Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 22:08   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Jeg vet jeg er gal. Himmel for et arbeid dette blir.
Og det er ingen vei tilbake.

Jeg håper det holder med 3 strøk. Noen som vet?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 22:13   #2
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Jeg vet ikke hvor mange strøk du trenger. Men kanskje du bør lakke trinnene etter malingen med en matt lakk sånn at malingen holder seg hel og pen lenger? Ikke blank lakk, da blir det glatt, men en mer tråkkevennlig lakk.

Lykke til med malinga! Det trenger du nok.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 22:16   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Jeg holdt såvidt ut å male en kjøpmannsdisk for en del år siden. Jeg har lært.

Da grunnet jeg og hadde to strøk, det var mer enn nok om man er raus med penselen/rullen. Den var ikke lakket, den var lutet.

Lykke til, tenk så kjekt etterpå!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 22:17   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Takk skal dere ha. Vi skal ha belegg på trinnene. Vi har 3 store hunder, så trinnene er oppflisete. Derfor går vi for belegg, ikke parkett. Men det er ørten stolper som skal males pent.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 22:36   #5
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Høres veldig lurt ut med belegg på trinnene siden dere har hunder. Hvitmalte trinn med rusk, sand og hundehår høres ikke så bra ut...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 23:52   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Vi la laminat på trappetrinnene der vi bodde før vi flyttet i arvet hus - i samme farge som trappa - funket kjempe det.
Der vi bor nå har vi også det - i samme farge som gulvet nede. Det er med to farger (væældig kreativ far) fordi han hadde igjen så mye lys laminat, men ikke nok til hele gulvet. Han kjøpte da et par pakker med mørk laminat, og la noen staver innimellom. Ble greit nok det - så vi har annethvert trappetrinn mørkt og lyst

  Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 07:16   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Lykke til!!

Har begynt på vår trapp også
Det er en lutet furutrapp,ikke spesielt gammel, men når den er lutet og ikke holdt vedlike av forrige eier, er den skikkelig skitten ut

Jeg begynte på jobben i sommer ....

Har begynt med grunning, og ser for meg tre strøk med maling

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 08:43   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Lykke til, resultatet blir nok kjepefint, kanskje ikke fullt så kjekt mens det står på da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 10:47   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

o`stønn. Vil bare ønske deg lykke til med jobben. Fryktelig drøyt, men det blir veldig fint når du er ferdig.
Du må nok beregne 3 strøk etter grunning for å få det pent, ja.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 11:09   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Godt du ikke skal male trinnene for de blir fryktelig glatte for både små og store sokkeben når de blir malt og støv og lo legger seg meget synlig der.
En venninne av meg malte alt og hun angret pga dette jeg nevner men ser at du ikke skal male gåflatene.

Det blir lekkert å se på da. Lykke til med malingen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 11:13   #11
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Lykke til!

Gleder meg til å se ferdig resultatet!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 11:49   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå har jeg begynt å male furutrappa hvit

Vil tro at grunning pluss tre strøk er nok. Evt et ekstra strøk på sliteflater.
Jeg har også en trapp som skriker etter oppussing, men det skjer nok ikke med det første.

Lykke til med jobben, det blir nok kjempe bra når du er ferdig.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no