Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det ingen som bruker refleks lengre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 20:17   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Ulykkelig

Er det ingen som bruker refleks lengre?

Her er det bekmørkt, tåka henger rundt husene og asfalten er svart og våt og suger til seg lysene fra lyktestolpene. Som bilist kjører jeg med hjertet i halsen. Det er jo ingen som bruker refleks eller har lys på syklene sine.

Gammel 14-10-07, 20:18   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det ingen som bruker refleks lengre?

Nei, opplever det samme i samme by.

Fikk meg en positiv overraskelse i går da, når min 14 år gml barnevakt tok på seg flere reflekser før hun syklet hjem.

Gammel 14-10-07, 20:19   #3
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Jeg bruker refleksvest når jeg er på trimtur om kveldene Ganske mørkt og laaangt mellom lyktestolpene. Refleks må man ha

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 20:23   #4
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det er skremmende å se hvor mange som IKKE bruker reflekser. Og dette gjelder både barn og voksne.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 20:24   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Her i huset bruker vi refleks.
Syns det er kjempevanskelig å se noen ute nå i mørket uten refleks.

Gammel 14-10-07, 20:52   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm? Her synes jeg alle, både voksne og barn, løper rundt med refleks. I klassen til Storesøster er det refleksvesttelling fra og med i morgen, dvs. at alle må ha på. Fullstendig unødvendig når man kjøres og bare går 100 meter tvers over en fotballbane, men sånn er det.

Gammel 14-10-07, 20:53   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker refleks og det har jeg gjort i alle år. Storebror har refleks og refleksvest. Jeg har kjøpt en reflekshette til å ha på barnevognkalesjen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:12   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Tenkte akkurat samme tanke da jeg kjørte hjem i kveld. Ungene er stort sett godt utrustet, men ungdom og voksne har fint lite reflekterende utstyr på seg. Guttungen har refleksvest, det har jeg ikke selv, men jeg bruker refleksbånd rund armene og har en dinglende refleks i hver lomme, så jeg tror jeg vises i terrenget.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 23:21   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Elendig refleksbruk her også, særlig seint på kvelden. Reagerer særlig på hundeiere som går med bikkja i mørket uten refleks på seg selv eller dyret. Har hatt to skumle opplevelser med det tildligere.
Mannen min går til og fra jobb i mørket og bruker refleksbånd på armen og beinet. Jeg har skikkelig lys på syklen

* minner meg om at jeg må ta frem refleksvestene til ungene fra loftet nå*

Gammel 14-10-07, 23:29   #10
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker alltid refleks.

Gammel 14-10-07, 23:30   #11
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er de voksne og barn flinke til å bruke refleksvest og bånd heldigvis.
Men ungdommen derimot.

På skolen til barna så delte de ut gratis vester.
Disse blir brukt når de går til skolen om morgenen og når det begynner å bli mørkt på ettermiddagen når de er ute.

Her har til og med bikkja egen refleksvest.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 23:36   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er det ingen som bruker refleks lengre?

*refleksbruker*

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 00:05   #13
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Her brukes det refleks og vel så det. Når poden og jeg tuslet til og fra barnehagen i fjor høst/vinter hadde vi begge refleksvester (jeg hadde så lenge jeg var i stand til å få den på), refleksbrikker, refleksbånd, samt en batteridrevet dings som blinket ala veivesenets kjøretøy.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 09:25   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker refleks og har sydd refleksbånd på hundebåndene.

Gammel 15-10-07, 09:29   #15
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Joda, jeg. På kveldstur i går. f. eks. Og jeg har stort sett fortau og opplyste gater å gå i.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:19   #16
scilla

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

her i huset bruker alle refleks inkludert hunden.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:35   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått til innkjøp av alskens reflekser, refleksbånd, refleksvester og refleksklistrelapper. Til barna...

I morges da jeg gikk til bussen savnet jeg virkelig refleks. Jeg følte at jeg skremte hver en sjåfør jeg møtte. De så meg ikke før de var rett ved siden av meg.

Gammel 15-10-07, 11:08   #18
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Joda, jeg gjør det. Vogn, unger og jeg er nøye reflexsert....

Irriterer meg grønn over de som ikke bruker det.

Gammel 15-10-07, 11:13   #19
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Joda, her brukes det refleks på vogna og meg selv. Snuppa sitter stort sett i vogna om vi er ute når det er mørkt, men til neste år må jeg få tak i en refleksvest til henne

Gammel 15-10-07, 11:34   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker refleks.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.