Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 15:40   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig?

Ja, det lurer jeg på.

Her brukes det forskjellige vaskepulver etter hva slags farge tøyet har, og et pulver for kun lyst tøy.
Et vaskepulver/middel for ull og silke.
Et vaskemiddel for vinterdresser.
Sitronsåpe på delikat ullundertøy.

I tillegg brukes diverse flekkfjerningsremedier som Vanish for hvitt og for farget tøy, Biotex spray osv.

Bruker et skyllemiddel til vanlig tøy, og et til ull.
Hva bruker du, og hva kunne du ikke klart deg uten?

  Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:47   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Vanlig vaskepulver og skyllemiddel fra nøytral, ullvask og milo. Det er det vi har i hus. Får vel kjøpe sånt som er til impregnert tøy snart. Mer enn det har jeg ikke kjent noe behov for.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:48   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Åja, jeg har en sånn knæsjrosa spray som jeg tar på flekker når jeg husker det.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:49   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Bruker Omo color til farget tøy og Omo ultra til hvitt. Og så bruker jeg den der Milo til veslas ullklær. Bruker aldri skyllemiddel/tøymykner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:54   #5
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Her brukes det Blenda sensitive til alt hvitt tøy, bio tex color til farget tøy, og Milo til ull.

I tillegg brukes diverse flekkfjerningsmidler som Vanish og Biotex spray.

Bruker skyllemiddel til alt unntatt yttertøy.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:56   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Vi har litt forskjellig:

3 forskjellige til ull/silke/finvask
Gallesåpe til forvask av veldig skitne kluter og bleier.
Ecover color vanlig vaskepulver
Ecover flytende vaskemiddel
Ecover flekkfjerner

Vi har en flaske tøymykner stående, men den er ikke brukt på et halvt år og bør snart kastes.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 15:57   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Neutral til farget tøy
Neutral til hvitt tøy
Ullvask fra Nøstebarn (til ull)
Flekkfjerningsmiddel fra Nøstebarn (til flekker på ull og annet tøy)
Vanish flekkfjerningsspray (til "annet tøy" der overnevnte flekkfjerner ikke virker)
Parfymefri milo (til finvask)

Ser ikke poenget med skyllemiddel, og kan ikke fordra når klærne til ztjerna har blitt vasket hos svigermor og stinker parfyme.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:03   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Blenda sensitive og Milo.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:05   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Jeg bruker Omo for alt, unntatt yttertøy som må vaskes med spesialmiddel/impregneringsmiddel.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:17   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Jeg bruker Omo Color på nesten alt.
Ikke på ull da. Ulla mi har det best med Milo.

Og et eller annet mykemiddel.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:23   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Jeg bruker aldri skyllemiddel.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 16:31   #12
bloma
Aktiv
 
bloma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 129
bloma er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Blenda sensitive og Milo.

Og i tillegg en sånn rosa Vanish-sak til stridige flekker...

__________________
storebloma2004 og lillebloma 2009
bloma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 20:22   #13
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Jeg bruker:
Blenda sensitive til både farget og hvitt tøy
Milo til behandlet ull
Nøstebarn sitt vaskemiddel til ubehandlet ull
Sitronsåpe og gallesåpe til flekker på ull
zalo til flekker på vanlige klær
klor til vanskelige flekker på hvite klær
Tecwash til vinterdresser

skyllemiddel bruker jeg nesten aldri.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 20:29   #14
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Neutral vaskemiddel og skyllemiddel. Milo til ull

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 20:29   #15
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Jeg bruker Blenda sensitive både color og for hvitt tøy. I tillegg har jeg flytende vaskemiddel fra Neutral, Milo uten parfyme, Biotex flekkfjerner, sitronsåpe til flekker på ull og impregneringsvask til yttertøy som må reimpregneres.
Bruker i tillegg Neutral sitt skyllemiddel til dongeriklær og andre klær som trenger mykgjøring.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 20:30   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Bruker blenda sensitive farger, neutral skyllemiddel og milo parfymefri. Det er ikke all verden å velge i til allergikere.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 20:30   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg bruker aldri skyllemiddel.

Ikke jeg heller. det får være måte på hvor mye vi skal forpeste jorda med unødvendigheter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:44   #18
jannski
Utålmoooodig
 
jannski sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
jannski er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Neutral til hvitt tøy
Neutral til farget tøy
Neutral skyllemiddel
Milo uten parfyme

__________________
jannski pannski
snuppa 06
gompen 09
jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 21:47   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Jeg bruker stort sett Omo Color. Av og til har jeg to forskjellige, da bruker jeg Blenda Sensitive til hvitt tøy. Til ull bruker jeg Milo. Har også en Troll sitronsåpe til vanskelige flekker på ull. Skyllemiddel bruker jeg ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 00:32   #20
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange forskjellige vaskepulver/midler/skyllemiddel til tøy bruker du jevnlig

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har litt forskjellig:

3 forskjellige til ull/silke/finvask
Gallesåpe til forvask av veldig skitne kluter og bleier.
Ecover color vanlig vaskepulver
Ecover flytende vaskemiddel
Ecover flekkfjerner

Vi har en flaske tøymykner stående, men den er ikke brukt på et halvt år og bør snart kastes.

Hattifnatten; er du fornøyd med Ecover-vaskemidlene? Vi kjøpte flytende vaskemiddel til klesvasken samt til ullvask da vi handlet sist, og har så langt vært fornøyd. Men har ikke hørt om andre som har brukt det før?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no