Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ostekake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 09:14   #1
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ostekake?

Har to pk. med philadelphia her. Hadde planer om å lage ostekake, men finner nesten bare oppskifter som trenger fire pakker.
Har noen en god opskrift med bare to?
Med eller uten gele? Har aldri smakt ostekake før, så jeg aner ikke hva som er godt.

Kaken skal lages til svigermor som elsker ostekaker.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:35   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Har to pk. med philadelphia her. Hadde planer om å lage ostekake, men finner nesten bare oppskifter som trenger fire pakker.
Har noen en god opskrift med bare to?
Med eller uten gele? Har aldri smakt ostekake før, så jeg aner ikke hva som er godt.

Kaken skal lages til svigermor som elsker ostekaker.

Trenger bare 1 pk i min oppskrift. Kan skrive den opp til deg hvis du vil, men du trenger rømme og gele også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 09:47   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ostekake?

Jeg tror at jeg har gitt ut min ostekakeoppskrift her tidligere, og den inneholder kun ett beger Philadelphia ost. Søk på ostekake du.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:01   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekake?

Jeg bruker denne oppskriften:

En pakke (ev litt mer) Digestive eller Bixit (kjeks) knuses, og blandes med litt sukker og smør (ca 50 gram, kanskje? Du merker når konsistensen begynner å bli ok). Jeg foretrekker Bixit. Dette legges i en kakeform og settes kaldt.

Følgende blandes:
* en boks pisket kremfløte
* en boks rømme
* en pakke Philadelphia
* gele av en pakke sitrongene, avkjølt og tilberedt med halv mengde væske
* 2 dl melis (siktet)

---> blandingen helles over i kakeformen og kaken avkjøles.
Hvis du ønsker gelelokk lages dette av gele tilberedt med halv mengde væske.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:01   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ostekake?

Åh, nå fikk jeg lyst på ostekake! Note to self: Be gubben handle ingredienser!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:15   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ostekake?

I denne oppskriften kan du bytte ut 2 pk med tine mandarinost med en pk philadlphia i stedet.


OSTEKAKE

125 g melis
1/3 l kremfløte piskes sammen med melis
1/3 l lettrømme - tilsettes kremen

2 pk Tine mandarin/ananasost røres godt sammen med rømme/krem-blandingen

1/2 pk Digestive kjeks blandes med 80 g smør og klemmes flat i en 24 cm rund kakeform, avkjøles

1 pk sitrongele blandes med halv mengde vann - avkjøles og tilsettes kremblandingen. Helles over kjeksbunnen og settes i kjøleskapet.

1/2 pk jordbærgele /til pynt - avkjøles og has på toppen av kaken når den er stivnet. Settes i kjøleskapet til den er stivnet.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:55   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

I denne oppskriften kan du bytte ut 2 pk med tine mandarinost med en pk philadlphia i stedet.


OSTEKAKE

125 g melis
1/3 l kremfløte piskes sammen med melis
1/3 l lettrømme - tilsettes kremen

2 pk Tine mandarin/ananasost røres godt sammen med rømme/krem-blandingen

1/2 pk Digestive kjeks blandes med 80 g smør og klemmes flat i en 24 cm rund kakeform, avkjøles

1 pk sitrongele blandes med halv mengde vann - avkjøles og tilsettes kremblandingen. Helles over kjeksbunnen og settes i kjøleskapet.

1/2 pk jordbærgele /til pynt - avkjøles og has på toppen av kaken når den er stivnet. Settes i kjøleskapet til den er stivnet.

Dette er den oppskriften jeg bruker.
Men Philadelfiaost istednfor Tine osten.
Jeg bruker også en hel pakke gele til toppen, men med halv vannmengde.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 10:58   #8
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ostekake?

Takker for oppskrifter!
Ser det er et par ting jeg må handle først.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:10   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekake?

<--- har ostekake i kjøleskapet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:14   #10
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

<--- har ostekake i kjøleskapet.

Ooooh, heldiggris. Tror jeg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:15   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekake?

Klart jeg er heldig. Men min er selvsagt med mandarin/ananasost. Jeg er da ikke en sitrusfrukt for ingenting.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:18   #12
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Klart jeg er heldig. Men min er selvsagt med mandarin/ananasost. Jeg er da ikke en sitrusfrukt for ingenting.

Jeg vet jo ikke om jeg synes du er heldig, aner jo ikke hva ostekake smaker.
Mandarin/ananasost? Den var ny for meg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:20   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekake?

Den er omtrent prikk lik Fadeses, men altså med denne osten. Bruker bringebærgelé også. Knallgod.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:22   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Den er omtrent prikk lik Fadeses, men altså med denne osten. Bruker bringebærgelé også. Knallgod.

Synes med mandarin/ananasost smaker pøkk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:24   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekake?

Noe i veien med deg? :gisp:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:26   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg bruker denne oppskriften:

En pakke (ev litt mer) Digestive eller Bixit (kjeks) knuses, og blandes med litt sukker og smør (ca 50 gram, kanskje? Du merker når konsistensen begynner å bli ok). Jeg foretrekker Bixit. Dette legges i en kakeform og settes kaldt.

Følgende blandes:
* en boks pisket kremfløte
* en boks rømme
* en pakke Philadelphia
* gele av en pakke sitrongene, avkjølt og tilberedt med halv mengde væske
* 2 dl melis (siktet)

---> blandingen helles over i kakeformen og kaken avkjøles.
Hvis du ønsker gelelokk lages dette av gele tilberedt med halv mengde væske.

Denne lager jeg også! - Synes selv den er goood! Jeg har byttet ut rømme med kesam vanilje endel ganger. Det blir veldig, veldig godt.

Jeg synes også at den er best med nøytral ost. - varme, rørte bjørnebær funker til tilbehør (eller kirsebærkompott)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:32   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Noe i veien med deg? :gisp:

Dårlig smak kanskje

Liker citruser ellers altså. Bortsett ifra i mat.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:34   #18
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Denne lager jeg også! - Synes selv den er goood! Jeg har byttet ut rømme med kesam vanilje endel ganger. Det blir veldig, veldig godt.

Jeg synes også at den er best med nøytral ost. - varme, rørte bjørnebær funker til tilbehør (eller kirsebærkompott)

Jeg registrerer at vi ikke bare liker samme musikk (Doktor Kosmos), men også elsker den samme ostekaka. Er det andre ting du liker godt, så må du nesten informere meg om det.


Oj! Kommer på at jeg skal holde mannen min langt unna Bauche, av frykt for at vi liker de samme mennene!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:47   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekake?

Du skal bruke 4 pakker Philadelphia i New York Cheesecake, verdens beste ostekake. Oppskrift og bilde ligger i kakedagboka mi her inne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:47   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekake?

Åja nå leste jeg jo at du IKKE leter etter oppskrifter der du skal bruke fire pakker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no