Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fikk regning på én krone

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-07, 11:16   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Fikk regning på én krone

Sitat:

I august mistet 85 år gamle Rabben fra Konnerud sin jevnaldrende kone. En måned etter kom en regning på én krone, adressert til kona. Regningen var fra Drammen kommune, og skulle gjøre opp for langtidsopphold på sykehjem for mars. Kona bodde på sykehjem på Landfalløya fra januar og fram til hun gikk bort. Betaling for oppholdet er blitt trukket direkte fra trygden hennes. Mannen regnet derfor med at oppholdet var betalt. Skulle det gjenstå noe betaler han det, men han reagerer på at kommunen krever inn et så lite beløp.
-Jeg synes dette er smålig. Jeg skjønner ikke hva de bruker tiden til. Det må jo koste mer å sende ut regningen, sukker enkemannen.

LINK

Sånt gjør meg sjikkeli stållt over å være kommuneansatt.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 11:20   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fikk regning på én krone

Jeg kan for øvrig høyne det med purring fra DnbNor på en regning på 0 kroner og 0 øre.
Jeg ringte og spurte om de hadde et godt forslag til hvordan jeg skulle få betalt den.

Gammel 17-09-07, 17:33   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også fått regning på kredittkort på 0 kr og 0 øre. Sjikkeli sjempesmart.

Gammel 17-09-07, 17:34   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg kan for øvrig høyne det med purring fra DnbNor på en regning på 0 kroner og 0 øre.
Jeg ringte og spurte om de hadde et godt forslag til hvordan jeg skulle få betalt den.

Håper du fikk betalt den, for inkasso, selv på 0 kr og 0 øre kan jo bli en del kroner...

Gammel 17-09-07, 17:39   #5
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Herlighet! Det er jo sikkert en automatisk utstedt faktura, men likevel. Kommunen bør jo legge inn et minimumsbeløp på hva de gidder å kreve inn.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 17:42   #6
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Det er prinsippet som teller

Gammel 17-09-07, 17:45   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg betalte nettopp en regning på 54 øre.

Det er prinsippet som teller!

Gammel 17-09-07, 17:55   #8
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk en regning på -64 kr. Jeg antok det var en feil, og ringte ikke. En stund etterpå fikk jeg et "stygt" brev om at de krevde de pengene straks og jeg ikke hadde betalt tross at jeg har blitt påmint.
Jeg ringte til de og sa hvordan jeg skulle betale -64kr, med en giro hvor det står makulert.

Gammel 17-09-07, 18:01   #9
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:25   #10
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Er det mulig?!

Det koster jo mer for kommunen å sende ut en faktura på 1,- enn det de får inn igjen, altså 1,-

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 19:07   #11
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff jeg blir nervøs når jeg leser om slikt... Jeg har laget noen rutiner for å skrive ut giroer i min tid - og marerittet er å komme i avisa fordi jeg har glemt å legge inn kontroll på minstebeløp! Slikt er helt klart en systemglipp (og ikke smålighet fra kommunens side).

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:28   #12
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Ett sted jeg jobbet hadde vi ikke mulighet til å sette inn minstebeløp når vi skulle skrive ut purringer.
(vanlige fakturaer måtte skrives ut en av gangen, kjempepraktisk når man skulle skrive MANGE)

Første gangen jeg sendte purriger tenkte jeg ikke på det og sendte ut alle.
Det var litt vel mange småbeløp altså, men det var med purregebyr i allefall da.
Neste gang sjekket jeg litt før jeg sendte ut.
Til mitt forsvar får jeg ta med at når jeg sendte purringer første gang så var det vel rundt 1 år siden de hadde gjort det sist..................

Samme firma hadde så dårlige rutinger at det var når jeg begynte å ta over at vi fant ut at NetCom skylte firmaet rundt 700 000,-...................

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.