Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Sikring av barn i bil (VG idag)

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-07, 19:28   #1
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sikring av barn i bil (VG idag)

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artik...p?artid=172850

Det er ikke noe nytt at det slurves med sikringen.

Jeg er glad vi snart får ny bil. Da skal 9-åringen min tilbake til pute med rygg. Nå bruker han bare pute og jeg får helt noia. Gleder meg til større og sikrere bil hvor jeg kan sikre 3 barna på best mulig måte, ikke bare nest beste.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 19:33   #2
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sikring av barn i bil (VG idag)

Jeg bet meg merke i at hun sa at foreldrene ikke var opplyste nok, men jeg mistenker at det er mange som rett og slett ikke gidder å la barnet sitte på pute/stol når de blir så gamle som 7-10 år.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:10   #3
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sikring av barn i bil (VG idag)

Det som også er ille er at de som skal kunne disse reglene ikke kan de.

Storesøster satt på pute til hun var 8 år gammel. Når den nye regelen kom så var hun over 135 cm høy (hun var 143 cm), og hun veide over 36 kg (hun veide 40kg) som er maks anbefalt vekt på de putene. Men jeg ville jo allikevel finne ut av hva som var sikrest for henne siden man helst skulle sikre barn under 150 cm. Jeg var innom hos en del forhandlere, men ingen av de kunne svare meg på om hun kunne sitte på pute selv om hun veide mer enn 36 kg. Politiet kunne heller ikke svare på spørsmålet mitt, men de mente at hvis hun ikke fikk bilens belte over halsen når hun satt uten pute så kunne hun fint sitte uten pute. Vi har belte med høyderegulering så beltet sitter helt fint på henne, men jeg var lenge i tvil.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 21:14   #4
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sikring av barn i bil (VG idag)

Ja, det er ille at man ikke få svar på spørsmål om hvordan man bør sikre barna sine hos hverken politi eller selgere. Selgere skal man være meget skeptisk til har jeg erfart.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no