Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kjappe müsliscones

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 23:17   #1
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjappe müsliscones

Jeg googlet musli og scones, og fikk opp denne oppskriften. Den var ganske god, og gikk raskt å lage.

2 dl müsli
2 dl hvetemel
2 ts bakepulver
litt salt
50 g margarin
1,5 dl kefir

Bland det tørre først, og ta i mykt margarin og kefir. Bland godt. Del i 6 deler, og stek i 10 min på 250 grader.

Jeg brukte litt Goddag müsli av diverse slag vi hadde stående og litt Firkorn. Jeg måtte hive i en god del hvetemel etter jeg hadde blandet deigen, for at den skulle henge sammen. Dessuten lot jeg dem stå noen minutter ekstra i ovnen.

Neste gang skal jeg bruke müsli med masse tørket frukt!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 21:09   #2
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Kjappe müsliscones

Dette så godt ut. Må finne oppskriften igjen!!

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 22:29   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er disse bakt og står på benken for å bli med i barnehagen i morgen. Desverre har jeg ikke nok til å smake selv i denne omgangen, men håper de faller i smak!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:40   #4
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Det hørtes veldig godt ut. Har skrevet opp müsli på handlelista

Gammel 03-11-07, 23:23   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det så jo veldig enkelt ut da. Har en noe på dem når de spises?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 00:07   #6
IOA

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja. Ost kanskje? Men det går helt fint å spise dem uten noe på også.

Gammel 04-11-07, 00:08   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiste dem med gulost, brunost og syltetøy. Veldig godt.

Gammel 06-11-07, 21:37   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg som må ha alt inn med teskje. Hvordan deler man i 6 deler? Ruller man boller, trykker dem flate eller trekanter eller hva?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:14   #9
IOA

IOA sin avatar

Standard

Mine ble såpass klissete at jeg bare tok opp deigen med hendene og rullet dem litt før jeg la dem på stekebrettet. Sånn at de ble sånn ca runde.

PS: Anbefaler ikke å bake disse når man har en tissatrengt 2-åring i hus. Akkurat da jeg var full av kliss på hendene måtte hun så klart på do...

Gammel 06-11-07, 22:35   #10
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nam, det så godt ut!

Takk for tips

Gammel 06-11-07, 22:57   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg som må ha alt inn med teskje. Hvordan deler man i 6 deler? Ruller man boller, trykker dem flate eller trekanter eller hva?

Jeg spedde på med mer mel, slik at den ikke ble så klissete, rullet en bolle som jeg klemte flat og delte såvidt i seks, pizzastyle.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.