|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreFor ikke å avspore Skilpadda sin fine tråd, starter jeg heller en ny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Introvert vs ekstrovert og toleranse ovenfor andreJeg leste en artikkel om dette i Dagbladet en gang. Det var noe med at de introverte i større grad er i stand til å analysere både seg selv og andre, og tolker også situasjoner bedre enn de som er ekstroverte. De er ofte mer analyserende av natur, og leser også kroppsspråk bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreJeg tror det kanskje er lettere for introverter å se fordelene ved ekstroverter enn det er for ekstroverter å se fordelene ved introverter. Derfor er det mange introverter som synes det er fint med ekstroverter, samtidig som de selv krever retten til å være introverte, mens mange ekstroverter bare synes alle burde være ekstroverte. Grovt generaliserende.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andre
De er kjekke å ha på fest ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolute Beginner
|
Ja, jeg tror også det er litt slik. Jeg er sjeleglad ikke alle er som meg (introvert). Da ville verden blitt et kjedelig sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg synes du har oppsummert det veldig fint, jeg.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreJeg er veldig glad i de ekstroverte vennene mine, og kan veldig godt se verdien av å være sosial og ta initiativ og være utadvendt og dele av seg selv. Så jeg synes ikke det er vanskelig å "tolerere" at de er slik (selv om det naturligvis kan bli slitsomt i store doser
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreEn annen ting er at det kan være ganske lett for introverter å føle at det er noe «galt» med dem, i et samfunn der ekstrovertene synes veldig godt, og ekstrovert-verdiene blir framstilt som så viktige (i nesten enhver jobbannonse, f.eks.). Jeg syntes det var veldig givende å innse at en del av de mer «upopulære» introvert-egenskapene jeg har, henger tett sammen med en del av de tingene jeg liker aller best ved meg selv.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreJeg har lenge vært sikker på at du er en aldri så liten gullklump, aC, så det ville ikke forbause meg.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreJeg slutter meg helt til både Toffens og aCs oppfatning av aC.
![]() |
#12 |
<*(((<
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreNår jeg leser alle trådene hvor introvert/ekstrovert blir diskutert, så ser jeg at mange er veldig sikre på hva de er. Er jeg den eneste her inne som er i tvil om hvorvidt jeg er mest E eller I? Jeg har aldri tatt en skikkelig test, og de forskjellige testene gir som oftest I, men av og til E. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreJeg har heller ikke tatt en ordentlig test, men har vært E på alle testene jeg har tatt på nett. Er enig i at det er vanskelig å vite hva man EGENTLIG mener, noen dager er jeg veldig introvert (innbiller jeg meg), mens jeg andre dager er ekstrovert som bare en bilselger kan være. (innbiller jeg meg.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreJeg er aldri noensinne bilselger. Det kan jeg si.
![]() |
#15 |
intro
|
Ytterligere et grensetilfelle melder seg.
![]() |
![]() |
#16 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg aner ikke hva jeg er. Fikk resultat som ekstrovert på testen nå, men har tidligere fått restultatet "du er like introvert som ekstrovert" på tilsvarende tester |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreKlart det går an å ligge akkurat på grensa mellom introvert og ekstrovert. Det høres i grunnen ganske fint ut.
![]() |
#18 |
Etylbarbital
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreAng. hva man er og hva man ikke er. Jeg tok den-derre Jungtesten og fikk beskjed om at jeg var 1% extravert (ekstravert? ekstrovert?). Jeg skjønner såpass at jeg ikke er 99% introvert, men betyr det at jeg er 51% extravert og 49% introvert eller er de ikke på samme skala? (Hvis noen overhodet skjønte hva jeg ville frem til nå.)
![]() |
#19 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreJeg vil også finne ut hva jeg er. Jeg kjenner meg igjen i Skilpaddas beskrivelse av en ekstrovert, men også i beskrivelsen av en introvert.
![]() |
#20 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Introvert vs. ekstrovert og toleranse ovenfor andreJeg tror for øvrig at HI kan ha et poeng når det gjelder de som er tydelig intrv eller ekstrov, men jeg innbiller meg at de aller fleste ligger et sted midt i mellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|