Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Beregne gelé og is ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 10:52   #1
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Beregne gelé og is ...

til en barnebursdag.

Med 15 jenter.. I 7 -års alderen..

Noen med peil?

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:21   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Hva med å lage porsjoner med gelé? Jeg har laget monstergelé i plastkopper. Det var en hit.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:42   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.831
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hva med å lage porsjoner med gelé? Jeg har laget monstergelé i plastkopper. Det var en hit.

Jeg pleier også å lage i kopper, og beregner 1,5 dl per person. Det skulle bli litt over 2 liter gele = 4 pakker. Skulle vel holde uansett det om du ikke bruker kopper.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 12:10   #4
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Og is da?

Jeg tenkte absolutt å bruke engangskopper. Det blir veldig lekkert..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 16:26   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.964
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Digresjon: Jeg har akkurat ryddet opp etter 6-årsdagsfeiring her hjemme (barneselskap), og det er overraskende mange barn som ikke liker gelé!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 16:30   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.582
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Digresjon: Jeg har akkurat ryddet opp etter 6-årsdagsfeiring her hjemme (barneselskap), og det er overraskende mange barn som ikke liker gelé!

Det er da vel ikke noe problem. Mødre liker jo gele. Man kan ha restefest.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 17:35   #7
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det er da vel ikke noe problem. Mødre liker jo gele. Man kan ha restefest.

Ikke alle mødre.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 17:37   #8
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Jeg lest i 17 årsalderen jeg... :skrape:

Her i huset lager jeg gele i glass, men det går forbausende lite. Enkelte spiser mange, noen ingenting.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 18:03   #9
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

4 pk gele i Podens 6 årsdag med 12 barn ble ALT for mye... Men det er jo bedre å for mye enn for lite uansett.

Tips: diamantgele. Lag gele i forskjellige farger. Del opp geleen i masse småbiter, og bland i en stor bolle. Geleen ser ut om masse diamanter. (Utrolig enkelt og greit, samt at det har vært en ubetinget suksess her i "alle" år)

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 18:48   #10
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Her oss oss har det gått MYE gele på bursdagene. Jeg ville nok laget mer enn 4 pakker.

...også vil alle ha rød, stor sett. Ingen ville ha blåbær i alle fall, og det skjønner jeg godt, den var ikke spesielt god.

Is aner jeg ikke, en hver? :enkel:

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 19:44   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.964
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det er da vel ikke noe problem. Mødre liker jo gele. Man kan ha restefest.

Vi hadde en liten gjest som satt og spiste gelé lenge etter de andre var ferdige. Hun åt og åt.

Men jeg undres litt over enkelte barn. En ting er at de er kresne i forhold til mange matvarer. Men man tror jo ofte at de liker pølser, sjokoladekake og gelé. Men jeg hadde flere barn i dag som sa "Jeg liker ikke pølse!" og "Jeg liker ikke gelé!".

Bevares, det er jo ikke verdens undergang om de ikke liker det, men jeg trodde de fleste barn likte sånt. At jeg synes det er uhøflig å rope det ut slik, er muligens en helt annen sak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 19:46   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Det er vel ikke uhøflig å si fra at man ikke liker noe man får servert.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 20:05   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er vel ikke uhøflig å si fra at man ikke liker noe man får servert.

Jo. Man sier nei takk om det er noe man ikke vil ha, ikke at man ikke liker det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 21:25   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.964
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jo. Man sier nei takk om det er noe man ikke vil ha, ikke at man ikke liker det.

Enig. Mulig jeg er heldig med egne barn, men jeg godtar ikke masing om at "jeg liker ikke!!". Min eldste er heldigvis nesten altetende, men jeg hadde blitt flau dersom hun ropte "Jeg liker ikke!" på besøk. Man kan, som Maximillia sa, si nei takk, eventuelt litt mer diskret si at man dessverre ikke er så glad i akkurat dette eller noe sånt. Jeg får fnatt av "JEG LIKER IKKE DET!".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:16   #15
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Jeg fikk 3 barn i selskapet som ikke likte brus, i det hele tatt. De fikk vann.. Vi hadde dessverre ikke tenkt på å ta med saft, da saft er ondskapen selv i dette huset og våre barn ikke får det.
1 likte ikke gelé, og det gikk fint. Hun spiste is.. En annen likte ikke gelé eller is. Hun ventet på kaka, som aldri kom. For det liker ikke mine, så jeg baker det ikke. Som regel er det bare noen som spiser det likevel, og vi sitter igjen med en haug.
Alt i alt gikk det over all forventning. Det gikk med 6 pk bringebær gelé og en 2 liter med is.

Og jeg synes det er greit når unger sier de ikke liker en ting, men de kan ikke forvente at jeg setter alt på hodet for å skaffe erstatninger. Om mitt barn kommer i en bursdag hvor de kun har pizza og kake, så får hun vente til hun kommer hjem med å få mat.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 15:53   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Min eldste likte heller ikke brus og fikk da erstatning for dette i besøkene hun var i, juice eller saft. Om jeg VET om at noen barn i bursdagen ikke liker pizza eller kake og det er det som serveres, så lager jeg selvsagt noe ekstra som jeg vet det barnet liker.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:43   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.964
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg fikk 3 barn i selskapet som ikke likte brus, i det hele tatt. De fikk vann.. Vi hadde dessverre ikke tenkt på å ta med saft, da saft er ondskapen selv i dette huset og våre barn ikke får det.

Er saft verre enn brus? For meg er de to tingene likestilt, bortsett fra at i brus er det kullsyre. Det kan jo i beste fall hende at det finnes et vitamin elelr tre i god saft også!


Vi drikker aldri saft, bortsett fra i bursdager. Vi hadde barneselskap på lørdag, og da ble det servert rød saft fordi det var det bursdagsbarnet ville ha. Ingen kommenterte at det ikke var brus. Brus drikker vi enda sjeldnere. Det vil si, det hender at vi voksne drikker det etter ungene er i seng..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:15   #18
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beregne gelé og is ...

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Er saft verre enn brus? For meg er de to tingene likestilt, bortsett fra at i brus er det kullsyre. Det kan jo i beste fall hende at det finnes et vitamin elelr tre i god saft også!

Det ble jeg nok feiltolket litt.. For ingen av mine barn har noen gang tålt det. Men de får ikke mye brus heller.. De liker veldig godt vann, så vi er fornøyde.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no