Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Litt blånn her no ...

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-07, 10:26   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Litt blånn her no ...

Jeg og min samboer vil gifte oss i oktober/november no i år, på tinghuset, det jeg lurer på da er hva vi må ordne? Altså er det noe papirer vi må skaffe? Godkjenning til å gifte oss? Er helt grønn på dette så håper noen kan hjelpe.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:28   #2
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Må søke ja, er vel folkeregisteret...giftet meg i juni så burde huske det....Og det kan ta litt tid, så vær ute i god tid

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:29   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Det er jeg som er Blånn, men ja, dere må fylle ut noen erklæringer om at dere ikke er gift fra før osv. Husker ikke hva det heter, men skal sjekke det ut (heter vel at ekteskapet skal prøves).

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:31   #4
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Prøving av ekteskap het er et vel....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:31   #5
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Betyr det at vi kanskje er for seint ute? Vet du om det går an å søke på nettet ev. hvor vi får tak i søknadspapirer?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:32   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.664
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt blånn her no...

det tar en uke og så skal det være hos vigsler 2 uker før bryllupet. (2 uker igjenn hos meg nå )

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:33   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Her er skjemaene:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld...html?id=437426

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:33   #8
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Betyr det at vi kanskje er for seint ute? Vet du om det går an å søke på nettet ev. hvor vi får tak i søknadspapirer?



Du kan hente ut papirene fra nettet, men de må sendes per post. Det skal fylles ut og ha underskrift. Tok vel 3-4 uker før vi fikk papirene tror jeg

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:36   #9
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Her skal du finne alt du trenger. Lykke til. Bare spør om du lurer på noe, tror da jeg skal huske det meste.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:46   #10
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Her skal du finne alt du trenger. Lykke til. Bare spør om du lurer på noe, tror da jeg skal huske det meste.

Takk, må vi ha forlovere altså? Og trenger jeg skjemaet om skifte? Når kan vi søke dato på tinghuset, må vi vente til vi har motatt prøvingsattesten?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:51   #11
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Jeg giftet meg ikke på tinghuset, så jeg er litt usikker der, men jeg mener uansett at dere må ha vitner. Mulig det kan være noen som jobber på tinghuset...? Inbiller meg å ha lest det noen plass.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 10:56   #12
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt blånn her no...

Skjemaet om skifte trenger dere ikke. Dere må vel ha dato på prøvingsattesten tror jeg. Inbiller meg å ha lest at det kan ta rundt fire uker å få den. Jeg er litt usikker der, for vår ble sendt direkte til vigsler.

Om du ser på www.kvinneguiden og går på underforumet bryllup, så er det masse kunnskap der.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no