Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til oppussing av soverom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 12:00   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips til oppussing av soverom?

Vi er begynt å planlegge oppussing av soverommet vårt. Jeg tenkte jeg skulle høre om det var noen her inne som hadde noen gode idéer til alt fra farger til materialvalg. Det er et rom som er relativt lite. Plass til en stor dobbeltseng og en dobbeltseng, samt to nattbord. Vi har én vegg til skaper, og én vegg som går bort til vinduer. Vi har trepanel i taket, og tregulv.

Vi skal helsparkle vegger, og vurderer skyvedørsgarderobe. Vi kan enten male eller tapetsere, og vi kan enten pusse ned gulvet eller legge nytt. Vi må ha ny lampe, og et eller annet må vi ha foran vinduene. Sengen skal ikke byttes. Den er hvit, massiv og en smule shabby chick.

Jeg legger ved noen bilder fra resten av boligen, for å si noe om stilen. Det er et rekkehus fra femtitallet dette her. Den knallrosa veggen er i stuen. Kjøkkenet er hvitt, med blomstrete tapet. Vi har stort sett eikeparkett i huset. Mye hvitt, men også en del farger.

Noen som gidder hjelpe meg?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00047.JPG (20,7 KB, 61 visninger)
Filtype: jpg DSC01037.jpg (51,0 KB, 56 visninger)
Filtype: jpg DSC01035.jpg (76,5 KB, 51 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 21:30   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til oppussing av soverom?

Joda ... Jeg vet dere brenner inne med mange gode ideer!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 21:36   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til oppussing av soverom?

Jeg ville ha satt inn skyvedørsgarderobe der dere nå har skap. Det er skrekkelig praktisk og gir mye mer skapplass en "vanlige" skap. Elfa har jo mange fine dører som passer til sengen. Og så ville jeg pusset ned gulvet fremfor å legge nytt, da det passer til sengen. Vil du ha fondvegg på soverommet? I så fall er det vel uansett lurt å holde seg til duse farger, og ikke hente opp noen av stuefargene som er flotte i stuen men kan bli litt masete i et soverom.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 21:37   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips til oppussing av soverom?

Jeg ville hatt ensfargede vegger i en ganske dus farge, og hatt en vegg bak senga med tapet. På soverommet tåles det at det er litt mørkere enn jeg ville hatt det andre steder i huset også. Ikke veldig mye urolig mønster, men noe som tar opp fargen i veggene. Eller omvendt kanskje
Paneltak ville jeg ha malt hvitt.

  Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:49   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til oppussing av soverom?

Jeg er nettopp ferdig å pusse opp.

Soverommet vårt er knøttlite og med mye skråtak.
Malt fondvegg i fargen Solid fra Lady. Veggene ellers har brystpanel malt i Dun fra LAdy, og hvitt over. Hvitt tak. Bærebjelkene ligger åpent, har malt dem i Dun også.
Sort lysekrone med blanke prismer.

http://www.fotoknudsen.no/archive60/...2yENRPV.jpg?67
http://www.fotoknudsen.no/archive60/...1tfM8q4.jpg?43

Vinduet er svært, men mot øst så det er ikke kveldssol der. Tykke, lange hvite gardiner fra IKEA.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:56   #6
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til oppussing av soverom?

Skyvedørsgarderobe anbefales. Gjærne med speildører for å få rommet til å virke større.
Tak ville jeg malt/lakket med en sånn kalkaktiv farge, husker ikke hva den heter, men det ser ut som det er kalket. Altså hvit, men tre strukturen/fargen henger igjen eller viser gjennom. Dersom tregulvet er fint, (altså uten sprekker og irriterende dype hakk) ville jeg pusset det ned og lakket det i samme farge som taket. Vegger ville jeg brukt veggfornyer på, og malt i en dus farge, evt ha en vegg med en litt mer fargesterk farge (som dere har i stua).
Lykke til med oppussingen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 22:31   #7
Shabby chica
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 10
Shabby chica har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til oppussing av soverom?

Fine interiørdetaljer fra (Fjernet reklame, les forumreglene). Gamle møbler og ting med sjel og historie, hadde passet perfekt med sånn en stil hos dere!


Sist redigert av Adrienne : 05-10-07 kl 22:37.
Shabby chica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no