Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Trenger Tulip & Tatamo-hjelp!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 20:02   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Smil

Jeg trenger Tulip & Tatamo-hjelp!

Etter å ha siklet etter Tulip & Tatamo-kjoler i årevis er jeg nå den lykkelige innehaver av en. Min snille Blåmann har slått til og kjøpt en kjole i bursdagsgave til meg. Det ble 100 % klaff med størrelsen, og jeg synes både snittet og dekoren er kjempefin. Jeg er imidlertid usikker på gråfargen. Det er mulig det er en vanesak, men jeg går nesten alltid i grønt, turkis eller svart, med noen innslag av bringebærrødt og lilla. Kjolen kan byttes, så i dag har jeg vært innom butikken og snoket. Finner kanskje ikke selve Drømmekjolen, men den svarte til høyre likte jeg godt. Det var også den eneste andre som virkelig passet i størrelsen. Den har bringebærrød hals og et motiv med bilde av ei dame på brystet - i rødt, rosa og grønt. (Det rosa hjertet er en Post it-lapp.) Fasongen og størrelsen er lik, bare at den svarte var litt lang på ermene.

Hva synes dere? Bør jeg kanskje vente enda litt, følge med som en smed og kapre Drømmekjolen med det samme den dukker opp? Xian, hva tror du som kjenner meg og klessmaken min og er dreven på Tulip & Tatamo - hvilken vil jeg trives best med?

(Jeg vil gjerne slippe å høre fra T & T-haterne som åpenbarte seg i den andre tråden, ettersom jeg uansett kommer til å inneha en slik kjole nå. )

Sist redigert av Bluen : 05-11-07 kl 14:47.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:04   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger Tulip & Tatamo-hjelp!

Jeg tror du kler den til høyre best, selv om grått aldri så mye er motefarge nå.
Og dersom du venter på drømmekjolen, så kan du vente forgjeves. Du får heller satse på å få flere bursdagsgaver.

Gammel 30-10-07, 20:05   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Den grå var nydelig til deg elinblu.
Hadde glatt beholdt den! Grått kjem visst nok for fullt i haust/vinter

Gammel 30-10-07, 20:06   #4
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Likte godt den du har på deg. Men siden du skal trives med fargen også, så syntes jeg den til høyre var minst like fin. Drømmer om en julekjole fra T&T, lik den røde til lillerosin

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:07   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bergensis: Det var litt morsomt med innleggene våre rett etter hverandre.

(Det var forresten veldig fint snitt til deg, du kledde kjolen veldig godt, – også er du kjempesøt! )

Gammel 30-10-07, 20:14   #6
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror du vil kle den svarte veldig godt. Jeg synes du ble littegrann borte i den grå.
Jeg ser for meg at den bringebærrøde halsen vil fremheve ansiktet og hårfargen mye bedre.

Du burde ta med deg noen og prøve den på for å se forskjellen.

Gammel 30-10-07, 20:16   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg tror du vil kle den svarte veldig godt. Jeg synes du ble littegrann borte i den grå.
Jeg ser for meg at den bringebærrøde halsen vil fremheve ansiktet og hårfargen mye bedre.

:enig:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:17   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk skal dere ha! (Og til Desembermamma .) Litt morsomt med motstridende råd. Min første tanke var også at jeg blir litt "borte" i den grå. Jeg er ikke så glad i hvitt opp mot ansiktet (eller offwhite, som det er snakk om her).

Tenkte kanskje å høre om mannen og/eller Xian kunne være med meg og prøve. Jeg har hengt av den svarte kjolen ut torsdagen.

Gammel 30-10-07, 20:18   #9
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Kjempefine kjoler! Utifra det du skriver så tror jeg du vil trives bedre med den sorte kjolen, men jeg syns du kledde grått og det er som sagt en av de store fargene i høst

Og ikke vent på drømmekjolen, da kan det hende du venter lenge

Gammel 30-10-07, 20:18   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:19   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns du har en veldig grei Blåmann (når han ikke spiser kvikklunsjen din, det var en historie som gjorde sterkt inntrykk), og at den grå kjolen var fin, men at du bør prøve den svarte. Jeg tror det hadde gjort seg med litt bringebærfarge til deg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:24   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et flott snitt til deg. Du var nydelig i den. Jeg er usikker på fargen, synes du ble litt blek i den grå, men samtidig synes jeg du har typisk blitz-farge i fjeset og er usikker på om du blir blek i RL. Håret var flott til den fargen. Den svarte var også lekker.

(Det er ikke mye hjelp i meg, er det vel? )

Gammel 30-10-07, 20:26   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er usikker på fargen, synes du ble litt blek i den grå, men samtidig synes jeg du har typisk blitz-farge i fjeset og er usikker på om du blir blek i RL.

Jeg er enda blekere i RL.

Det er morsomt å lese hva dere skriver. (Og Blåmann er stort sett veldig snill, ja. Jeg fikk gavekort hos frisør også, og er litt usikker på om jeg skal juble eller være en liten smule .)

Gammel 30-10-07, 20:50   #14
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Åh, endelig! For en nydelig kjole du har fått. Den Blåmann, den Blåmann...

Jeg likte den grå kjolen utrolig godt. Nå er jo jeg en grå-person mer enn du er det, men det var også noe med det helt enkle og klassiske T & T-motivet. Altså hjertet på brystet. Og så var det morsomt å se deg i en annen farve. Jeg synes du er nydelig i den.

Men den andre kjolen er også flott, og jeg skulle gjerne sett den på. Dessuten vet jeg jo hvor sta du er, og hvis du aldri venner deg skikkelig til den grå kjolen er det jo utrolig synd. (Om den ikke passer til meg, da. )

(Jeg regner forøvrig med at det som stikker ut bak den svarte og bringebærrøde kjolen på bildet ikke er en kort supermannkappe, men ermene på en kjole som henger bak.)

Vedr. det som er skrevet om å bli blek og "forsvinne" i den grå kjolen: Jeg antar at den nevnte frisørtimen ikke skal brukes til farving av håret, som kunne gitt en kontrast.

Jeg tror vi to må ta en snarlig ekspedisjon til Pilestredet, jeg.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:51   #15
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Jeg stemmer for den sorte.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:55   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns den grå kjolen var nydelig, jeg!

(Men så vandrer jeg mye rundt i grått selv, da.)

Gammel 30-10-07, 20:59   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes du var veldig fin i den grå jeg. Og så blir du nok like fin i den sorte.

Så da jeg valgt den grå, siden det var den Blåmannen plukket ut til deg. *romantisk*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:59   #18
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er enda blekere i RL.

OK. Jeg skylder på skjermen, da. (Patetisk?) Jeg synes nemlig at døren også ser blekere ut enn den ville ha gjort i RL. (Nå håper jeg inderlig det faktisk er en typisk furudør, ellers skal jeg krype til korset og skjekke opp skjermen min)

Opprinnelig lagt inn av Elinblu

(Og Blåmann er stort sett veldig snill, ja. Jeg fikk gavekort hos frisør også, og er litt usikker på om jeg skal juble eller være en liten smule .)

Teofelia har sagt: Hvis du er i tvil, ta det som et kompliment. Lur ide, etter at jeg hørte på dette ekselente rådet har verden vært fyllt med mer solskinn enn før.

Gammel 30-10-07, 21:00   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

.

Så da jeg valgt den grå, siden det var den Blåmannen plukket ut til deg. *romantisk*

Gammel 30-10-07, 21:00   #20
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror du blir enda finere i den sorte kjolen. Men du var veldig fin i den grå også.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.