Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan rømme erstatte kesam i denne oppskriften?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 11:08   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Kan rømme erstatte kesam i denne oppskriften?

Sitat:

4 egg
8 dl mel (jeg blandet siktet hvete og grovbakst 50/50)
1 beger kesam (den magre inneholder mest proteiner)
2 ts bakepulver
1 ts salt
Melk til å spe røren med
Hvitløk

Bland sammen kesam og egg og ha i presset hvitløk (jeg brukte 5 fedd), elsker hvitløk). Ha i melet, bakepulveret og saltet. Ha i masse oregano om du liker det, timian er også godt.
Rør godt og spe med melk om røra er for tykk.

Tilsett grønnsaker, ost, skinke og annet du måtte ønske å ha i. Jeg hadde i dette:

*Revet ost, blanding av 4 oster fra Tine, en hel boks
*Revne gulrøtter, 2 stk
*1 hakket rødløk
*1 hakket rød paprika
*1 stor hakket purre
*Ca. et halvt glass fetaost, smuldret (helte av oljen først)
*20-25 sorte oliven, hakkede

Rør godt og spe med mer melk om nødvendig. Ha røra i store muffinsformer. Jeg bruker muffinsbrett og fikk 18 store muffins utav denne røra. Stek dem i 15-20 minutter på 200 grader.

Jeg har ca 3/4-2/3 fullt beger med lettrømme. Kan jeg bruke det i stedet for kesam? Siden jeg har mindre enn det som står i oppskriften, så kan jeg jo evt. droppe å spe den med melk.

Kan jeg steke disse i andre former enn muffinsformer? For det har jeg ikke.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 11:15   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan rømme erstatte kesam i denne oppskriften?

Rømme er litt mer vannaktig enn Kesam, er det ikke?

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 11:20   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan rømme erstatte kesam i denne oppskriften?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Rømme er litt mer vannaktig enn Kesam, er det ikke?

Så da passer det vel greit at jeg ikke har fullt beger? Kan jo gjøre et forsøk...

Men ang. formene... Finnes det noen gode erstatninger til muffinsformer? Kakeform?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 11:22   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan rømme erstatte kesam i denne oppskriften?

Jeg ville prøvd med rømme. Jeg tror det var denne oppskriften jeg så at noen hadde stekt i langpanne?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 11:33   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan rømme erstatte kesam i denne oppskriften?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg ville prøvd med rømme. Jeg tror det var denne oppskriften jeg så at noen hadde stekt i langpanne?

Langpanne? Genialt!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:49   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan rømme erstatte kesam i denne oppskriften?

Nå står langpanna i ovnen. Kryss fingrene.

Slang oppi pizzakrydder, champignon, løk, skike og revet ost. Håper det blir godt. (Stekte alt fyllet sammen (bortsett fra osten) før jeg hev det i røra, siden soppen slipper så mye vann når den varmes opp. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:11   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan rømme erstatte kesam i denne oppskriften?

Har bare en ting å si!

NAMME NAMME NAM!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 14:37   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan rømme erstatte kesam i denne oppskriften?

Flott at det ble bra.
Når det gjelder konsistensen så er jo seterrømme ganske "fast" slik som kesam, men jeg går ut fra at det var lettrømme du brukte. Men det gikk nå bra allikevel.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no