Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Nettikette

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-07, 11:42   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettikette

Jeg merker at jeg er litt uvitende på dette...

Men altså, er det regnet som ufint å antyde at man kjenner igjen noen fra et forum, på et annet? Når de har et annet nick på det andre forumet? Selvfølgelig uten at man outer nickene, men likevel?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:45   #2
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nettikette

Jeg anbefaler deg å sende en PM til vedkommende. Å bli outet i en tråd anser jeg som ufint.

Gammel 18-09-07, 11:47   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På FP regnes det sånn generelt som litt ufint å snakke om folk fra andre fora. Det går selvsagt greit av og til, men i utgangspunktet er det ikke videre satt pris på, i alle fall ikke fra ledelsens side.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:48   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det å si "jeg tror jeg kjente igjen noen på et annet forum i dag", uten noen flere hentydninger til hvem eller hvor, regnes nok som helt ufarlig også på FP.

Gammel 18-09-07, 11:49   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

På FP regnes det sånn generelt som litt ufint å snakke om folk fra andre fora. Det går selvsagt greit av og til, men i utgangspunktet er det ikke videre satt pris på, i alle fall ikke fra ledelsens side.

Det stemmer. Men har var det snakk om folk som er her på FP, og som man tror man kjenner igjen annetsteds fra? Da ville jeg synes det var både hyggelig og høflig å spørre om man har gjettet riktig, men det er vel ryddigst å gjøre det på PM, som Føniks sier. Det er jo ikke sikkert vedkommende ønsker at alle andre også skal kjenne ham/henne igjen. Og selv om jeg selv ikke ville synes det gjorde noe å bli "offentlig gjenkjent", har jeg etter hvert lært at mange andre har helt andre grenser og terskler enn jeg har akkurat der.

Gammel 18-09-07, 11:52   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og siden du bruker ordet "antyder", kan jeg jo også si at jeg tror noen ville kunne bli småparanoide over antydninger om at "noen" har blitt gjenkjent, så jeg ville si det er bedre å være konkret (men altså da kanskje på PM).

Gammel 18-09-07, 11:54   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men har var det snakk om folk som er her på FP, og som man tror man kjenner igjen annetsteds fra?

Konkret er det snakk om et annet forum, der jeg kjenner igjen folk fra FP.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 18-09-07, 11:54   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Ah. Da misforsto jeg. I så fall er jeg helt enig med Skilpadda (originalt nok).

Gammel 18-09-07, 11:58   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Konkret er det snakk om et annet forum, der jeg kjenner igjen folk fra FP.

Nettopp. Hver gang denne typen spørsmål kommer opp, sier de aller fleste at de gjerne vil vite det dersom de blir gjenkjent av noen. Hvis du vil spørre her på FP om vedkommende er den du kjenner fra et annet forum, foreslår jeg altså en PM. (Hvis du vil spørre på det andre forumet, så er det utenfor min jurisdiksjon, men du kan sikkert spørre på PM der også. )

Gammel 18-09-07, 11:59   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nettopp. Hver gang denne typen spørsmål kommer opp, sier de aller fleste at de gjerne vil vite det dersom de blir gjenkjent av noen. Hvis du vil spørre her på FP om vedkommende er den du kjenner fra et annet forum, foreslår jeg altså en PM. (Hvis du vil spørre på det andre forumet, så er det utenfor min jurisdiksjon, men du kan sikkert spørre på PM der også. )

Takk for svar.

Det er helt uskyldig, og jeg lurte på om jeg skulle ta en fleip, men better safe than sorry.

Gammel 18-09-07, 12:02   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er helt uskyldig, og jeg lurte på om jeg skulle ta en fleip, men better safe than sorry.

Ja altså, det kan godt hende den aktuelle brukeren synes en fleip er helt OK, jeg svarer naturligvis helt generelt her.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.