler, syns jeg, men folk er vant med de. Jeg skal undersøke om jeg finner noen bedre. Eventuelt lage noen selv.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:25   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen, jeg fikk bare prøve en farge, og den ble ikke fin, også ble den ikke fjernet igjen, også var det ikke slik jeg mente heller, jeg mente som i at selve nicket skulle endre farge når en holder musepekeren over, og ikke bakgrunnen.

Gammel 14-09-07, 12:25   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan går det med spolier-tagen?

Ser at den funker fint, men fargen er kanskje ikke helt i tråd med resten lenger?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:26   #9
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Nå leste jeg ikke gjennom hele tråden her før jeg svarte, men min "hurtigsvar" er blå.

Gammel 14-09-07, 12:28   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Nå leste jeg ikke gjennom hele tråden her før jeg svarte, men min "hurtigsvar" er blå.

Som i boksen? (Min er grå.)

Gammel 14-09-07, 12:29   #11
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Som i boksen? (Min er grå.)

Ja, hele det feltet der hurtigsvar er.

"Tilleggsalternativer" og "svar på tråd" er også blå ser jeg. Det skal kanskje være sånn?

Gammel 14-09-07, 12:35   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje ingen stor sak, men jeg liker ikke helt den Hjem-knappen helt øverst til venstre. Den fører til www.foreldreportalen.no, og den siden er det vel ingen som bruker? Dum som jeg er, har jeg flere ganger greid å klikke på denne linken i håp om å komme til forumforsiden.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:35   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette blir jo en skikkelig syte- og klagetråd. Må legge til at det nye designet er veldig flott, altså!

Gammel 14-09-07, 12:37   #14
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir nedstemt og deppa av alt det brune. Liker det skikkelig dårlig, og råsa var atskillig bedre. :syteklagerTM:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:39   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare hos meg det går endel tregere?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 12:40   #16
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Kanskje ingen stor sak, men jeg liker ikke helt den Hjem-knappen helt øverst til venstre. Den fører til www.foreldreportalen.no, og den siden er det vel ingen som bruker? Dum som jeg er, har jeg flere ganger greid å klikke på denne linken i håp om å komme til forumforsiden.

Det er ganske mange som bruker den faktisk, iht statistikken.

Gammel 14-09-07, 12:44   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det bare hos meg det går endel tregere?

Det gikk tregt i går, men i dag går det raskt og fint igjen.

Gammel 14-09-07, 12:46   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Det er ganske mange som bruker den faktisk, iht statistikken.

De klikker sikkert feil. Jeg har vært innom noen ganger, jeg også, men alltid ved en feiltakelse.

Gammel 14-09-07, 12:51   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Men så skal det komme noe mer der på sikt også.

Gammel 14-09-07, 12:53   #20
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

De klikker sikkert feil. Jeg har vært innom noen ganger, jeg også, men alltid ved en feiltakelse.

Der blir nok en besøkseksplosjon nå, det har ikke vært lenke til den før. Siden skal oppdateres, den skal ikke se slik ut som nå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.