Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 13:13   #1
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Gutten min på snart 7 år gikk på butikken for meg i sted, han skulle kjøpe tab x-tra og en lion til meg, og så ville ungene ha en stor stratos på deling. han fikk med 100 kroner, da han kom hjem hadde han dette i posen, og i tilegg lå det en 20 pakkning med prince menthol i posen, Jeg spurte om han hadde fått kjøpt den, ja sa han. og han trodde jeg hadde sakt at jeg skulle ha det, men jeg ville aldri sendt ungene for å kjøpe røyk, vet jo at de normalt sett ikke skal få kjøpt det. Han hadde ikke hatt nok penger eller sa han. men en gammel dame som han ikke kjente hadde betalt det han manglet.

Er ganske sjokkert over at han fikk kjøpe røyk, trodde de var veldig strenge på sånt i dag, (og ikke sånn som da jeg var ung og kjøpte røyk)

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03

Sist redigert av Mor til 4 : 14-10-06 kl 13:31.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 13:16   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 13:37   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Det der hadde jeg fillern meg tatt opp med ledelsen for butikken,
slikt skal jo overhodet ikke forekomme!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 13:38   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Hm, det høres rart ut.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 13:40   #5
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det der hadde jeg fillern meg tatt opp med ledelsen for butikken,
slikt skal jo overhodet ikke forekomme!

Jeg ringte til mannen min og fortalte det, han skulle stikke innom butikken på vei hjem i dag og høre hva de har å si til dette.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 13:47   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Synes det virker rart at de lar en 7 åring få kjøpe røyk.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 13:48   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Hørtes ut som en hjernedød butikkbetjening.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 13:52   #8
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hm, det høres rart ut.

Det synes min datter på 16 år også, hun har jobbet litt i den butikken, og sier at han mannen som hadde stått i kassa i dag er helt etter boka.
Hun skulle hente en pakke til seg selv en gang, den kom i pappans sitt navn. pappan skrev under, men hun fikk ikke hente den, fordi han ikke turte fordi pakken skulle hentes personlig. Hun sa at flere som kom med lapper fra foreldrene med spørsmål om de kunne få kjøpe røyk ikke hadde fått det fordi de ikke turte å selge det til de som ikke var gamle nok.
Jeg hadde ikke sendt med lapp en gang, og røyken er låst inne så han kan ikke ha tatt den med seg eller. så de må ha funnet den til han. han hadde hørt at jeg sa til mannen i går kveld at jeg måtte ha røyk i dag, så derfor hadde han kjøpt det. han ble lei seg da jeg reagerte, men sa at det var de på butikken jeg var irritert på og ikke han. fordi en må være 18 år for å kjøpe røyk.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:11   #9
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Så merkelig at han fikk kjøpt. Veldig rart.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:11   #10
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Så merkelig da! Det er jo helt klare regler for dette nå.
Bra dere gir en tilbakemelding til butikken om dette.


*husker selv å ha kjøpt røyk til mamma med en lapp i butikken*

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:13   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hørtes ut som en hjernedød butikkbetjening.

De må i hvertfall få ei skrape.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:25   #12
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Det skal jo ikke ha noe å si at vi kjenner han godt eller, at vi handler der hver dag og at han vet at jeg røyker prince menthol (han sier at det stort sett bare er jeg som kjøper det der, så han tar det inn bare for meg)
Og ikke gjør en sånn for å være snill eller, han vet vi har hatt ei tøff uke med mange timer på sykehuset hos mamma.
Hadde jeg enda ringt å spurt om det var greit så hadde jeg forstått dette, eller at jeg hadde sendt med han en lapp. men jeg hadde jo ikke det eller.
Er spent på hva han sier til mannen da han er innom der i dag.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:43   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Lørdagshjelper er ikke alltid helt oppdatert på reglement.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 14:50   #14
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Lørdagshjelper er ikke alltid helt oppdatert på reglement.

I følge gutten min så er det mannen som eier butikken som sto i kassa, kan være sønn hans også, men han sa ja da jeg spurte om det var den eldste.

Mener det er klistremerker med 18 års grense der røyken er også.,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 15:16   #15
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det skal jo ikke ha noe å si at vi kjenner han godt eller, at vi handler der hver dag og at han vet at jeg røyker prince menthol (han sier at det stort sett bare er jeg som kjøper det der, så han tar det inn bare for meg)

Det må jo være derfor han gjorde det, kan ikke skjønne noe annet. Han hadde vel ikke gjort det hvis gutten din var 12-14 år, sånn at det var en fare for at han tok de selv. Tok det nok for gitt at en 7-åring ikke kjøper røyk til seg selv. Så jeg har forsåvidt litt forståelse for mannen, jeg.
Men det er jo uansett ikke lov, og han skal være glad hvis ingen andre kunder så det, og anmeldte det.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 15:19   #16
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Nå har mannen vært innom der, hadde snakket med sønnen til han som eier butikken, og han var det i allefall ikke sa han.
Men min mann sier at det har begynt en ny en der helt nylig en på 18-20 år, jeg har aldri sett han før. så det kan jo være han. og at han ikke viste om reglene for dette.
Han som eier butikken var ikke der nå i allefall. synes det er merkelig om det er han siden han har vært streng på sånt før.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 15:23   #17
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Men det er jo uansett ikke lov, og han skal være glad hvis ingen andre kunder så det, og anmeldte det.

Det er jo noen som har sett det siden han ikke hadde nok penger og ei dame betalte det han manglet.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 15:33   #18
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det er jo noen som har sett det siden han ikke hadde nok penger og ei dame betalte det han manglet.

Ja, det er sant. Rart at han tok den risikoen da.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:22   #19
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snart 7 åring fikk kjøpe røyk.

Mannen min snakket med butikkeieren da han var innom butikken rett før de stengte i dag. og han sa at da måtte det ha skjedd en skikkelig glipp, for dette skulle ikke skje. han hadde hatt avlastning på dagen i dag. så det var nok da han nye var der. han skulle si i fra til han.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no