Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mild avstraffelse av barn bør tillates

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 07:28   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mild avstraffelse av barn bør tillates

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=176877

Nåja...

Her bruker de "jeg har ikke tatt skade av det" argumentet...

Det holder ikke.

Synes dere at det skal være lov å gi en klaps/knips på lanken og ris på stumpen når barn gjentatte ganger bryter regler eller for å avlyde deg?
For å markere dine grenser?


Jeg mener at det er uakseptabelt-

Jeg ble oppvokst med klaps, ørefik og ris.
Ikke et godt minne og jeg har ikke så godt forhold til min far pga dette.
Jeg var redd og usikker på han helt opp til ungdomskolen.
Da fikk jeg nok.

Han har og gitt mitt eldste barn ris og han fikk da klar beskjed om at at må si unnskyld til barnet mitt, samt at hvis det gjentar seg så er han ikke velkommen i mitt hus eller se sitt barnebarn overhodet.
Det virket.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:00   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Om de har tatt skade av det er jo ikke alle helt sikker på da.

Jeg er ikke kronisk anti straff, men jeg ser lite poeng i fysisk avstraffelse. Jeg ser ikke hva det skal oppnå som en ikke kan gjøre like bra på andre måter.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:33   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Nei jeg ser overhodet ikke noe godt å det å slå, rise eller knipse barn. Hva er det barn lærer ved det, jo det å slå er greit! Det vi iherdig prøver å lære våre barn er jo nettopp det å ikke slå osv. At man det er lov å være sint, men da kan man si det, ikke utrykke det i slag.

Vi voksne (stor sett da) driver da ikke å banker løs på hverandre vist man gjør noe galt. Skulle tatt seg ut om jeg klapsa til gubben fordi han f.eks glemte å henge opp klær når jeg hadde bedt han om det. Eller noe annet "galt".

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:38   #4
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Hårreisende! Når er det barn skal få alminnelige menneskerettigheter?

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:42   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Det er vondt å lese at fremtredende politikere mener fysisk straff er greit. Vold er aldri greit. Om man ikke har andre måter å sette grenser på, så har man virkelig tapt integriteten sin.

Det finnes intet likhetstegn mellom fysisk avstraffelse og grenser. Og hva pokker mener de med mild fysisk avstraffelse? Vold vil da oppleves som vold av barnet uansett om en voksen mann anser volden for å være mild.

Jeg koker helt over av denne artikkelen. De skulle skamme seg begge to.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:49   #6
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Det spørs jo alltid hvor langt man trekker begrepene. Jeg tror de fleste av oss er enige om at å banke unger med en kjepp eller et belte er langt over grensen. Men jeg tror også at de fleste av oss tar hardt i ungene av og til. Tar dem hardt i armen som en korreksjon, eller lemper dem inn i bilen, osv. Det er jo forsåvidt også fysisk avstraffelse.

Det jeg oppfatter i artikkelen er at det mest av alt tas til orde for å sette grenser for barna, og håndheve dem. Og der er jeg enig. Men "ris på blanke messingen" er laaaangt over streken.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:50   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Det er jo så velkjent nå at fysisk avstraffelse ikke er et spesielt bra middel for barneoppdragelse, at man kommer like greit i mål med andre metoder.

Så hvorfor i all verden mener noen at man skal slå barn? Jeg kan ikke skjønne annet enn at de liker å ha muligheten til det altså, at tanken om å slå et barn er fristende.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:50   #8
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Jeg kjenner jeg blir litt satt ut når voksne folk vrenger utav seg sånt. Jeg burde kanskje slutte med det, for min egen del.
Jeg syns det sier veldig mye om deres intellektuelle nivå.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:51   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Så hvorfor i all verden mener noen at man skal slå barn? Jeg kan ikke skjønne annet enn at de liker å ha muligheten til det altså, at tanken om å slå et barn er fristende.

Fordi det er en enkel måte å få viljen sin på.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:55   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Hårreisende! Når er det barn skal få alminnelige menneskerettigheter?

Jeg stusser alltid over at det i det hele tatt skal være nødvendig å lovfeste forbud mot å slå barn.

Man har da ikke lov å slå andre uansett? Hvorfor trenger man å spesifisere at det ikke er lov å slå barn?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 08:57   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Fordi det er en enkel måte å få viljen sin på.

Jepp, og som du skrev: dette sier noe om deres intellektuelle nivå. At en voksen må ta i bruk fysiske virkemidler viser at de har kommet til kort intellektuelt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:26   #12
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Jeg lurer på hvor de setter grensen for når du skal slutte å slå barnet ditt når det er vrangt og vanskelig.

Kan du drive på til det er 18? -Nå er du myndig, lille venn, så ørefiker får du skaffe et annet sted?

Eller gir du deg når barnet er stort nok til å slå igjen? -Nå er mor litt redd for å få fik tilbake, så i dag får du nøye deg med grov kjeft?

Ser de ikke hvor hårreisende det er å gi lov til å slå barn, men ingen andre?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:29   #13
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Hårreisende! Når er det barn skal få alminnelige menneskerettigheter?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:36   #14
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør tillates

Ikke akseptabelt i det hele tatt. Jeg er ikke vokst opp med noe form for fysisk avstraffelse, mannen fikk seg stadig en smekk på rumpa. Og vi er helt enige om at våres barn skal ikke røres på noen måte.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:53   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør tillates

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.


Her bruker de "jeg har ikke tatt skade av det" argumentet...

Og da har jeg lyst å svare at det er jeg jammen meg ikke sikker på gitt!

Det er det dårligste argumentet på vår jord det der.

Jeg ble skutt i skinken med luftgevær for mange år siden. Det gikk bra med meg.
Kan jeg da skyte Carl I. i rompa?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 09:55   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør tillates

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Her bruker de "jeg har ikke tatt skade av det" argumentet...

Det beste argumentet i hele verden. Jeg blir alltid så rørt når noen trekker dette argumentet inn i alle diskusjoner, enten det er røyking i svangerskapet, usikrede barn i bil og annet.

Hva jeg mener om hele denne saken tør jeg ikke engang si noe om, for jeg eksploderer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 10:02   #17
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør tillates

Nei, såvisst ikke.
Jeg ønsker så klart at mine barn skal respektere meg, men det skal ikke være redde eller føle seg underkuet. De skal ikke ha en mamma (eller en pappa) som i det ene øyeblikket trøster og i det andre påfører dem fysisk smerte. De skal heller ikke oppleve at de er mindreverdige, siden vi foreldre kan avstraffe dem slik.
Et annet moment, tenker jeg, er at fysisk avstraffelse kan bli en måte for foreldre å håndtere sin aggresjon på. At barn kan trigge sinne hos sine foreldre er opplest og vedtatt (er det ikke?), og idet samfunnet tillater foreldre å gi sine barn en mild form for fysisk avstraffelse er jeg redd enkelte lettere vil miste besinnelsen og gå langt utover det man karakteriserer som "mildt".

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 10:08   #18
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør tillates

Det er da folk som har vært igjennom helvete og tilbake som det har gått bra med i ettertid, det blir likevel ikke et argument for at alle bør oppleve det samme.

Nå må snart verden begynne å se barn som de likeverdige menneskene de er!
Det gjør meg trist at en gjeng med gamle menn fremmer et så bakstreversk menneskesyn.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 10:08   #19
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.420
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det spørs jo alltid hvor langt man trekker begrepene. Jeg tror de fleste av oss er enige om at å banke unger med en kjepp eller et belte er langt over grensen. Men jeg tror også at de fleste av oss tar hardt i ungene av og til. Tar dem hardt i armen som en korreksjon, eller lemper dem inn i bilen, osv. Det er jo forsåvidt også fysisk avstraffelse.

Det jeg oppfatter i artikkelen er at det mest av alt tas til orde for å sette grenser for barna, og håndheve dem. Og der er jeg enig. Men "ris på blanke messingen" er laaaangt over streken.

Jeg tror det finnes en veldig stor gråsone som går på å ta hardt i armen, holde barna fast, slenge dem litt uvørent i seng. Kjenner at jeg kan bli affektert til å handle i denne sonen, og er ikke stolt av det. (Han har aldri utrykt smerte, selv om det ikke er et argument).

Mener likevel at voksne politikere bør gå ut og forsvare denne typen handlinger. Hver enkelt bør gå i seg selv og finne alternative løsninger til neste gang "det topper" seg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 10:17   #20
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mild avstraffelse av barn bør tillates

Må føye til at jeg er redd enkeltes grenser tøyes ved slike uttalelser. Som Tink påpeker kan man handle dumt når man er sinna, men enkelte sperrer har man. Hvis grensen for hva som er akseptabelt viskes ut og blir en gråsone vil det bli farlig. Dette er og blir svart/hvitt for meg: man slår ikke barn, man slår ikke noen i det hele tatt! En mellomting vil aldri bli greit.

Vi må også huske på at det ikke er styrken av slaget som nødvendigvis ødelegger et annet menneske, men ydmykelsen og det merket behandlingen setter psykisk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no