Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Plastposer og miljø #2 (shopping)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tenker du på plastposebruken når du shopper?
Ja, samler mest mulig i èn og samme pose 38 63,33%
Nei, tar alltid i mot pose fra hver butikk jeg handler i 12 20,00%
Plastpose?!? Bruker handlenett (eller lignende) så klart! 4 6,67%
Prøver å være bevisst, men glemmer det 4 6,67%
Annet, spesifiser 2 3,33%
Deltakere: 60. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-07, 18:49   #1
Frantzen
Passiv

Standard

Plastposer og miljø #2 (shopping)

Hvordan er det med miljøbevissthten - tenker dere på hvor mye plastavfall det blir av alle plastposene vi skaffer oss når vi handler?

Poll kommer

Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 18:52   #2
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Plastposer og miljø #2 (shopping)

Moderatorer! Skulle gjerne hatt med et alternativ til:
Prøver å være bevisst men glemmer det.

Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 18:58   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som i den andre undersøkelsen, så ser jeg ikke helt problemet med plastposer; de brukes som avfallsposer alle sammen. Her i huset kastes ikke plastposer som avfall, med mindre de er ødelagte.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 19:01   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her brukes også alle plastposer så det er ikke problemet. Men jeg orker ikke bære ørti poser så jeg samler en del ting i samme pose av ren og skjær latskap.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 19:06   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Her brukes også alle plastposer så det er ikke problemet. Men jeg orker ikke bære ørti poser så jeg samler en del ting i samme pose av ren og skjær latskap.

samme her

Gammel 22-09-07, 19:18   #6
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg er på shopping,putter jeg mest mulig ned i en pose. Litt for miljøets skyld, men også for å slippe å drasse rundt på ørtogfjørti poser.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 19:27   #7
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Jeg prøver, som mange ovenfor her gjør, å samle mest mulig varer i en pose.
Derfor er coop obs! sine poser fine, for de er så store

Ellers pleier jeg å ha en pose, som er brettet, i vesken i tilfelle jeg skal handle noe.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 19:43   #8
Frantzen
Passiv

Standard

Takk for poll-bistand, Adrienne!

Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 19:43   #9
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Bruker vanligvis bare en pose. Men ekspeditørene er ofte så raske til å putte ting i pose at jeg ikke rekker å si fra.

Grunnen til hvorfor jeg gjør det når jeg shopper, og ikke i dagligvare, er at shoppingposer som regel ikke egner seg til å være avfallsposer.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 20:42   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Som i den andre undersøkelsen, så ser jeg ikke helt problemet med plastposer; de brukes som avfallsposer alle sammen. Her i huset kastes ikke plastposer som avfall, med mindre de er ødelagte.

Samme her, små som store poser.

Gammel 22-09-07, 21:03   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Store" plastposer brukes stort sett alltid opp, som avfallsposer. Når jeg handler på ICA kjøper jeg papirposer, som jeg bruker til papiravfall. Småposer når jeg handler andre ting takker jeg nei til, hvis jeg er på den type handletur har jeg ofte med meg sekk, eller jeg samler ting i en pose.

Gammel 22-09-07, 21:04   #12
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Det er nok ikke av miljøhensyn, men når jeg er ute på vanlig shopping så samler jeg mest mulig i en og samme pose. Gidder ikke drasse rundt på ørten poser.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 21:07   #13
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Det er nok ikke av miljøhensyn, men når jeg er ute på vanlig shopping så samler jeg mest mulig i en og samme pose. Gidder ikke drasse rundt på ørten poser.

Akkurat det jeg skulle til å skrive også.

Gammel 22-09-07, 21:12   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg avskyr små plastposer, så det takker jeg nei til. Dvs. hvis jeg handler småting som bare trenger en liten plastpose så dropper jeg plastpose. Ellers trenger jeg alle store plastposer jeg får/kjøper.

Gammel 22-09-07, 21:35   #15
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 22
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Inntil nylig handlet jeg alltid med sekk. Nå som jeg har blitt fin frue ( ) kan jeg ikke ha sekk som ødelegger jakkene mine.

Gammel 22-09-07, 22:18   #16
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Plastpose?!? Bruker handlenett (eller lignende) så klart!

Vi kjøper en plastpose nå og da, slik at vi har noe og kaste søpla i.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 22:21   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ender stort sett opp med en pose fra hver butikk. Går med masse poser til søppel og div hjemme, så det blir aldri nok poser.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 23:50   #18
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Når vi har mange poser hjemme så prøver jeg å ta det med i butikken for å bruke de på nytt igjen liksom.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 00:42   #19
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alltid alt for mye plastposer hjemme, men jeg kommer aldri på å ta dem med på butikken. :miljøsvin: Vi putter dem i plastinnsamlinga da, så det er vel kanskje godt for noe?

Gammel 23-09-07, 00:46   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi handler mat blir det som regel en del plastposer, som gjenbrukes til søppel.
Om jeg kjøper en hårstrikk på H&M, så pleier jeg å takke nei til de udugelige små posene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.