|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Overvekt kontra undervekt ...Sånn litt på siden av den forrige tråden jeg startet her, ang vekt, så sitter jeg og tenker på noe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Jeg er selv overvektig, men er alikevell enig med deg om at det å være undervektig kan være et vel så stort problem
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Selvsagt burde de skjønne det og jeg nevner som oftest i slike diskusjoner at det faktisk må være like ille å være på andre enden av skalaen. Men iom at det er en del av det syke idealet man får presentert gjennom diverse media, så antar jeg at folk syns det er helt greit.
![]() |
#4 |
frakoblet
|
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Det er selvsagt ikke noe bedre å kommentere folk som er undervektige. Jeg skjønner ikke hvorfor andre menneskers vekt er noe å fokusere på i det hele tatt?! Noen er overvektige, noen er undervektige. Det kan være vanskelig å gjøre noe med begge problemer.
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Min mor hadde en stoffskiftesykdom som gjorde at hun raste ned i vekt. På det minste veide dama, som var 1.60 høy, 36 kg. Hun så ut som et levende skjelett.
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Det er helt klart at det er enkelte som sliter med undervekt, og for dem er det et reelt problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Sånn litt på sidelinjen: jeg funderer vel så mye på undervektiges kosthold som overvektiges. Det er ikke alle undervektige som er så veldig sunn, selv om de er tynn. Sist redigert av 007 : 14-10-07 kl 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Jeg skjønner ikke helt at det ene må utelukke det andre. Det er vel ikke greit at noen diskrimineres eller mobbes, eller at problemer bagatelliseres, uansett om det gjelder overvekt, undervekt eller lang nese? For meg er det ikke greit å kalle en tynn person "anorektisk" eller et "skjelett" uten videre. På samme måte som jeg ikke synes det er greit å stemple overvektige som hiver i seg mat som overspisere eller fråtsere. Jeg vet ikke om det er stor faktisk forskjell på hva undervektige og overvektige får av kommentarer ifht kropp. Dersom undervektige får flere direkte kommentarer, antar jeg at det er som følge av at man drister seg til å kommentere det fordi undervekt er nærmere "idealet" i samfunnet, og større grad kan symbolisere en viss styrke og handlekraft. Trist er det uansett.
![]() |
#9 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Min mor har alltid slitt med å holde vekta oppe, og blir veldig såret når andre kommenterer hvor tynn hun er (noe som skjer i tide og utide). Hun har masse komplekser og ønsker å gå opp i vekt uten særlig hell. Man skal passe seg for å kommentere andres utseende uansett hvilken vei vekta går.
Mandino Mamma til to skjønne jenter. Sist redigert av Mandino : 14-10-07 kl 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Jeg synes det generelt er ufint å kommentere andres kropp, i alle fall i negativ retning, og at det er like uhøflig å si at noen er for tynne som å si at de er for tjukke. Og jeg tror sikkert det kan være like vanskelig å gjøre noe med egen undervekt som med egen overvekt.
![]() |
#11 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...
Ja, desverre er det mer fordommer mot overvekt, og derfor blir man ikke tatt på alvor om man som undervektig klager på sin egen undervekt. Idealet er jo en radmager kropp, så man burde jo være glad man har det fra naturens side, så man slipper kjempe for det...
Den siste setningen var ikke myntet på diskusjoner her inne, men på et generellt grunnlag. Jeg har, blant annet, opplevd å få direkte kjeft av kollegaer for at jeg har ytret min misnøye med min undervekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Overvekt, kontra undervekt...
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Det å ikke klare å legge på seg er slett ingen drømmesituasjon. De som misunner disse menneskene deres tynne kropp vet rett og slett ikke hva de snakker om! Like lite som de som fordømmer overvektige og sier at "det er da bare å ta seg sammen", vet hva de snakker om. |
![]() |
![]() |
#14 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt ...Jeg opplever at det er omvendt i mitt miljø.
![]() |
#15 |
Live and let live
|
![]() Sv: Overvekt kontra undervekt ...Jeg er usikker på om jeg egentlig kan si noe om undervekt og overvekt mot hverandre, men jeg kan jo kommentere at stavekontrollen min tok overvekt, men ikke undervekt.
![]() |
#16 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Overvekt kontra undervekt ...Jeg for min del tror nok både de med for få kilo og de med for mange vil oppleve folk som på død og liv måå kommentere.
![]() |
#17 |
By the Sea
|
![]() Sv: Overvekt kontra undervekt ...Jeg har stort sett vært normalvektig som voksen, men har hatt perioder både som undervektig og overvektig. Da jeg var i slutten av tenårene, var jeg undervektig. Vel og merke frivillig - hadde slanket meg så tynn som mulig, og mistet mensen i et halvt års tid.
![]() |
#18 |
seru
|
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt...Nei, man bør ikke kommentere folks utseende uansett. Men jeg må ærlig innrømme at jeg foretrekker å få kommentarer på de radmagre ribbeina mine framfor den breie ræva...
![]() |
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Overvekt, kontra undervekt ...
Min bestemor sendte meg en pakke de årene jeg bodde i England. Den inneholdt slankepiller.
![]() |
#20 |
By the Sea
|
![]() Sv: Overvekt kontra undervekt ...
![]() |
|
|