Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Merkelig påkledning i bhg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 11:04   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Merkelig påkledning i bhg

Siden det er en del tråder vedrørende rett påkledning i bhg om dagen, så starter jeg denne. Har nemlig sett den del undelige valg de voksne i bhg gjør med tanke på påkledningen til ungene. Det vises spesielt godt nå i disse overgangstider, med varierende vær og usikkerhet rundt hva som er passende bekledning.

Kan jo ta et eksempel selv, fra i går. Da jeg skulle hente ungene så var de ute da jeg kom. Storesøster på fire hadde da på seg en fleecebukse på utsiden av en foret bukse. Hun hadde strømpebukse liggende blant skiftetøyet altså, og strengt tatt hadde det holdt i massevis med den forede, tykke buksen. Men de hadde altså valgt å trekke en fleecebukse utenpå av en eller annen grunn, så hun så litt merkelig ut der hun gikk rundt med sumobryterben. Sikkert veldig behagelig.

Noen som har lignende erfaringer?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:09   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkelig påkledning i bhg

Jeg føler meg litt nazi hver dag jeg leverer lille Trollet i barnehagen. Jeg gir faktisk beskjed om hva jeg vil at han skal ha på seg når de skal ut jeg. Legger klar en haug i hyllen hans og sier i fra til de voksne på avdelingen. Har også opplevd endel rart, og etter myyyyye sykdom sist høst/vinter så tar jeg mine forhåndsregler i år!

Gammel 21-09-07, 11:15   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har skift til alle typer vær i barnehagen og opplever stort sett at de er utrolig flinke til å kle henne etter været.

Gammel 21-09-07, 11:16   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hehe, ja det hørtes jo veldig behagelig ut.

I barnehagen vår gjør de stadig vekk noen "stunt" vedr. skiftetøy. Her om dagen hadde hun sølt på buksa si, overdelen var en fin skjortebluse med belte i livet, da jeg kom og hentet hadde hun joggebukser til. Ikke så veldig lekkert, og jeg ville satt pris på om de tok tilhørende hettegenser til. Jålete, jeg?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:20   #5
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Vi er superfornøyde med de ansattes valg av bekledning. (Ja, podens bekledning altså ...)

Den forrige barnehagen var derimot et kapittel for seg selv. Der måtte vi passe godt på å gi beskjeder når vi leverte poden om morgenen. En gang presterte de for eksempel og ta på ham ALT som lå i sekken hans. Der hadde vi jo lagt alt han muligens kunne komme til å trenge i løpet av en dag - både ullbukse, ullgenser, fleece-sett, tynne sokker, tykke sokker og strømpebukse. De tok da på ham alt dette, også dro de vinterdressen utenpå. Dette var på tidligvåren, og det var ikke så alt for kaldt heller... Er det mulig!

Gammel 21-09-07, 11:20   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påkledning er et av de mange punktene hvor jeg bare er superfornøyd med barnehagen til snuppa. Hun er som regel alltid ulastelig påkledd når jeg henter i barnehagen.

Benzo: hvis hun har hatt uhell eller sølt, så forventer jeg IKKE at skiftetøyet matcher. Til tider ser hun ikke ut. Jeg regner med at du egentlig er enig med meg i at det er greit nok.

Gammel 21-09-07, 11:21   #7
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er godt fornøyd med de ansattes valg av påkledning for tiden. Bortsett far en dag hvor han gikk ute i bare en tynn genser nå i høst. Sola varmet for så vidt godt, men det var kald trekk i lufta. Natten ble en hoste-natt av dimensjoner.

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Her om dagen hadde hun sølt på buksa si, overdelen var en fin skjortebluse med belte i livet, da jeg kom og hentet hadde hun joggebukser til. Ikke så veldig lekkert, og jeg ville satt pris på om de tok tilhørende hettegenser til. Jålete, jeg?

Ja, da må jeg si du er litt vel jålete. Når jeg tar på ungene skiftetøy i bhg er det ikke i mine tanker at det skal matche, altså (Og om jeg skulle finne på å gjøre det, så kan du vedde på at jeg får tyn for at jeg skaffer foreldrene mer klesvask ved skifte overdel unødvendig).

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:35   #8
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Vi er ganske fornøyd med barnehagen vår. Det verste eksempelet var vel da de hadde dratt regntøy utenpå vinterdressen. Hvordan de klarte det er for meg helt ubegripelig. men ungen sto støtt som en påle da .

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:41   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg pleier å gi beskjed om hva jeg vil at ungene skal ha på seg når de skal ut. Synes for ofte at de er for tynnkledde når jeg henter dem. :kontrollfreak:

Gammel 21-09-07, 11:44   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har så langt full tillit til at personalet har ein god grunn til å kle på lille A som dei gjer, så så langt har eg ikkje blanda meg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:49   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

I barnehagen vår gjør de stadig vekk noen "stunt" vedr. skiftetøy. Her om dagen hadde hun sølt på buksa si, overdelen var en fin skjortebluse med belte i livet, da jeg kom og hentet hadde hun joggebukser til. Ikke så veldig lekkert, og jeg ville satt pris på om de tok tilhørende hettegenser til. Jålete, jeg?

Rimelig jålete, ja. Der får du ingen særlig forståelse fra meg - man skifter da ikke mer enn det som er sølt på!

Gammel 21-09-07, 11:51   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet det er tåpelig, men jeg liker nå en gang at jenta ser ok ut i tøyet, selv om det er i barnehagen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:52   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i grunn fornøyd. Men av og til ser jeg at de bare tar dressen utapå vanlig bukse, selv om jeg har sendt med ei ullbukse som jeg vil at hun skal ha under dressen. Hun er aldri for tynnkledd eller kald, det er bare at jeg synes det ser stivt og ubehagelig ut å ha vanlig bukse under dressen, og har aldri på henne det selv. Vil heller ha på noe mykt. Mitt "triks" er derfor å ha på jenta kjole eller skjørt når jeg sender henne i barnehagen, og sende med hel ulldress eller ullbukse/ullgenser. Da de jo ta på ullbuksa/-dressen, siden hun ikke har bukse på i det hele tatt. Hun har en del fine og praktiske hverdagskjoler. De tar ikke alltid på kjolen igjen etter at de kommer inn da, som regel (de gangene hun er inne når jeg henter henne) finner jeg henne i genser/body og strømpebukse. Men det er jo bare fint. Hun løper og hopper veldig mye og er alltid varm inne likevel.

Det er bestandig samboeren min som leverer henne i barnehagen, så jeg får ikke gitt noen ordre med mindre jeg forteller han hva han skal fortelle dem. Og det gidder jeg ikke. De som jobber der har stort sett mye mer erfaring i å kle på unger enn det jeg har, og jeg stoler på dem.

Gammel 21-09-07, 11:52   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Det verste eksempelet var vel da de hadde dratt regntøy utenpå vinterdressen. Hvordan de klarte det er for meg helt ubegripelig. men ungen sto støtt som en påle da .

Dette gjør de faktisk i barnehagen til snuppa, men de har en god begrunnelse. Det skjer på de vårdagene hvor alt er vått, men det fremdeles er ganske så kaldt. Da er det visst best med to vanntette lag utenpå hverandre. Jeg ser faktisk poenget med det, men veldig lett å bevege seg er det ikke. Jeg vil heller at hun holder seg tørr.

Gammel 21-09-07, 11:52   #15
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke det er så lett selv avogtil! Været svinger jo mye nå.

Tulla vil helst velge selv - og da en kjole - helst en stor kjole(les en som er lang og svinger så fint). ¨Så da gjelder det at hun er varm nok under. Fremover blir det dress utenpå så det er lettere! Hun får velge litt selv siden det tydeligvis er viktig for henne. Hun er jålete til tusen. Hvem hun har det fra vet jeg ikke......ikke meg!!

Jeg synes barnehagen er flinke og de er påpasselige siden hun ikke skal bli kaldt (pga barneleddgikt)

Gammel 21-09-07, 11:52   #16
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Å ja. Noen eksempler har jeg da.

Det jeg ble sintest for var den gangen alle de andre barna hadde på seg vinterdress, og min gikk med uforet høst-dress. Selvsagt ikke noe mer på seg under dressen enn de andre hadde. Forklaringen fra de ansatte? "Han ville det selv..."

Og så syns jeg det var litt drøyt den gangen de hadde tatt vinterjakke og regnbukse - og tatt regnbuksa utenpå jakken. Det var slapseføre - og du kan nok si det sånn at det hadde nesten vært bedre uten regnbuksa. For buksa var så full av slaps at det er helt utrolig. Ungen gjennomvåt og iskald, selvsagt. Og som om ikke det var nok fikk vi "tilsnakk" for å søle ut hele garderoben da jeg flerret av regnbuksa og sølespruten sto.

Ja, og så har vi jo den gangen vi fikk lapp hvor det ble etterlyst "varme klær" - spesifikt fleecebukse. Dette til tross for TO ullbukser på plassen. Og den gangen jenta hadde fått strømpebukse utenpå en ull-frotte-longs. Og den gangen hun gikk i joggesko på tur i plaskeregn - fordi hun hadde kledd på seg så raskt at ingen rakk å se hva hun hadde på beina.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 11:58   #17
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke første gangen jeg synes den barnehagen til barna dine høres mildt sagt merkelig ut bina.

Gammel 21-09-07, 12:01   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er ikke første gangen jeg synes den barnehagen til barna dine høres mildt sagt merkelig ut bina.

Nei, jeg skulle akkurat til å si det samme. Det høres ut som om dere har vært uheldige, og det er jo veldig synd.

Gammel 21-09-07, 12:11   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

uff stakkars storesøster.

Gammel 21-09-07, 12:37   #20
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Dette gjør de faktisk i barnehagen til snuppa, men de har en god begrunnelse. Det skjer på de vårdagene hvor alt er vått, men det fremdeles er ganske så kaldt. Da er det visst best med to vanntette lag utenpå hverandre. Jeg ser faktisk poenget med det, men veldig lett å bevege seg er det ikke. Jeg vil heller at hun holder seg tørr.

Her er jeg ikke helt enig. Jeg synes det ser grusomt ut å ha på regntøy utenpå parkdressen. Størstejenta mi på 12 snakker ennå om da hun var 4-5 og måtte ha regntøyet utenpå dressen. "det var fælt det mamma" - sier hun.
Jeg har derfor senere gitt beskjed om at jeg ikke vil at barna skal ha regntøy utenpå vinterdressen. Tenk så klamt det blir da. Det er en grunn til at jeg kjøper vinterdress som er vanntett.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.