Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 12:22   #1
tiril
Passiv

Standard

Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!

Har de det???
(Refleks som skal vise brannmennene kor vi ligg å søv om det skulle begynne å brenne ei natt. ........Gud forby!)

Har blitt oppringt x antall gangar av eit firma som skal selge meg dette. Er det påbudt med sånne refleks?
Tok en spansk en i går og sa vi hadde skaffa,men no er eg livredd for brann og vi har jo ikkje det då...Trur eg må skaffe meg det likevel..

Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 12:27   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sånne brannrefleks på soveromsdør og vindu!

Jeg har aldri hørt om det jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 12:56   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hørt om det før, og fant heller ikke noe lignende på sikkerhetsbutikken til Gjensidige. Fant 3 forskjellige firma som solgte slike merker etter et kjapt google-søk, og alle fokuserer veldig på hvor mye tid som spares når det gjelder personsøk ved brann. Og alle sier det er anbefalt av brannvesenet, men jeg kan ikke finne disse anbefalingene.

Jeg vil tro at de fleste av oss bor i forholdsvis oversiktelige boliger hvor soverommene er lette å lokalisere. Det kan sikkert ha noe for seg om man leier ut hybler i kjeller eller på loft, men dette skal kanskje registreres hos brannvesenet uansett? (Noen som vet? Vi flytter til ny bolig snart og skal leie ut hybelleilighet i kjelleren).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 13:00   #4
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Dette har heller ikke jeg hørt om.

Gammel 22-10-07, 13:09   #5
tiril
Passiv

Standard

Torsk,fint at du har googla litt. Meiner at første gang dette selskapet ringte meg sa dei at det var påbudt med sånne refleks. Ho var veldig aggresiv i tlf. Hugsar eg stussa fordi eg aldri hadde hørt om det påbudet eller dei refleksa. Vi flytta fra blokkleil.til rekkehus i sommar,så eg lurte på om det var nokre reglar som gikk bla på rekkehus . Men tydeligvis ikkje då.

Hugsar ikkje navnet på dette selskapet,søren og.

Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 13:19   #6
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sånne brannreflekser på soveromsdør og vindu!

Det er i hvert fall ikke noe påbud, nei. Når jeg leser på http://www.brannmerket.no/ så får jeg i hovedsak inntrykk av aggressivt salg, mye av sidene dreier seg om hvor mye lag/foreninger eller du selv kan tjene på å selge disse merkene...

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 13:26   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke påbudt, men var veldig populært for lenge lenge siden.
Vi har det på noen av vinduene våre, de fulgte dog med leiligheten.

En negativ ting med disse er jo at de gir evt. innbruddstyver et godt tegn på hvilket vindu de IKKE skal krype inn gjennom ...

Gammel 22-10-07, 14:01   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Og alle sier det er anbefalt av brannvesenet, men jeg kan ikke finne disse anbefalingene.

Jeg så en artikkel om dette for en tid siden, der brannvesenet sa tvert imot - de var ikke interessert i informasjonen, for de måtte uansett søke gjennom hele huset. De mente klistremerkene var unødvendige.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:02   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Torsk,fint at du har googla litt. Meiner at første gang dette selskapet ringte meg sa dei at det var påbudt med sånne refleks.

Det er absolutt ikke påbudt, og bare en sånn uttalelse ville fått meg til å holde meg unna det selskapet.

Og nå har jeg også googlet:

http://www.aalebyen.no/index.php?opt...k=view&id=1669

Jeg fikk en rekke treff med lignende innhold.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:36   #10
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har slike på vinduene. Disse fikk jeg tilsendt fra forsikringsselskapet tror jeg. Har iallfall ikke kjøpt dem.

Det var mye snakk om dette for flere år siden, men har ikke hørt noe om det nå. Som en sier her, så må jo brannveset søke gjennom hele huset uansett.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:46   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt dette som tema i borettslaget - og det ble her bestemt at vi ikke skulle ha det - rett og slett fordi det forteller tyver vel så mye som brannfolk (tror jeg det var) man får slike gratis gjennom endel forsikrigsselskap, men hos oss var det et firma som ville selge oss.

Og dessuten kan det jo være at noen ligger på rom som ikke er soverom den dagen det evt begynner å brenne - hva gjør dette med sikkerheten for de i huset?...*kritisk*

Gammel 22-10-07, 15:01   #12
tiril
Passiv

Standard

Tusen takk for mange gode svar og linkar!
Faktisk veldig så glad for at eg tok en spansk en i går og ikkje takka ja. Dei har sikkert ringt meg 3 gangar sidan i sommar.
Helt sikker på at eg ikkje kjem til å invistere i sånne likevel.

Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 21:42   #13
Solice
Superaktiv

Solice sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Solice er litt kulSolice er litt kul
Standard

Aldri hørt om, og skal heller ikke ha!

Solice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.