Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-07, 14:47   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Tror de het det, eller var det snøpølser? Det er iallfall mye tykkere marsipanpølser (3 i en pakke) med hvite strøsselgreier på, slik som på påske-kolibrieggene. Naam! Jeg kjøpte ikke, er jo mandag må vite. Men på lørdag, da skal jeg ha meg en pakke!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 16:36   #2
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Altfor søtt, det kan jeg fortelle deg uten å ha smakt engang. Dessuten er det ikke jul enda. Det er oktober.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 16:38   #3
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Marsipan er ikke godt!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 16:39   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Godteri er kjent for å være søtt da. Marsipan i sær.

Jeg skal prøve på lørdag!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 16:44   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Altfor søtt, det kan jeg fortelle deg uten å ha smakt engang. Dessuten er det ikke jul enda. Det er oktober.

Smak og behag, sikkert. Jeg elsker jo den vanlige marsipanen, og da må jeg vel like denne? Og hva om det er oktober? Marsipanen er i butikkene i oktober hvert år (de siste 20 årene) enten vi liker det eller ei, men jeg er HELT fornøyd med det jeg, siden jeg elsker julen og den kunne vart i 3 måneder hvert år for min del. Jeg blir IKKE lei, dessuten er det november på torsdag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 16:48   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

At julen starter i førsten av oktober er horribelt, så jeg blir ikke med og støtter produsentene i å starte julen tidligere og tidligere for hvert år som går.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 16:49   #7
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Siden jeg elsker Nidar-marsipan, så gleder jeg meg til å smake på denne også. Selv om jeg er veldig glad i julen og alt som har med jul å gjøre, så venter jeg litt. Pleier å begynne med juleforberedelser i midten av november.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:04   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

At julen starter i førsten av oktober er horribelt, så jeg blir ikke med og støtter produsentene i å starte julen tidligere og tidligere for hvert år som går.

Jeg gjør. Hadde gjort det i september også. Jeg kjøper mat jeg liker, uavhengig av når på året det er.

PS: den starter IKKE tidligere og tidligere. Julemarsipanen har kommet i begynnelsen av oktober i 20 år nå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:11   #9
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg gjør. Hadde gjort det i september også. Jeg kjøper mat jeg liker, uavhengig av når på året det er.

PS: den starter IKKE tidligere og tidligere. Julemarsipanen har kommet i begynnelsen av oktober i 20 år nå.

En kamerat av oss driver en storkiosk og får hvert eneste år tilbud fra produsentene om å legge ut julemarsipanen i midten av september mot motytelser.
Heldigvis har han verdiene i orden og takker nei.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:14   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Verdier er overvurdert. :snøft:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:47   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Jeg kjøper ikke julemarsipan før tidligst november, kanskje ikke før i desember.
Men jeg tror nok kanskje Dragen har litt rett i at den er veldig søt, men det synes jeg slik marsipan er uansett, tungen krøller seg nærmest, så det blir bare små smakebiter på meg.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 17:48   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Ja, marsipan ER søtt, så enten liker man det eller så liker man det ikke. Jeg elsker det, men heldigvis orker jeg ikke mye av det, nettopp pga. at den er så søt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 18:45   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Jeg ELSKER marsipan, og jeg har på ingen måte noe imot at julemarsipanen er i butikkene allerede. Det som er feil, er at den ikke er i butikkene resten av året også.

Men, når det er sagt, blir det ingen Nidarmarsipan på meg i år - kjører strikst lavkarbo.

Tenkte jeg skulle lage litt selv med søtstoff - for marsipan kan jeg ikke klare meg uten. Marsipan er fantastisk!!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:53   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Nei nei nei , dette burde jeg ikke lese

Jeg ELSKER ELSKER marsipan, det er vidunderlig godt!!!

Da er jeg jo helt nødt til å se etter disse og prøve de!!



Har fått i meg mange pakker julemarsipan allerede jeg

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:32   #15
SIS
Aktiv
 
SIS sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 241
SIS er litt kul
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Det er jo no julemarsipanen er fersk og ekstra deilig

__________________
Mamma til 3
SIS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:34   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Lurer på hvor lenge jeg klarer å ignorere marsipanen i butikken .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:39   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.776
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

:liker ikke:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:59   #18
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

Marsipan er ikke godt!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 22:05   #19
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

Det er jo no julemarsipanen er fersk og ekstra deilig

Den er strengt tatt fersk i juli, det er da Nidar produserer den. En måned eller to utover vinteren gjør neppe så stor forskjell.

Jeg er ikke så glad i marsipan som jeg engang var. Har den blitt søtere med årene, eller er det jeg som endelig begynner å bli gammel?

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 22:05   #20
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny julemarsipan - Nidar snøkubber

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, marsipan ER søtt, så enten liker man det eller så liker man det ikke. Jeg elsker det, men heldigvis orker jeg ikke mye av det, nettopp pga. at den er så søt.

Jeg liker marsipan. Anthon Berg, med mørk sjokolade. Men den marsipanen du beskriver her, kan jeg klare meg fint uten.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no