Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har dere film fra da dere var barn?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 23:32   #1
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har dere film fra da dere var barn?

Har dere levende filmer av dere selv da dere var barn? Har dere fått den over på DVD eller har dere den på VHS?

Selv fikk jeg en VHS film på 18års dagen min (er 37 nå) med mange snutter fra da jeg var barn. Foreldrene mine hadde fått det over til VHS fra 8mm film som vi hadde den gangen. Og nå burde jeg fått den over på DVD før det også går av moten.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 23:34   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere film fra da dere var barn?

Tror mine besteforeldre har en del på 8 mm. Vet det er noe på vhs et eller annet sted, men jeg aner ikke om det er tatt vare på eller hva.

Gammel 18-10-07, 23:38   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Har også gammel 8mm som er kopiert over til VHS med gamle Elvislåter som bakgrunnsmusikk.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 23:56   #4
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

VHS kom nok først etter at jeg var blitt voksen. Har endel 8mm filmer. Ellers har jeg opptak på båndopptaker fra jeg er baby.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 23:59   #5
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Har mass på film fra vi var yngre. Har vell egentlig aldri slutta å filme de foreldrene mine, så jeg har film helt frem til nå...Har mye på 8mm, noe er kopiert over på vhs. En gang hver 3 år får vi det for oss, da samler vi hele familien for å se på 8 mm film..

Gammel 19-10-07, 01:28   #6
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Har 8 mm. Noe VHS fra jeg ble litt eldre. Det er faren min som har alt. Det er skikkelig lenge siden jeg så det...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 01:32   #7
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har en VHS som jeg absolutt skulle fått over på dvd. Tenkte kanskje å kopiere den opp, og gi til mine brødre og foreldre til jul, siden jeg er den som har tatt vare på den.

Gammel 19-10-07, 08:00   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det finnes et par små snutter på 8 mm, men jeg aner ikke hvor de befinner seg. Vi har endel på VHS også, men da var jeg tenåring og oppførte meg ganske teit. Veldig morsomt for ettertiden med film der hovedpersonen gjør alt hun kan for å signalisere hvor teit det er med film.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:33   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke film, bilder etc, fra jeg var liten.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:46   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, har ikke det. Har utrolig få bilder også. Det er litt synd.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 09:05   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk overført alle de gamle 8 mm filmene til DVD for tre-fire år siden. Det er ikke så mye av meg, men noen minutter er det da.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 09:08   #12
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg fikk overført alle de gamle 8 mm filmene til DVD for tre-fire år siden. Det er ikke så mye av meg, men noen minutter er det da.

Hvor fikk dere gjort det? Vet mamma og de har endel 8 mm film fra vi var små, men de har ennå ikke fått gjort noe med det.. (de er også redd det skal bli ødelagt, men sånn som det er nå har jo ingen glede av dem!)

Gammel 19-10-07, 09:11   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Har også en VHS som er spilt inn fra 8 mm liggende, som jeg gjerne skulle fått over på en DVD.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 09:20   #14
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Hadde en VHS med opptak fra en ridetime jeg var på, men av en eller annen grunn er det nå en gammel episode med Melrose Place på den kassetten. Kan virke som om god vurderingsevne er noe som kommer med alderen.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 09:23   #15
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har overtatt mange 8 mm-filmer, kjøpt fremviser. Har tatt opp via digitalkamera til pc og laget DVD-er.

Gammel 21-10-07, 14:02   #16
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Lurer også på hvor du fikk det gjort. Det er jo så kjekt å få tatt ordentlig vare på slike ting

Gammel 21-10-07, 14:09   #17
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg har overtatt mange 8 mm-filmer, kjøpt fremviser. Har tatt opp via digitalkamera til pc og laget DVD-er.

Hvordan ble kvaliteten da? Ble det ok?

Gammel 21-10-07, 14:17   #18
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Foreldrene mine hadde ørten ruller med 8mm. De leverte de inn på Foto Knudsen, og fikk det over på vhs. Dette er en del år siden.

Foreldrene min filmet dåpen min, bursdager, ferier, når jeg sitter på potte, lærer og gå og høytider. Har masse film. De har det samme fra søskenene mine.

Er også film fra foreldrene mine sitt bryllup, og litt annet festligheter fra de var unge. Er også film fra besteforeldrene mine sin ungdom og deres bryllup. Noen i slekten var tidlig ute med og ta film. Virkelig artig og se film fra gamle dager og etterkrigstiden.

Gammel 21-10-07, 14:21   #19
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Hvordan ble kvaliteten da? Ble det ok?

Kvaliteten er ok den. Problemet var at jeg hele tiden måtte passe på fremviseren som fokuserte forskjellig mellom hver klipp.

Husk å stille inn kameraet på riktig opptak. Jeg tror jeg brukte 1/50, blir blir det mye flimmer.
(jeg kan undersøke hvis det er interesse)

Gammel 21-10-07, 14:36   #20
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Kvaliteten er ok den. Problemet var at jeg hele tiden måtte passe på fremviseren som fokuserte forskjellig mellom hver klipp.

Husk å stille inn kameraet på riktig opptak. Jeg tror jeg brukte 1/50, blir blir det mye flimmer.
(jeg kan undersøke hvis det er interesse)

Takk for svar! Var egentlig mest spent på at det ble ok kvalitet. Jeg har jo en del allerede på VHS (fra 8mm). Dette fikk min mor ordnet det for mange år siden, men jeg vet ikke hvor. Men min svigermor har mange 8mm filmer, men tror ikke jeg gidder å filme inn så mye. Så jeg får be henne levere det inn til profesjonelle. En eller annen plass!?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.