Hva er det med vinduskonvolutter?
Jeg har sittet og lest Magasinets portrett av Trond Espen Seim; morsom lesning... Mannen fremstår som et skikkelig surrehue med velutviklet tendens til å gå på fylla når livet blir komplisert, og forsåvidt ellers også. Å "glemme" å levere skilsmissepapirene, og la dem ligge under forsterkeren i årevis... Fascinerende.
Men det mest fengslende er at mannen er redd for vinduskonvolutter!
Jeg mener jeg leste noe tilsvarende om Helge Jordal for noen år siden, og jeg fatter det bare ikke. Av alt i verden man kan ha angst for må jo vinduskonvolutter være det absolutt dummeste.
Gi meg angst for heiser, åpne plasser, folkemengder, edderkopper - hva som helst, men vinduskonvolutt-angst?
Regninger, selvangivelser og annet vinduskonvolutt-innhold må jo være noe av det som responderer ALLER dårligst på å bli oversett eller fornektet.... De formerer seg jo bare! Og blir til purringer, morarenter, inkassovarsler, for ikke å snakke om namsmann, utpanting og tvangssalg.
På den annen side, når jeg tenker på alle de konsekvensene der, får jeg litt angst selv....