Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pris på barnevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 13:44   #1
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Pris på barnevakt?

Vi bor langt unna nærmeste familie og er bortimot avhengig av å ha barnevakt dersom vi skal ut en kveld, sammen eller hver for seg.

Nå begynner lille T å bli såpass stor at vi kan bruke unge jenter noen timer en kveld eller ettermiddag. Men jeg er alltid i stuss på hva man skal betale for denne gleden. Jeg kjenner mødrene til de aktuelle, og de påstår at motivasjonen ikke er lønn, likevel ønsker jeg at det å sitte barnevakt skal være såpass kjekt at de synes det lønner seg.

T er 3 år, bruker bleier. Barnevakten må ofte legge han, det varierer litt om vi gjør han klar i pysj og setter fram kveldsmat, eller om barnevakten ordner dette. Forøvrig er han en grei liten gutt (helt objektivt altså ) og er ofte enda snillere når andre passer enn han er med oss.

De to som er aktuelle går i 8. og 10. klasse. Bør hun eldste få bedre betalt enn hun som er to år yngre? De gjør samme jobben.

Ser for meg en 50 lapp for ca en time uten ekstra legging.
For en kveld - flere timer har vi betalt mellom kr 100 og kr 200. Barnevakten virker himmelfallen fornøyd uansett betaling. Mødrene forsikrer meg også om at de er fornøyd og trives med "jobben".

Hva pleier dere å betale, og hvor lenge sitter barnevakten?
I morgen skal vi på fest fra kl 19. Da kommer barnevakten inn fra kl 18.00 (ny jente for T, sånn at de skal få bli litt kjent før vi stikker og han må legge seg). Regner med at vi er ute til nærmere midnatt, kanskje litt over. Holder kr 200 for en sånn kveld? Regner med at vi setter fram litt godis som de kan kose seg med etter at T har lagt seg.

Takker for opplysende svar!

tink er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.