|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!Har de det??? |
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånne brannrefleks på soveromsdør og vindu!Jeg har aldri hørt om det jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
<*(((<
|
Sv: Sånne brannrefleks på soveromsdør og vindu!Jeg har ikke hørt om det før, og fant heller ikke noe lignende på sikkerhetsbutikken til Gjensidige. Fant 3 forskjellige firma som solgte slike merker etter et kjapt google-søk, og alle fokuserer veldig på hvor mye tid som spares når det gjelder personsøk ved brann. Og alle sier det er anbefalt av brannvesenet, men jeg kan ikke finne disse anbefalingene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånne brannrefleks på soveromsdør og vindu!Dette har heller ikke jeg hørt om.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Sånne brannrefleks på soveromsdør og vindu!Torsk,fint at du har googla litt. Meiner at første gang dette selskapet ringte meg sa dei at det var påbudt med sånne refleks. Ho var veldig aggresiv i tlf. Hugsar eg stussa fordi eg aldri hadde hørt om det påbudet eller dei refleksa. Vi flytta fra blokkleil.til rekkehus i sommar,så eg lurte på om det var nokre reglar som gikk bla på rekkehus . Men tydeligvis ikkje då. |
|
|
|
#6 |
|
<*(((<
|
Sv: Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!Det er i hvert fall ikke noe påbud, nei. Når jeg leser på http://www.brannmerket.no/ så får jeg i hovedsak inntrykk av aggressivt salg, mye av sidene dreier seg om hvor mye lag/foreninger eller du selv kan tjene på å selge disse merkene... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!Det er ikke påbudt, men var veldig populært for lenge lenge siden.
|
|
|
#8 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sånne brannrefleks på soveromsdør og vindu!
Jeg så en artikkel om dette for en tid siden, der brannvesenet sa tvert imot - de var ikke interessert i informasjonen, for de måtte uansett søke gjennom hele huset. De mente klistremerkene var unødvendige.
|
|
|
#9 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sånne brannrefleks på soveromsdør og vindu!
Det er absolutt ikke påbudt, og bare en sånn uttalelse ville fått meg til å holde meg unna det selskapet.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!Vi har slike på vinduene. Disse fikk jeg tilsendt fra forsikringsselskapet tror jeg. Har iallfall ikke kjøpt dem. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!Vi har hatt dette som tema i borettslaget - og det ble her bestemt at vi ikke skulle ha det - rett og slett fordi det forteller tyver vel så mye som brannfolk (tror jeg det var) man får slike gratis gjennom endel forsikrigsselskap, men hos oss var det et firma som ville selge oss.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!Tusen takk for mange gode svar og linkar! |
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!Aldri hørt om, og skal heller ikke ha! |
|
|
|
![]() |
|
|