Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ratatouille

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 13:50   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ratatouille

Mor, far og barn (2 år) var på førpremiere på denne filmen i går. Ettersom det ikke er flust av barnefamilier på kino så er gleden stor hver gang det kommer en ny film. Denne var helt ok. Den var ikke skummel, som var bra for veslegutt. Det var til gjengjeld svært mye handling som gikk den vesle hus forbi. Det er jo ikke rart, ettersom filmen hadde syvårsgrense. Allikevel var det nok av småting som han gledet seg over, som at rotta spiste mye ost, at han surfet nedi kloakksystemet på ei bok og at han lugget Linguini i håret etc.

Uansett anbefaler jeg filmen, da den var litt morsom for oss voksne (ikke hysterisk morsom, vel å merke) og søt også for de minste barna. (Til sammenligning var vi på Shrek 3 for et par uker siden, og det var helt skrekkelig for småtten.)

Ellers må jeg slenge på en kommentar om at jeg savner flere kinofilmer myntete på de yngste barna. Flere filmer som Elias og kongeskipet, for eksempel.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 13:51   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ratatouille

Takk for tips!

Savner også flere kinofilmer for de minste - kino er stor stas!

Gammel 23-09-07, 14:02   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn gleder seg virkelig til denne filmen Godt å høre at den innfrir.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 14:56   #4
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Ivrig er litt kul
Standard

Jeg så den sammen med en 7-åring, og vi var enige om at den var litt morsom, men alt for lang (den varer nesten 2 timer). Helt OK med andre ord

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 17:03   #5
Left
Passiv

Standard

Storebror på 4 har denne på ønskelisten sin. Den er som forfilm til Cars-filmen tror jeg, så han har visst lenge at han ville se den. Kommer visst 28 september her tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 18:56   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var også på førpremiere på denne filmen og for oss var det skivebom. Nå er jo barna våre åtte og seks, men spesielt seksåringen kjedet seg fra halvveis. (og han er vanligvis kjempeglad i å gå på kino)
Vi voksne humret oss gjennom litt av den, men den var en stor nedtur etter Shrek for fjorten dager siden.

Gammel 23-09-07, 19:52   #7
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Storesøster gleder seg veldig til den kommer hit. Var førpremiere i helga men det passet ikke. Hun har sett reklame for den mange ganger så håper den står til forventningene. Lillebror som er meget tålmodig når det gjelder film tror jeg skal få lov til å bli hjemme denne gangen

Gammel 23-09-07, 20:15   #8
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi så den på fredag. Dvs; vi gikk før filmen sluttet fordi tassen klaget over vondt i munnen. Men poden var defintivt helt med på notene, og nå snakker han konstant om å kjøpe den på dvd når den kommer ut.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:17   #9
SandraLinn
Nybegynner

Hvor: Telemark
SandraLinn har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde med meg min 10 åring og min 4 åring på denne filmen igår. Og jeg ble megatrøtt Syns igrunn den var dårlig,jeg da.
Guttungen på 4 år ville bare hjem og satt ikke rolig ( da vi så shrek 3 satt han som et tent lys hele filmen og var helt med!). Mens gutten på 10 år syns den var veldig bra.

SandraLinn og guttegjengen
( -96, - 97, - 03 og -06)
SandraLinn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:21   #10
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mannen min hadde med seg de to yngste og kusina på 8 år og så den på førpremiere i Oslo forrige lørdag.
Den falt i smak, men var visstnok litt for lang.

Gammel 30-09-07, 20:11   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Mannen hadde med seg fireåringen på Rottatouille i dag. Den var visst altfor lang, så de dro hjem litt før. (Vanligvis har hun ingen problemer å sitte en film ut, og de var visst ikke de eneste som dro hjem før)

Historien var veldig avansert, og var vanskelig å forstå for en fireåring. Men det var morsomme episoder, og veldig bra animasjon som de satt pris på. Mannen syntes at historien var veldig bra, og han påsto at de voksne lo nesten oftere enn barna.

Så den anbefales i hvert fall ikke for fireåringer.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:22   #12
Left
Passiv

Standard

Vi var også og så den i går kveld. Og den var for lang. Min filmelskende 4 åring er ikke den som kaster inn håndkleet vanligvis, men han kapitulerte og ville hjem like før det var slutt. Det var noen morsomme poenger der, for både store og små, men på slutten var det litt lite "æksjen" for en som ikke får med seg alt de sier. Men i det store og hele en ok film.

Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:36   #13
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi så den i dag, og vi likte den alle sammen. Nå har både jeg og mannen en forkjærlighet for utsøkt mat og Paris, så det hjalp nok på. Storebror ble også om mulig enda mer fascinert av eiffeltårnet, så jeg måtte love ham at vi skulle reise dit sammen om ikke altfor lenge.

Men den var nok litt i lengste laget. Min minste på 4 har problemer med å sitte stille og konsentrere seg i en og en halv time på kino, så da sier det seg selv at 2 timer blir i lengste laget. Men det holdt å rusle litt rundt i radene, så det forstyrret ikke så mye.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 17:56   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi så filmen på lørdag, mor, far storesøster på 7 og lillebror på 2 år. Vi voksne syntes filmen var en lang, sann lidelse . Kjedelig og ekstremt gnålete, og jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene vi trakk på smilebåndet. Lo gjorde vi ikke.

Lillebror, som satt stille som et tent lys både gjennom Shrek 3 og Meet the Robinsons, begynte å vri seg i fanget halvveis. Men storesøster på 7 påstod at hun likte den. Min bedre halvdel var sur fordi han ikke klarte å sove seg gjennom den en gang, på grunn av den ekstreme gnålingen med overdrevet fransk aksent . Har du sett traileren har du sett det som var verd å få med deg i den filmen var inntrykket vi satt igjen med .

Gammel 02-10-07, 09:15   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gledet meg til denne siden vi så den første tidlige traileren for halvannet år siden, eller når det var (egentlig har jeg gledet meg siden The Incredibles, som var den forrige filmen til Brad Bird), og poden er også veldig innstilt på å se den, så jeg regner med at vi skal komme oss av gårde til helgen eller noe slikt.

Gammel 02-10-07, 09:24   #16
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så filmen i USA i sommer, og synes den var søt. Synes det var deilig at det har kommet ut en film med ikke alt for mye action, men bare en koselig historie. Lo masse underveis, jeg, da, men jeg er ekstremt barnslig! Minstejenta så den ikke fordi hun ikke skjønner nevneverdig med engelsk, men de vi hadde med oss synes den var kos. Vi hadde med oss 4 jenter i alderen 7-13.

Gammel 02-10-07, 13:47   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Begge ungene så den på lørdag og falt ikke veldig i smak hos noen av de. De er 6,5 og 9,5 år.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 22:31   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmmm.... Begynner å tvile på om jeg skal gidde å ta med storebror på denne.

Gammel 03-10-07, 01:35   #19
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var å så på denne i dag.
De er 4-6 og 8 år.
De synes den var morsom, men de ble litt urolige innimellom når det ikke skjedde så mye.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 21:54   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne har jeg vært og sett med en skokk med unger i kveld. Iben også, første gang på kino i en alder av 2 år og 9 måneder. Tidlig nok. Filmen var flott. Iben var for trøtt og filmen for lang. Satt noenlunde rolig første timen. Så var det makkings og etter en dotur puttet jeg henne i vogna og plasserte oss øverst i kinosalen. Det var bedre. Da satt hun i alle fall i ro.

De andre ungene likte filmen godt. Jeg hadde noen gode latterkuler innimellom. Iben hadde nok ikke SÅ godt utbytte av den. Men pokker heller, det går jo ikke andre filmer her jo.

Alt i alt var det nå en grei første filmopplevelse.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.