Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nytt barnesete - klasse I - maxi-cosi?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 13:12   #1
Manitoba
Passiv

Standard

Nytt barnesete - klasse I - maxi-cosi?

Jeg ser at Maxi-cosi-setet stadig kommer godt ut på tester, men det er så vidt jeg har skjønt forovervendt. Jeg er på jakt etter et bakovervendt sete som er bra, passer i en Avensis og som gir godt utsyn for en som ikke er spesielt glad i å kjøre bil. Jeg har lagt min elsk på maxi-cosi, men er det sånn at de ikke har bakovervendte seter i den vektklassen? Har forstått at 9-25-setene ofte ikke er så bra.

Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 13:29   #2
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt barnesete - klasse I - maxi-cosi?

Jeg ville ikke være redd for å velge et sete som er bakovervendt fra 9-25 kg.

Her er en liten liste over mulige seter:

• Britax Secura
  • Britax Hi-Way
  • Britax Freeway
  • Britax Two Way Elite
  • Brio Zento
  • MaxiCosi Mobi
  • Akta Graco Cosmic - Setet skal monteres over kanten på setet etter 11 kg. Det kan være greit og sjekke at man har mulighet til å montere setet slik i bilen før man kjøper det, monteringen fra 11 kg krever ganske god plass i bilen. Det er godkjent for bakovervendt montering i baksetet opp til 18 kg og bakovervendt i fremsetet opp til 25 kg.
Brio Zento og Britax Two Way Elite tror jeg er setene barnet kan bruke lengst. Har hørt de som syntes Mobi setet fort blir trangt, men det finnes altså et bakovervendt sete fra MaxiCosi.

Min anbefaling må være: Ikke bestem dere for et bestemt merke på forhånd, ta med barn og bil til forhandler og prøv forskjellige seter med barnet i(med sete montert i bilen mener jeg ).

Lykke til med handelen!

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:24   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi og ikke minst Liv er veldig fornøyd med Britax Two-Way Elite.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 14:39   #4
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Kan jo legge til at dette setet har vi også, i besteforeldrene sin bil. Veldig fornøyde vi også

Gammel 22-10-07, 17:38   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også dette, som besteforeldresete. 1500kr på tilbud.
Vi har Acta Graco Duologic (med isofix-fester, men som kan brukes med belter også, derav "duo") hjemme og er veldig glade i det. Men det er jo minst dobbelt så dyrt. Og varer bare til 18kg.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 18:03   #6
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Vi har Acta Graco Duologic (med isofix-fester, men som kan brukes med belter også, derav "duo") hjemme og er veldig glade i det. Men det er jo minst dobbelt så dyrt. Og varer bare til 18kg.

Akkurat samme kombinasjon som vi har. Gutten vår er forøvrig 2 år gammel og har god plass i DL enda. Syntes ikke den er så dyr når man ser hvor lenge sete kan bruke. Veldig enkelt og greit når man har isofix i bilen.

Gammel 22-10-07, 19:10   #7
Manitoba
Passiv

Standard

Vi har iso fix, så jeg lurer på om jeg skal gå for det Acta Graco Duologic-setet. Har allerede tenkt på akkurat det setet faktisk.

Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 11:14   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Det samme tilbudet benyttet vi oss av.

Jeg har fått inntrykk av at Isofix-seter bare er forovervendte - er det feil?

Gammel 23-10-07, 13:36   #9
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Standard

Det samme tilbudet benyttet vi oss av.

Jeg har fått inntrykk av at Isofix-seter bare er forovervendte - er det feil?

Det er nok litt galt det inntrykket

Disse bakovervendte setene har isofix:

• Akta Graco DuoLogic 0 - 18 kg
  • Bimbo Fix Fair 0-18 kg, isofix
  • Britax FixWay 0 - 18 kg, isofix.
Grunnen til at bakovervendte seter med isofix kun går til 18 kg er at isofix festene i bilen ikke er godkjent for mer enn 18 kg for et bakovervendt sete.

Gammel 23-10-07, 13:55   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Aha, da har selgeren feilinformert oss. Takk for oppklaring! Litt synd at vi ikke får utnyttet isofixen vår, da - men, men.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.