Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-07, 01:08   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Dette er fordi jeg mener at vi ikke har fått det som vi var lovet, noen som vet hvor vi skal henvende oss? Regner med vi må klage?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 01:14   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning.

Forliksrådet?

Er usikker altså, men vi endte der da vi ikke var villige til å betale full pris for noe under bygginga av huset.

Vi klagde først til de det gjaldt, men fikk ikke medhold. Diskusjonene med dem pågikk over en viss tid, og i mellomtiden kom purringene, og til slutt inkassovarselet. Vi sto på vårt, og betalte ikke, og da gikk saken automatisk til forliksrådet. (hvor vi vant frem )

Det er godt mulig man må ta den lange veien slik vi gjorde. Jeg aner egentlig ikke.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 09:38   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning.

Sånn føler eg det kvart kvartal det kjem brev frå Lånekassen....

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 10:34   #4
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.579
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Forbrukerrådet?

www.forbrukerportalen.no

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:12   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Sånn føler eg det kvart kvartal det kjem brev frå Lånekassen....

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:13   #6
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Jeg ville betalt og tatt saken etterpå. Utrolig kjedelig med purringer ol.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:14   #7
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Forbrukerrådet, vi fikk ny vaskemaskin!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 11:30   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Dette er fordi jeg mener at vi ikke har fått det som vi var lovet, noen som vet hvor vi skal henvende oss? Regner med vi må klage?

Det første jeg ville gjort var å klage skriftlig og gi beskjed om at dere ikke er inneforstått med prisen som står på fakturaen. Da kan de ikke drive å purre på den når det er disputt om den.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 12:29   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Tusen takk, alle sammen. Jeg har aldri opplevd dette før. Jeg kjøper vanligvis både tjenester og produkter "over disk", der er det jo ofte helt greie retningslinjer når man kan returnere en vare eller hva man er forventet å få. Dette er en interiørarkitekt vi leide inn, alt er avtalt muntelig (hvordan har jeg greid å være så stupid er vanskelig å fatte i ettertid.Må bare dåne litt over hvor teit jeg har vært)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 13:42   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Først bør du klage på hva du har kjøpt. En muntlig avtale er jo også bindende men vilkårene er jo ofte ikke så klare.

Jeg ville i så fall ha gjort dette skriftlig og forklart hvorfor du mener dere ikke har motatt det dere har fått regning på og forklar dette tydelig. Mulig det ender opp med inkasso og eventuelt i forliksrådet, men dere har jo da gjort noe annet enn bare å ikke betale.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 21:24   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg ville betalt og tatt saken etterpå. Utrolig kjedelig med purringer ol.

Det er noe som heter at man ikke skal betale en håndverker eller andre, før man er fornøyd...da har de fått pengene sine, og kan kjøre knallhardt i saken, selv om de ikke har en god sak. Holder man derimot igjen pengene, så er det betaler som sitter med triumfkortet.

Purregebyrer og evt inkassogebyrer, blir regnet med i et evt forlik, eller hvis krever taper hele saken, så er det han som får alle omkostninger. Skulle man få betalingsanmerkning mens saken pågår, så forsvinner denne så snart saken er løst.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 21:45   #12
Mitzya
Siste nytt!
 
Mitzya sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 104
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg har ikke lyst til å betale en regning

Legg den i nei-bunken.

__________________
Dilteren 07, Sinnataggen 06, Frøkna 04, Busta 04, Propell 03, Krøll 02 og Førstemann 00
Mitzya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no