Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hviken vogn i tillegg til Buggis?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 20:54   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hviken vogn i tillegg til Buggis?

Det er egentlig aaaltfor tidlig å tenke vogn, men jeg er over normalen interessert i vogner, og har egentlig planlagt dette i årevis...

Buggis er et endelig valg her, men ikke som eneste vogn. Lurer litt på hvilken jeg skal ha i tillegg..

Valgene foreløpig er : Teutonia spirit s3, eller
Simo duo, eller
Teutonia mistral

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:02   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Jeg er ikke spesielt glad i Bugaboo (jeg har hatt den altså ), men kan kanskje synse litt allikevel. Vi har Teutonia Spirit S3, og det er en helt fin vogn. Den er middels tung og god å trille. Bakdelen er at ryggen er litt kort, og ikke egnet seg ut soveperioden for vår sønn iallefall. Hvis det skulle bli noen neste gang på oss blir det muligens drømmeduoen Xplory (som vi allerede har prøvd ut i 2,5 år) og OTH. Hva med OTH?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:05   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Joda det blir OTH til slutt. Når jeg ikke synes behovet for å ha barnet mot meg er så stort lenger. Så oth blir det. Tenker da å selge s3.

Hva likte du ikke med Buggisen? Er litt i tvil nå og da, men feier det bort. Den ser så praktisk og stilig ut.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:12   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Hva likte du ikke med Buggisen? Er litt i tvil nå og da, men feier det bort. Den ser så praktisk og stilig ut.

Jeg hadde en Bugaboo Cameleon, og jeg synes den var vinglete å trille, håndtaket satt liksom ikke ordentlig fast. I tillegg ble jeg gående og sparke i vogna når jeg stilte håndtaket slik at den passet min beskjedne høyde. Sånn sett er Frog mye bedre, men der var håndtaket alt for høyt for meg. Når poden lå i bagen synes jeg han ble liggende litt i nedoverbakke. I tillegg har jeg prøvd buggis i snø, og det ga ikke meg mersmak. I skaresnø sto vogna bom fast, og jeg gidder faktisk ikke å trille den rundt på to jul. Jeg hadde samtidig en Xplory som trillet fint av gårde på føret buggisen ikke taklet. Jeg er klar over at det har kommet vinterhjul på buggisen, jeg aner ikke hva som er forskjellen. Hvis jeg skal pirke enda litt mer synes jeg bremsen var litt upålitelig, det kan hende det hadde gått bedre hvis jeg hadde beholdt vogna lenger.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:16   #5
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Ja ok. Vinterhjulene er store, men ikke svingbare. Bremsen har de gjort noe med til 08 modellen, men det med at du sparket i vogna er jeg også litt redd for. Er ganske lav selv..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:17   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??



det er virkelig umulig å bestemme seg for vogn!

Kjem sikkert til å trille den lånte Simo-vogna ut vognperioden, eg.


Sånn er det å lide av beslutningsvegring

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:20   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Imens jeg er så godt i i gang ( ) må jeg si at jeg ikke liker den avrundede formen på håndtaket, og at høyden stilles rett opp og ned. Jeg synes det var ubehagelig å holde i håndtaket over tid, liker bedre rundere håntak (selve "stålet") - og at høyden kan justeres vinkelmessig om du forstår.

Er fullstendig klar over at jeg er kjerringa mot strømmen av buggiseiere altså Dani, smaken er som kjent som baken.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:26   #8
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

OTH! Jeg har begge deler og synes de utfyller seg godt.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:36   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.



det er virkelig umulig å bestemme seg for vogn!

Kjem sikkert til å trille den lånte Simo-vogna ut vognperioden, eg.


Sånn er det å lide av beslutningsvegring

Om jeg var deg så hadde jeg hatt Simoen til den lille er ca 1 år. Så kan du heller lete etter den perfekte sportsvognen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:38   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Om jeg var deg så hadde jeg hatt Simoen til den lille er ca 1 år. Så kan du heller lete etter den perfekte sportsvognen.


Ja, eg veit

Men det er så kjeeeedeliiiiig

Dessutan sitter han veldig dårleg i sportsvogndelen no, men det løyser me med ei pute bak vognposen i vognbagen.


Orsak for at eg kuppar tråden din HI!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 22:03   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

OTH! Jeg har begge deler og synes de utfyller seg godt.



Signerer helhjertet.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 22:06   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Eg hadde frå svangerskapet av bestemt meg for S3, men etter å ha sett eit par brukte (og etter eigars påstand: fint brukte) synes eg den holder seg altfor dårleg for å koste såpass mykje. Eg forventar at ei vogn til 5000 skal sjå litt meir ok ut etter (lite) bruk enn det dei S3ane eg har sett så langt!!!

Det ligger no ei brukt S3 ute på finn.no til 2000 (?). Det synes eg er ein passande pris for ei brukt vogn som -uansett kor fint den blir brukt - blir sjåande stygg og slitt ut.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 00:12   #13
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Her brukes Bugaboo som hovedvogn. Zapp med MaxiCosi fungerer som ekstravogn. Genial løsning. Jeg har i tillegg en Emmaljunga Duo Edge (første vogna til storesøster så den må beholdes) og en Xplory. Xplory'n brukes nesten kun som rullende høystol inne. Den er liksom ikke skikkelig vogn. Fotstøttegreiene er klønete, sittedelen har ikke skikkelig liggestilling og kalesjen kan man se igjenom. Men den er god å trille. Det er den.

OTH har jeg kvittet meg med. Likte ikke den vognen.

Hvilken vogn du bør ha i tillegg kommer jo ann på hva du skal bruke dem til. Jeg hadde klart meg med Bugaboo, hvis jeg bare måtte hatt en vogn. Bagen er utrolig god og stor. Lillebror har vokst ut av de fleste andre bager nå, men ikke denne. Der har han deilig plass. Ikke trenger vi pose i heller, siden bagen er så dyp og har fleecelokket.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 07:54   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Bremsen har de gjort noe med til 08 modellen, men det med at du sparket i vogna er jeg også litt redd for. Er ganske lav selv..

Jeg er 162 høy, og sparker ikke i vogna. Er veldig fornøyd med min Cameleon.

Som vogn nr. 2 hadde jeg valgt en joggevogn.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 08:17   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Jeg hadde valgt OTH

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:40   #16
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

P&Ts kan brukes til de trenker ikke vogn.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 11:40   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Når eg har tenkt meg om, trur eg kanskje eg ville kjøpt ein rimeleg, men stor tre-hjuling som GT Safari Sport eller kva den no heiter. Instep er jo også eit alternativ, men eg ville hatt svingbart forhjul og bumperbar.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 12:01   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.703
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Om jeg var deg så hadde jeg hatt Simoen til den lille er ca 1 år. Så kan du heller lete etter den perfekte sportsvognen.

Det er min plan - med unntak av at det er en emmaljuga jeg skal dremse rundt på da

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 16:24   #19
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Om jeg var deg så hadde jeg hatt Simoen til den lille er ca 1 år. Så kan du heller lete etter den perfekte sportsvognen.

Men det er jo fram til ca 1 år som man bruker vogn absolutt mest. Tiden man er i permisjon er jo da man virkelig trenger en god vogn synes jeg.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 16:46   #20
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hviken vogn i tillegg til Buggis??

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Men det er jo fram til ca 1 år som man bruker vogn absolutt mest. Tiden man er i permisjon er jo da man virkelig trenger en god vogn synes jeg.

Men vis meg den perfekte 0-12 års vognen !!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no