Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vask av duplo og lego

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-07, 19:57   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vask av duplo og lego

Skal jeg bruke oppvaksmaskinen eller vaskemaskinen? Jeg er redd de ikke tåler vaskemaskinen. Eller må jeg vaske dem for hånd?

Gammel 02-10-07, 19:59   #2
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask av duplo og lego

I oppvaskmaskinen. Kanskje best å ha dem i øverste skuffen, vet ikke hvordan de tåler varmen. (Eller er det bare min oppvaskmaskin som smelter plast, kanskje?)

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:03   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har nå vasket duplo og lego i vaskemaskinen...
Inni et lukket putetrekk. så man sliper styret med å lete etter de hehe.

Tanta til mann hadde brann da mann var 4 år, og hun hadde en sønn som var 7 da. så fikk svigermor 3 esker med duplo og lego som var svarte så hun eksprimenterte. Og legoen ble krute god etter en tur i vaskemaskinen.

Gammel 02-10-07, 20:05   #4
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vanlig duplo og lego kan fint vaskes i oppvaskmaskina. Bare putt dem i et putetrekk og legg dem i maskina. Dette gjør de i bhg blant annet.

Gammel 02-10-07, 20:02   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Kan de smelte? Jeg tror det blir håndvask.
Vi har metervis med togbane og utstyr, jeg tar ikke sjansjen på smelting.

Gammel 02-10-07, 20:04   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

De tåler oppvask altså.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:05   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jeg får teste litt. Togbanen er en "antikvitet".

Gammel 02-10-07, 20:10   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plast i oppvakmaskinen kan smelte dersom det ramler ned på varmeelementet i bunnen på maskinen.

Lego kan fint vaskes i vaskemaskinen inni en vaskepose eller et putetrekk
som er sydd igjen.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:23   #9
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Både vaskemaskin og oppvaskmaskin kan brukes. Men jeg ville nok valgt vaskemaskin dersom jeg skulle vasket vår duplo.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:36   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Oppvaskmaskina vår vaskar på 65 grader, så den brukar me ikkje.
Eg pakkar det i eit stort putetrekk, knyter for med hyssing og vaskar det på 30grader kortprogram av eitt eller anna slag. Me har gjort det med Little People og duplo.

Gammel 02-10-07, 20:50   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri tenkt tanken på å vaske legoklossene til vesla. :urenslig mor:

Gammel 07-10-07, 23:28   #12
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har aldri tenkt tanken på å vaske legoklossene til vesla. :urenslig mor:

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 12:25   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Alt man lærer av Fp altså.

Nå har jeg vasket flaskene mine og det er like før jeg hiver duploen i vaskemaskina.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 20:52   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I barnehagen putter vi det i vaskemaskinen, i et putetrekk med glidelås.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 22:37   #15
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Så greit, dette har jeg også lurt på en stund :løpernedikjellerenogfinnerfrem:

Gammel 08-10-07, 13:08   #16
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaske leiker?!?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 13:10   #17
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Vaske leiker?!?

Barna putter jo dem i munnen. Det blir sikkel og søl.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.