Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Erfaringer med lavt sofabord?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-07, 20:26   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Erfaringer med lavt sofabord?

Vi skal ha ny sofa (endelig!!) og har sett mye på noen fra Bolia. Der har de en del fine sofabord og, MEN er de ikke innmari lave? Noen som har og som kan lufte litt erfaringer? Hvordan er det når dere serverer mat ol ved bordet, som i bursdager og sånt? Blir det ikke veldig knølete?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 20:40   #2
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Jeg et veldig lavt firkantet bord. Siden det ogsaa er laget av en baat er det ikke overflaten helt rett som normale bord.

Er en vanesak synes jeg.

Elsker designen...( maa jo "lide" for skjonnheten)

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 20:44   #3
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Vi har et sofabord som både er lavt og lite. Er vi mange bruker vi å sitte ved spisebordet når vi serverer noe ut over en kopp kaffe.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 20:52   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Det er dritfint, men vet ikke om det er så veldig praktisk, ihvertfall ikke med små barn. Men går jo an å bruke spisebordet og.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 20:55   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

vi har jo spisebord ja.... er bare redd jeg kommer til å savne å sette ned folk der i selskaper osv. Minste barnet her er snart 4, så henne bekymrer jeg meg ikke for. Ikke skal vi ha flere heller

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 21:10   #6
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

vi har jo spisebord ja.... er bare redd jeg kommer til å savne å sette ned folk der i selskaper osv. Minste barnet her er snart 4, så henne bekymrer jeg meg ikke for. Ikke skal vi ha flere heller

Tja, jeg er alltid vant med å sitte ved sofabordet og spise kake, men i grunn synes jeg det er ganske klønete og trangt. Men så er jo en sofa mye mer komfi enn en spisestue-stol.. tricky

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 21:18   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

tricky

I know

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 21:30   #8
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Vi har hatt et ganske lavt bord i snart 8 år, og vi er fornøyd med det. Som regel så sitter vi ved spisebordet når vi har gjester og spiser, men det hender vi har servert kake og kaffe i salongen også. Det er jo litt krøkkete, men det går helt fint. Ungene sitter på gulvet med beina under bordet, mens de voksne må løfte tallerkenen opp på fanget.

Men bortsett fra kakespising, så synes jeg lavt bord er veldig bra. Synes det blir mindre rot faktisk, for man tar ikke så lett med seg mat og ting og tang for å sitte ved bordet, og dermed blir det heller ikke så mye rot der. Det synes jeg er en stor fordel.

Jeg synes det er utrolig harry med sånne "høye" salongbord (verste sort er furu, mens teak kan være ganske kult) dekorert med hekleduk/løper, en eller annen blomst, askebeger, og som regel aviser og blader slengt utover. :grøss: :fordomsfull:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 21:32   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Vi har en stor og høy sofa med et bord lavere enn gjennomsnittet, og det fungerer fint. Det sofaen tar opp av ekstra plass i stua jevner vi ut med bordet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 22:17   #10
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Hehe Akkurat nå sitter jeg faktisk med laptop'en på fanget og beina på det lave salongbordet vårt. Vil si at det er stilig, men absolutt ikke praktisk. Spesielt lite populært blant gamle bestemødre og høygravide damer når vi har kaffegjester...

  Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 22:21   #11
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Har også sett på lavt salongbord. Men er redd at ungene kom til å bruke den som sofa.

Bare noe er lavt nok så tror dem det er bare å sette seg på!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 00:31   #12
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Aldri igjen sier jeg...

Pent ja, og digg å ha beina på.. men å sitte med askjetter på fang ( evt puter) er noe DRITT spør du meg..

Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 00:37   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Det kommer an på hvor høy sofaen er syns jeg. Bordet bør være ca like høyt eller litt høyere enn sitteputene på sofaen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 13:43   #14
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det kommer an på hvor høy sofaen er syns jeg. Bordet bør være ca like høyt eller litt høyere enn sitteputene på sofaen.

enig

Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 13:54   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaringer med lavt sofabord?

Skulle ønske jeg hadde lest denne tråden FØR vi kjøpte lavt sofabord, det gjorde vi nemlig da sønnen var 3 mnd ... Nå kryper han opp på det og herjer vilt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no