|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken stil har du hjemme?Ja, det lurer jeg på, interiør-freak som jeg er, og i og med at vi nettopp har flyttet inn i nytt hus har det blitt endel innkjøp og kikking og vurdering av hva som er fint, ikke fint osv.
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Jeg har min helt egen stil, maksimalisme-i-praksis kaller jeg den.
![]() |
#4 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Jeg elsker shabby chic stilen å fransk bondestil
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Tja. Si det. Jeg har det vel egentlig minimalistisk. I form av få møbler og rette linjer. Av møbler er noe høyglanset, annet helstøpt glass. Samtidig har jeg en knallrosa fondvegg, og rosablomstrete kjøkkentapet. Så det er vel kanskje snakk om myk minimalisme? Jeg har også blandet designmøbler med IKEA, og enkelte funn fra små interiørbutikker. Nipseffekten kommer helst fra lamper og bilder på veggene. Jeg har ikke småting stående fremme. (Hvis vi ser bort fra 6000 legoklosser jevnt fordelt over huset.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Eklektisme er vel ordet for meg. Jeg har en peisovn jeg synes er grusom, ellers er det meste møbler og kunst jeg liker for seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Jeg veit ikke helt hva jeg skal kalle det, men det ser virkelig ille ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Huset vårt har sikkert 70% av IKEA i seg - innendørs. Det finnes ingenting vi er redde for, så vi er populære å besøke. På veggene henger noen favorittlitografier og innrammede barnetegninger ved siden av hverandre. Ellers er det mange bøker og blader rundt omkring. Burde strengt tatt ha mange flere bokhyller, nå ligger bøkene i stabler overalt. Vet ikke hvilken stil dette kvalifiserer for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Tja, litt minimalistisk kanskje. Jeg liker ikke masse bokhyller, nips og greier, jeg vil ha det minimalistisk og renslig. Liker Ikea-stilen, egentlig, men med lite dilldall. Må være litt tøft og stilfullt. Hater furu og panel og slikt. Fatter ikke at noen orker å ha masse sånt i huset.
![]() |
#11 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Jeg at det er enklet og praktisk. Jeg har få overflødige ting, og det jeg har har gjerne rette linjer. Akkurat nå har jeg litt dilla på 70-tallsretro, men har det kun på detaljer slik at det er enkelt å skifte ut når jeg ikke vil mer. Ja, bortsett fra på arbeidsrommet der vi nå har tapetsert en vegg med kul tapet.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?
Jeg elsker også stilfull 70-tallsretro! Knalltøft. Psykedeliske bilder og en retrotapetsert vegg. Knall!
![]() |
#13 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?En god blanding av ting jeg skulle ønske vi kunne bytte ut, ting jeg er veldig fornøyd med som ER byttet ut, litt arv, litt ikea, noe litt finere ting, ikke så mye dill og dall, mye leker, endel rot.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Vi har en lys, enkel og ganske praktisk leilighet. Siden vi har liten stue, har vi fokusert på å slippe inn mest mulig lys, og å holde det enkelt og rent. Noen møbler er hvite, noen er brunsorte. Små, personlige detaljer kan gjøre stor forandring i stua vår. En vegg er dekket av bokhyller. Greier oss ikke uten. Eikeparkett og lyse vegger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?En form for minimalisme kanskje. Ikke riktig så stramt, men utstår ikke nips og stæsj som ikke har noen funksjon annet enn at det står i ei hylle. |
![]() |
![]() |
#16 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?En blanding av mye rart, vil jeg si. De mange bøkene våre har fått en sentral plass, og det gir nok et litt rotete inntrykk. Vi liker - og har til en viss grad prøvd å følge - en minimalistisk stil, men den er langt fra rendyrket. Jeg er svak for sterke farger, og det bærer også interiøret preg av. Som basis har vi hvitmalt panel, eikegolv, og sterke innslag av mur og stål.
![]() |
#17 |
Øyboer
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Salg på ikea.. Men snart ny stue |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Tror ikke man kan snakke om stil for så bevisst er jeg ikke. Jeg tenker mest på om jeg liker ting eller ikk og ikke hvilken stil det er. Jeg liker at det er varmt, personlig og innbydende og at det ser ut som det er et hjem og ikke et utstillingsrom. Er ikke glad i stramme, harde linjer, men heller ikke overfylte og rotete rom fulle av nips.
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?Rotete?
![]() |
#20 |
intro
|
![]() Sv: Hvilken stil har du hjemme?
Akkurat det skulle jeg skrive også.
![]() |
![]() |
|
|