|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Merkelig påkledning i bhgSiden det er en del tråder vedrørende rett påkledning i bhg om dagen, så starter jeg denne. Har nemlig sett den del undelige valg de voksne i bhg gjør med tanke på påkledningen til ungene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tankefull
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg føler meg litt nazi hver dag jeg leverer lille Trollet i barnehagen. Jeg gir faktisk beskjed om hva jeg vil at han skal ha på seg når de skal ut jeg. Legger klar en haug i hyllen hans og sier i fra til de voksne på avdelingen. Har også opplevd endel rart, og etter myyyyye sykdom sist høst/vinter så tar jeg mine forhåndsregler i år!
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg har skift til alle typer vær i barnehagen og opplever stort sett at de er utrolig flinke til å kle henne etter været.
|
|
|
#4 |
|
Teller ned
Sv: Merkelig påkledning i bhgHehe, ja det hørtes jo veldig behagelig ut. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Merkelig påkledning i bhgVi er superfornøyde med de ansattes valg av bekledning. (Ja, podens bekledning altså ...)
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgPåkledning er et av de mange punktene hvor jeg bare er superfornøyd med barnehagen til snuppa. Hun er som regel alltid ulastelig påkledd når jeg henter i barnehagen.
|
|
|
|
#7 |
|
Fornøyd
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg er godt fornøyd med de ansattes valg av påkledning for tiden. Bortsett far en dag hvor han gikk ute i bare en tynn genser nå i høst. Sola varmet for så vidt godt, men det var kald trekk i lufta. Natten ble en hoste-natt av dimensjoner.
|
|
|
#8 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merkelig påkledning i bhgVi er ganske fornøyd med barnehagen vår. Det verste eksempelet var vel da de hadde dratt regntøy utenpå vinterdressen. Hvordan de klarte det er for meg helt ubegripelig. men ungen sto støtt som en påle da |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg pleier å gi beskjed om hva jeg vil at ungene skal ha på seg når de skal ut. Synes for ofte at de er for tynnkledde når jeg henter dem. :kontrollfreak:
|
|
|
#10 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Merkelig påkledning i bhgEg har så langt full tillit til at personalet har ein god grunn til å kle på lille A som dei gjer, så så langt har eg ikkje blanda meg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Merkelig påkledning i bhg
Rimelig jålete, ja.
|
|
|
#12 |
|
Teller ned
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg vet det er tåpelig, men jeg liker nå en gang at jenta ser ok ut i tøyet, selv om det er i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg er i grunn fornøyd. Men av og til ser jeg at de bare tar dressen utapå vanlig bukse, selv om jeg har sendt med ei ullbukse som jeg vil at hun skal ha under dressen. Hun er aldri for tynnkledd eller kald, det er bare at jeg synes det ser stivt og ubehagelig ut å ha vanlig bukse under dressen, og har aldri på henne det selv. Vil heller ha på noe mykt. Mitt "triks" er derfor å ha på jenta kjole eller skjørt når jeg sender henne i barnehagen, og sende med hel ulldress eller ullbukse/ullgenser. Da må de jo ta på ullbuksa/-dressen, siden hun ikke har bukse på i det hele tatt. Hun har en del fine og praktiske hverdagskjoler. De tar ikke alltid på kjolen igjen etter at de kommer inn da, som regel (de gangene hun er inne når jeg henter henne) finner jeg henne i genser/body og strømpebukse. Men det er jo bare fint. Hun løper og hopper veldig mye og er alltid varm inne likevel.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette gjør de faktisk i barnehagen til snuppa, men de har en god begrunnelse. Det skjer på de vårdagene hvor alt er vått, men det fremdeles er ganske så kaldt. Da er det visst best med to vanntette lag utenpå hverandre. Jeg ser faktisk poenget med det, men veldig lett å bevege seg er det ikke. Jeg vil heller at hun holder seg tørr.
|
|
|
|
#15 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merkelig påkledning i bhgJeg synes ikke det er så lett selv avogtil! Været svinger jo mye nå.
|
|
|
|
#16 |
|
Ustabil
|
Sv: Merkelig påkledning i bhgÅ ja. Noen eksempler har jeg da. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Nei, jeg skulle akkurat til å si det samme. Det høres ut som om dere har vært uheldige, og det er jo veldig synd.
|
|
|
#19 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Merkelig påkledning i bhguff stakkars storesøster.
|
|
|
|
#20 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Her er jeg ikke helt enig. Jeg synes det ser grusomt ut å ha på regntøy utenpå parkdressen. Størstejenta mi på 12 snakker ennå om da hun var 4-5 og måtte ha regntøyet utenpå dressen. "det var fælt det mamma" - sier hun. |
|
|
|
![]() |
|
|