Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 15:18   #1
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Scenario: Mannen din er ute og mobilen hans ligger hjemme. Du hører det tikker inn en sms. Hva gjør du?

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:19   #2
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ser du på din mann/samboer/partners telefon?

Ingenting. Lar den ligge og gir beskjed når han kommer hjem igjen at han har fått en melding.

Gammel 03-10-07, 15:20   #3
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elis, her.

Ingenting. Lar den ligge og gir beskjed når han kommer hjem igjen at han har fått en melding.

Jepp. Men om den ringer, svarer jeg som regel.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:21   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser muligens hvem den er fra, siden det ruller i displayet på fremsiden.

Det er ikke fordi jeg ikke stoler på ham eller er sjalu, men jeg er veldig nysgjerrig.

Gammel 03-10-07, 15:21   #5
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sjekker hvem den er fra. Avhengig av avsender leser jeg den også - og i enkelte tilfeller svarer jeg.

Nå forlater jeg aldri min telefon, men om jeg hadde gjort det ville han også sjekket mine SMS.

Forresten svarer vi i hverandres telefon også - og leser hverandres e-post for de går i samme innboks.

Så derfor kan følgende scenario inntreffe hos oss:

Mannen kommer hjem fra ett eller annet.

Jeg: "Du fikk en SMS fra moren din i sted. Hun lurte på om de kunne ta en tur på fredag.".

Mannen: "Ja... det kan de vel. Har du svart henne?"

Jeg: "Jada, jeg svarte at de kunne komme klokka sju".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:23   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig. For oss er det like selvfølgelig som at vi ikke åpner hverandres post.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:24   #7
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Selvfølgelig. For oss er det like selvfølgelig som at vi ikke åpner hverandres post.

Sånn er det her også.

Gammel 03-10-07, 15:26   #8
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Sjekker hvem den er fra. Avhengig av avsender leser jeg den også - og i enkelte tilfeller svarer jeg.

Nå forlater jeg aldri min telefon, men om jeg hadde gjort det ville han også sjekket mine SMS.

Forresten svarer vi i hverandres telefon også - og leser hverandres e-post for de går i samme innboks.

Så derfor kan følgende scenario inntreffe hos oss:

Mannen kommer hjem fra ett eller annet.

Jeg: "Du fikk en SMS fra moren din i sted. Hun lurte på om de kunne ta en tur på fredag.".

Mannen: "Ja... det kan de vel. Har du svart henne?"

Jeg: "Jada, jeg svarte at de kunne komme klokka sju".

Hva om du får en sms av en venninne med personlig innhold som hun ikke vil noen andre skal få vite om?

Gammel 03-10-07, 15:26   #9
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det ville faktisk ikke falt meg inn. Like lite som at jeg leser sms på sønnens mobil. Ringer det derimot på den, hender det jeg svarer, hvis men bare hvis jeg kjenner vedkommende.

Gammel 03-10-07, 15:28   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg leser ikke tekstmeldingene hans med mindre han er hjemme. Hvis han derimot er hjemme og er opptatt med noe, hender det at jeg kan lese en melding og eventuelt svare for ham. Og jeg tar telefonen hans dersom det ringer.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:32   #11
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Nei, det ville faktisk ikke falt meg inn. Like lite som at jeg leser sms på sønnens mobil. Ringer det derimot på den, hender det jeg svarer, hvis men bare hvis jeg kjenner vedkommende.

Samme her.

Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:32   #12
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi leser hverandre sine meldinger. Vi har ingenting å skjule så ingenting er hemmelig.

Åpner også hverandre sine "regninger". Det er som oftes det som kommer i posten nå for tiden!

Går ikke inn aktivt å sjekker hvem og hvor og hva vi ringer til. Men ticker det inn så ser vi og leser høyt til hverandre!

Så har vi vært i sammen i 10 år og vokst opp i sammen, hadde jeg blitt sammen med en ny fyr nå idag så ville jeg ikke likt om han skulle plutselig se i "mine" ting.

Gammel 03-10-07, 15:33   #13
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Vi ser på hverandres telefoner akkurat når vi føler for det. Sånn vil begge ha det.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:34   #14
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Da leser jeg den... Som regel blir han bare glad, om det er noe evnt jeg kan svare på.
Feks, om en kamerat spør om han kan komme, så svarer jeg ja, fordi han er bare borte en halvtime.
Vi leser hverandres post, epost, meldinger o.l. Eneste er om jeg får beskjed om å ikke gjøre det, ved feks. jul eller som en overaskelse. Da venter jeg.. Døøøør av nysgjerrighet, men jeg bøyer meg ikke.

Gammel 03-10-07, 15:36   #15
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Hva om du får en sms av en venninne med personlig innhold som hun ikke vil noen andre skal få vite om?

Svarer sjøl om spørsmålet ikke var rettet til meg:
Jeg anser ikke sms som et kommunikasjonsmiddel der fortroligheter meddeles og håper virkelig ikke at mine venner gjør det. Om det tikker inn en sms mens jeg sitter og ammer, kjører bil eller er opptatt med noe annet, ber jeg gjerne mannen min (eller andre som måtte være tilstede) om å lese den for meg.
Finnes det en usagt regel om at man er garantert at en sms ikke leses av andre enn den meldingen sendes til?

Gammel 03-10-07, 15:40   #16
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg anser ikke sms som et kommunikasjonsmiddel der fortroligheter meddeles og håper virkelig ikke at mine venner gjør det. Om det tikker inn en sms mens jeg sitter og ammer, kjører bil eller er opptatt med noe annet, ber jeg gjerne mannen min (eller andre som måtte være tilstede) om å lese den for meg.
Finnes det en usagt regel om at man er garantert at en sms ikke leses av andre enn den meldingen sendes til?

Jeg har en venninne som fortalte meg noe meget personlig for noen uker siden. Om hun hadde sendt meg en sms og fortalt videre om denne saken, kan jeg si med sikkerhet hun hadde blitt paff hvis hun fikk vite at mannen min hadde lest det som stod der.
Jeg mener så lenge jeg sender sms til en person, tar jeg det for god fisk at det er vedkommende som leser den.
Mannen og jeg har vært sammen i snart 8 år, men det er da ingen grunn til at han skal lese meldingene jeg får.

Gammel 03-10-07, 15:42   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vi leser hverandre sine meldinger. Vi har ingenting å skjule så ingenting er hemmelig.
.

Vi har heller ingenting å skjule, men leser ikke hverandres meldinger. Mannens mobil lar jeg være helt i fred.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:44   #18
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Signerer denne.

Det blir jo en overlapping med diskusjonen om man forteller "hemmelige" ting videre til mannen. Jeg gjør det uansett, da kan han like godt lese sms'en med en gang.

Som regel leser jeg ikke sms'ene hans, han henter mobilen selv hvis det tikker inn en. Men ofte ber han meg lese den, når han er opptatt, og det gjør jeg også. Ingenting å skjule.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 15:48   #19
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Jeg har en venninne som fortalte meg noe meget personlig for noen uker siden. Om hun hadde sendt meg en sms og fortalt videre om denne saken, kan jeg si med sikkerhet hun hadde blitt paff hvis hun fikk vite at mannen min hadde lest det som stod der.
Jeg mener så lenge jeg sender sms til en person, tar jeg det for god fisk at det er vedkommende som leser den.
Mannen og jeg har vært sammen i snart 8 år, men det er da ingen grunn til at han skal lese meldingene jeg får.

Kan det da hende at hun på forhånd visste at du anser tekstmeldinger som strengt personlige, slik at hun sånn sett var sikker på at ingen andre enn du ville lese den?

Gammel 03-10-07, 15:51   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.