|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan man forklarende beskriver et annet menneske...I mange situasjoner så kommer man ut for det å skulle beskrive et annet menneske, eller forklare hvem en person er, i en folkemengde. Alle mennesker har sitt særpreg, både av utseende, type, klesstil, etc. Er det da galt å bruke disse særpregene for å forklare hvem man mener? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan man forklarende beskriver et annet menneske...Skulle beskrivelse av særtrekk ved en persons utseende for å forklare hvem vedkommende er være grunn til at man blir sett på som fordomsfull, så lurer i hvert fall jeg på hvordan man ellers skulle gjort det. |
![]() |
![]() |
#3 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvordan man forklarende beskriver et annet menneske...Nei det ser jeg ikke på som fordomsfullt hvis det blir sagt i en vanlig tone. Mye kommer an på tonefallet.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan man forklarende beskriver et annet menneske...Nei, det ser jeg heller ikke på som fordomsfullt.
![]() |
#6 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Hvordan man forklarende beskriver et annet menneske...Nei, synes jeg ikke er fordomsfullt. Kommer veldig ann på hvordan du forklarer.
![]() |
#7 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan man forklarende beskriver et annet menneske...Det er viktig at man er i stand til å gi en god beskrivelse av et annet menneske. Si at man er vitne til et ran og senere skal beskrive hvordan vedkommende raner så ut. Da kan man ikke balle seg inn i all verden slags bortforklaringer for å unngå å virke fordomsfull. Vi er litt opptatt av å kunne spikre andre mennesker på veggen i blant. Vet ikke helt hvorfor det gir oss en god følelse å kunne påvise at noen har ordlagt seg på en uheldig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan man forklarende beskriver et annet menneske...Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være behov for det. Slik du skriver det så har de jo klær på seg og du bruker jo klærne som utgangspunkt. Hvorfor holder ikke det? F.eks: Hun i sort jakke og .... bukse, som står ved siden av ditt og datt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan man forklarende beskriver et annet menneske...
Jeg synes det er uproblematisk å bruke kroppsform, hudfarge og andre ytre egenskaper i en slik beskrivelse, så lenge man beskriver folk på en hyggelig/"nøytral" måte. Når poenget er å forklare noen hvem man mener, bruker man ord som raskest mulig hjelper den man snakker til å skjønne hvem det er. En kombinasjon av klær og andre ting tror jeg stort sett er det kjappeste da.
![]() |
|
|