Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvem kjøper julegavene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-07, 21:33   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem kjøper julegavene?

Jeg har sittet og lest om alle dere som snart er ferdige med julegavene. Imponerende, og dessuten inspirerende, for jeg kom ganske raskt godt i gang jeg også. "Problemet" er bare mannen min. Han nekter å forholde seg til at det er jul før en gang etter 13. desember.

I mange år var det jeg som kjøpte samtlige julegaver, også til hans foreldre. Vi kjøpte evt sammen, eller vi ble enige om hva jeg skulle kjøpe. Etter en stund fant jeg ut at det ikke var noen grunn til at jeg skulle ta gavehandlingen til hans familie, det kan han jo fint gjøre selv. Og det er han innforstått med, og han gjør det også. Han er bare så fryktelig sein i avtrekkeren. Jeg blir litt stressa når han er så seint ute og får lyst til å ta ansvar for dette likevel. Derfor føler jeg egentlig ikke at jeg kan si jeg er ferdig før alt er i boks, også det som er hans ansvar å kjøpe.

Hvem kjøper gavene hos dere, og føler du et visst ansvar for handlingen og innholdet i gavene selv om det ikke er du som handler?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 21:42   #2
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Eg handlar alle, elskar planlegging og shopping så det er heilt greit.
Me planlegg mesteparten sammen. Skriv liste ei god stund før jul.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 21:56   #3
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Vi kjøper stort sett gavene sammen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 21:58   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg har svær familie. Han har liten familie. Jeg kjøper gaver til min familie og mine venner, ofte i god tid før desember. Han kjøper gavene til sin familie og sine venner - enten siste helga før julaften eller en eller annen gang midt i desember når jeg bestemmer at nå vil jeg ha alle gaver i hus

Forresten har jeg kjøpt minst tre gaver til hans familie allerede i år...

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 22:01   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Det er i prinsippet slik at jeg kjøper gaver til min side av familien (som er diger) og han kjøper gaver til sin. (dvs, søster m/3 barn samt foreldrene sine)

Det er likevel slik at jeg finner ut hva de ulike ønsker seg og hvor dette kan kjøpes. Så jeg gjør jobbinga. Forøvrig synes jeg det er koselig å kjøpe gaver i motsetning til mannen, så den er grei den fordelinga altså!

Bare han kjøper gave til meg så

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 22:21   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Mannen kjøper gaver til sine, og jeg legger meg sjelden opp i det. Men vi planlegger gjerne hva det skal være sammen.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 22:35   #7
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper de aller fleste julegavene. Mannen min kjøper kanskje en 2-3 stykker, men jeg ordner resten. Har mest med interesse å gjøre.

Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 22:42   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Vi kjøper det meste sammen - enten går vi i butikkene sammen eller vi planlegger sammen og bestiller. Vi synes det er morsomt å bruke penger, kanskje særlig sammen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 22:43   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg handler for det meste, men venter på ønskelister så jeg har ikke startet ennå.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 22:44   #10
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper alle. Dvs ungenes gaver vil han gjerne være med og handle. Også tvinger jeg ham til å ta seg av gave til hans foreldre, samt onkel+tante som er skikkelig vanskelig å finne på noe til.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 22:44   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 22:55   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Han kjøper til meg og til de voksne i sin familie. Jeg kjøper til ham, til min familie og til alle barna. Vi gir gaver til et par barn i vennekretsen hvor enten vi eller foreldrene deres er faddere.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:00   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Vi kjøper stort sett gavene sammen.

Får du mannen med deg på shopping i oktober, eller venter dere til desember?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:09   #14
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper alle, untatt gaven til meg fra sambo. Hans familie bor i utlandet alle sammen, og de feirer ikke jul med gaver. Men jeg pleier å lage istand en pakke og sende til dem, med sjokolade og karameller og bilder og sånt. Skulle gjerne ha sendt en liten ting til hver, men de er 7 søsken med tilsammen over 20 barn, så det hadde kostet en formue.

Sambo kjøper forresten gaven min i siste liten hver gang, både jul og bursdag.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:18   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg handler alle, mannen min kjøper bare til meg

Det er helt i orden for min del, jeg koser meg veldig med det. Han er såklart med å tenke ut gavene til foreldrene sine.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:21   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Får du mannen med deg på shopping i oktober, eller venter dere til desember?

Vi pleier vel å handle dem i november og tidlig desember. Bestiller sannsynligvis en del av dem på nett fra USA, og da kan man ikke vente til helt i siste liten.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:21   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg har ofte handlet litt flere gaver, siden jeg har vært student og hadde et digert kjøpesenter like i nærheten av skolen. Dermed kunne jeg stikke innom på dagtid da det er rolig i butikkene, i steder for å dra med barn og gubbe etter jobb og barnehage. Men vi har alltid vært på minst en handlerunde alle sammen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:25   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Dermed kunne jeg stikke innom på dagtid da det er rolig i butikkene, i steder for å dra med barn og gubbe etter jobb og barnehage. Men vi har alltid vært på minst en handlerunde alle sammen.

Sånn har vi gjort det også. Jeg kan gå fra jobb veldig tidlig tre dager i uka, og da er det ofte deilig å ta en handlerunde. I dag har jeg bestilt en del på nettet også.

Mannen min synes det er helt greit å være med på shopping (om enn ikke i samme grad som meg), men ikke på julegaveshopping i oktober.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:26   #19
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Jeg kjøper alle!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:44   #20
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem kjøper julegavene?

Det er jeg som handler inn julegaver.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no