Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ny eller brukt bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-07, 11:27   #1
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Ny eller brukt bil?

Bør man kjøpe ny eller brukt bil?

Jeg må ha antiskrens og vil gjerne ha navigasjon, så jeg må uansett kjøpe en forholdsvis ny bil. Har fått et tilbud på en ny bil fra bilbutikken som er helt ok og da får jeg den bilen jeg vil ha. Men jeg vet at i det man kjører en ny bil ut fra bilbutikken har man tapt masse penger. Så hodet mitt sier at jeg bør kjøpe en brukt.

Jeg vil gjerne ha noen argumenter. Skal jeg satse på splitter ny eller kjøpe brukt?

Jeg har ikke dårlig tid egentlig og det finnes mange bruktbiler av den typen jeg tenker på nå. Så jeg kan evt. vente til det dukker opp en passende modell. Har tenkt til å beholde den nye bilen en god stund.


Sist redigert av Manitoba : 01-10-07 kl 11:33. Årsak: Skrivefeil
  Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 11:30   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Ville kjøpt en ny, men bruktbil. Dvs at den et år eller noe sånn. De fleste bilene av nyere dato har antiskrens (2-3 siste år), til og med 99 modellen våres har det. Navigasjonsutstyret kan kjøpes seperat så det er ikke noe abs krav for den bilen du kjøper nå. Jeg ville hatt litt is i magen og funnet en ganske ny, men bruktbil som passer dine krav.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 11:38   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Det er mulig å gjøre noen gode nybilkjøp. Spesielt hvis man får tilbud om en demobil. Men tommefingerreglen er vel at det lønner seg å kjøpe en bil som er ett år gammel, da det er det første året prisfallet er aller størst.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 11:44   #4
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Ny bruktbil! Er de mindre enn fem år, følger jo fremdeles nybilgarantien med - hvert fall på noen merker.

Det er så mange som bytter ut bilene sine etter tre-fire år fordi de vil ha forlenget garanti *miljøsvin*. Men det betyr i det minste at det er nok av fine og pent brukte biler til andre, mer bevisste folk. finn.no er metta med annonser.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 11:44   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.846
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Jeg har et prinsipp om aldri å kjøpe ny bil. Vi har skranglet rundt i utgamle biler i alle år, men har nå slått til med en bil som bare er 3 år gammel. Det er en fin alder, synes jeg, og den føles som ny når man ikke er så godt vant.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 12:33   #6
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Takk for råd. Skjønner at jeg bør fortsette å tråle finn eller merkets nettsider for gode kjøp. Fordelen med bruktbil er også at jeg kan få den med en gang. Noe jeg gleder meg til. Sentrallås og klimaanlegg er svært etterlengtet. ;-)

  Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 12:51   #7
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Jeg kunne først ha vurdert å kjøpe en splitter ny bil om jeg var millionær. Å kjøpe ny bil er tap fra A-Å.

En 1-3 år gammel bil er det gunstigste å kjøpe.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:22   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Eh ..... vi kjøpte helt ny bil. Det var utrolig luksus å få alt helt nytt, og akkurat som vi ville.

Det var ikke så mange nye bruktbiler av det merket vi ønsket oss, så vi brukte det som unnskyldning.

Økonomisk fornuftig var det ikke. Ikke miljømessig fornuftig heller. Så alle de andre har rett, men det kan godt hende at vi kjøper helt ny bil igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:23   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Det mest fornuftige er definitivt å kjøpe en relativt ny bruktbil.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:34   #10
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Årlig kjørelengde og serviceavtaler på nybilen samt innbyttepris på den gamle bilen er også momenter du kan og bør ta med i vurderingen din.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 13:58   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Eh ..... vi kjøpte helt ny bil. Det var utrolig luksus å få alt helt nytt, og akkurat som vi ville.

Det var ikke så mange nye bruktbiler av det merket vi ønsket oss, så vi brukte det som unnskyldning.

Økonomisk fornuftig var det ikke. Ikke miljømessig fornuftig heller. Så alle de andre har rett, men det kan godt hende at vi kjøper helt ny bil igjen.

Det er noe eget med helt ny bil, men ikke særlig lønnsomt, som du sier.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 14:03   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Det mest fornuftige er definitivt å kjøpe en relativt ny bruktbil.

Man kan være veldig uheldig også. Det var vi med vår forrige bil, som vi kjøpte da den var ca. tre år gammel. To-tre år etter det begynte problemene, og da var det ingen garanti på noe som helst. Hele motoren måtte byttes da bilden var seks år gammel, det var en utgift på rundt 50.000 og lang periode uten bil. Nå har vi akkurat kjøpt helt ny bil og gleder oss stort over å ha lang garanti mot uforutsette utgifter og problemer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:47   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Man kan være veldig uheldig også. Det var vi med vår forrige bil, som vi kjøpte da den var ca. tre år gammel. To-tre år etter det begynte problemene, og da var det ingen garanti på noe som helst. Hele motoren måtte byttes da bilden var seks år gammel, det var en utgift på rundt 50.000 og lang periode uten bil. Nå har vi akkurat kjøpt helt ny bil og gleder oss stort over å ha lang garanti mot uforutsette utgifter og problemer.

Så uheldig dere var!
Motoren røyk på bilen vår også, hadde vi kjøpt den brukt måtte vi også ha stått for kostnadene selv.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:52   #14
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

I følge dine penger er det beste å kjøpe helt ny bil hvis man skal ha bilen en relativt kort periode (3 år), det er dyreste med bilhold er i grunnen å bytte bil for omreg + avanse til forhandler etc er en betydelig del av bildet. Jeg hadde heller ( og akkurat gjort) kjøpt splitter ny bil enn bruktbil på 2-3 år.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 20:57   #15
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Vi har valgt å kjøpe helt ny bil nå. Grunnen til det er at den ikke finnes brukt. Den har har akkurat kommet. For det andre er det lite uforutsette utgifter på bil de nærmeste årene. På den bilen vi har nå som er 2000 modell er det på tide med å skifte ut en del slitedeler og vi har hatt bilen en del på verksted det siste året. Bare skader av type slitedeler som trenger å skiftes. Ja, og et lengre opphold etter en heller uheldig rygging

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 22:03   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Jeg har kjøpt bilder som er rundt 6 mnd gamle de siste to gangene
Veldig gunstig, slipper det stor nybiltapet, og får full nybilgaranti

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 23:05   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Ville kjøpt en relativt ny brukt bil.
Synes personlig å kjøpe helt ny bil blir som å kaste penger ut av vinduet. Med tanke på at den taper seg 10 % bare ved å kjøre ut fra forhandleren.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 18:02   #18
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Ny eller brukt bil?

Jeg gikk sist for en bil som var registrert for godt under ett år siden, og som hadde kjørt rundt 30.000 km. Det kostet meg ca 60.000 mindre enn jeg hadde måttet betale med en helt ny bil.
Når jeg skal kjøpe bil igjen nå, kommer jeg til å gå for omtrentlig samme kriterier: 1) den skal ikke være registrert første gang for mindre enn ett år siden, og 2) den skal ha kjørt under 30.000 km. Da har du, som nevnt over i tråden, fortsatt nybilgarantien, og den er veldig greit å ha.
Det å kaste mange tusen ut av vinduet, bare for at bilen skal lukte helt ny og du får den akkurat som du vil, virker ganske unødvendig.

Tips: Sjekk www.autodb.no også - der er det også mange biler registrert. Og når du søker på www.finn.no, velg også områdene utenfor Oslo; der kan det også være penger å spare.

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt



Sist redigert av Ivrig : 03-10-07 kl 18:03. Årsak: Skriveleif
Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no