MSN-kommunikasjon som irriterer
Var usikker på hvor jeg skulle legge denne hen, så jeg la den her.
Mulig jeg er litt over middels hormonell, men jeg kjenner at dette irriterer meg, og må bare blåse ut et sted. Saken er den at jeg har en barndomsvenninne som jeg sjelden snakker med, og ikke har sett på flere år. Kontakten er heller sporadisk (les: bortimot fraværende), og det plager meg ikke nevneverdig. Jeg har henne imidlertid på kontaktlista mi på MSN, og det hender hun tar kontakt der. Tidligere har dette vært ganske så trivelig faktisk, men de siste gangene hun har tatt kontakt, så har det foregått på følgende vis:
hun: "hei!!!!!"
jeg: "heisann"
...og så har det ikke kommet noe mer fra den kanten.
Er det jeg som er rar, og som forventer at hun skal "si noe" etter at jeg har sagt hei? Er det ikke noe rart at et menneske oppsøker kontakt, men ikke sier noe mer enn "hei!!!"?
Jeg finner dette noe merkelig, og ikke så rent lite irriterende, for det har faktisk gått rutine i det her. Dersom jeg skriver noe mer, så svarer hun sjelden eller aldri, så jeg sliter litt med å forstå hva det er hun vil. Vil hun noe som helst, bortsett fra å si hei? Hvorfor i det hele tatt ta kontakt, dersom man ikke har lyst å kommunisere utover denne enkle frasen? Ikke er det det at hun ikke rekker å si noe mer før jeg mister tålmodigheten heller, for nå har jeg sittet her i en halv time uten å få mere svar. Man burde rekke å taste ned noen ord på den tiden, eller?
Er jeg helt på jordet? Det er vanlig å si mer enn "hei" når man tar kontakt med folk, ikke sant?
|