Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Furumøbler skriker etter fornyelse

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-07, 19:43   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Furumøbler skriker etter fornyelse

Jeg har noen furumøbler. Jeg liker ganske godt formen på dem, men er MØKK lei av fargen. Eller, mangel på farge er vel mer korrekt.

Finnes det en type beis jeg kan "male" dem med? Helst ikke maling, men beis, slik at en fremdeles kan skimte "fibrene" i treverket. Vet at mamma snakket om en type beis med "innebygget" lakk, slik at en slipper og lakke dem etterpå. Men er det slitesterkt nok til at en kan bruke det på et salongbord? Eller bør jeg lakke over beisen igjen, for å få en slags hinne som tåler litt fukt og evt. søl? Det dreier seg om en kjøpmannsdisk, tv-benk og salongbord. Jeg innbiller meg at det blir billigere og beise dem enn å kjøpe nytt. Vil gjerne ha dem ganske så mørk brune, tenker jeg...

Noen som har gjort noe lignende med sine møbler? Eller har tips til hvilken type beis jeg kan bruke? Eller enda bedre: Erfaring, tips OG bilder?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:45   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Jeg vet Mammatuss beiset sine furumøbler. Jeg husker ikke om hun brukte "ren" eller utvannet beis, men fy søren så fine de ble! Hun brukte en mørk mahognyfarge, og det så ut som hun hadde fått et helt nytt og stilfullt møblement etterpå!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:45   #3
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Jeg har brukt panellakk på vegger og tak i panel, men aner ikke om det kan brukes på bord. Det ser ut som hvit oljebeis, og man ser tydelig treverket.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:46   #4
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Liberon Bistrot Lack har vi malt alle furumøblene våre med. Vi brukte mørk eik.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:47   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Finnes den panellakken med farge? :dum som et brød: Har aldri i mitt liv fornyet eller malt noe som helst, så jeg er helt grønn her.

Innbiller meg at kjøpmannsdisken kunne blitt råtøff med noen stilige "glassknotter" fra Indiska f.eks. :drømmer:

Ønsker meg veldig en brun/beige microfibersofa, eller evt. en sort skinnsofa en vakker dag, og det passer jo fint sammen med mørkebrunt også.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:47   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Liberon Bistrot Lack har vi malt alle furumøblene våre med. Vi brukte mørk eik.

Har du bilde? :tigger: Du skal få en virituell klem og en grønnings til belønning.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:48   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg vet Mammatuss beiset sine furumøbler. Jeg husker ikke om hun brukte "ren" eller utvannet beis, men fy søren så fine de ble! Hun brukte en mørk mahognyfarge, og det så ut som hun hadde fått et helt nytt og stilfullt møblement etterpå!

Det er litt den typen farge jeg ønsker meg, tror jeg.

Jeg er helt syyyk etter nye møbler, men har ikke ei krone å kjøpe for, så da tenkte jeg å beise i stedet.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:50   #8
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Har du bilde? :tigger: Du skal få en virituell klem og en grønnings til belønning.


Kikket etter om jeg hadde bilde, men dårlig med det. Har ett som min ene datter står foran vitrine skapet, kan prøve å legge inn det.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg August 07 060.jpg (95,3 KB, 154 visninger)
Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:51   #9
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Ble litt feil vei, hehe. Men du ser fargen hvertfall. Sånn beiset vi alt, spisestue, bokhyller, pc-skap, tv-hylle.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 19:52   #10
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Mangler bare vogga å beise her gitt. Hadde ikke den når vi beiset det andre.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:02   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Shakira, her.

Kikket etter om jeg hadde bilde, men dårlig med det. Har ett som min ene datter står foran vitrine skapet, kan prøve å legge inn det.

WOW, det ble jo RÅlekkert! Da vet jeg hvilken farge jeg skal bruke, ialfall! Nøyaktig slik farge jeg har sett for meg!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:05   #12
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

WOW, det ble jo RÅlekkert! Da vet jeg hvilken farge jeg skal bruke, ialfall! Nøyaktig slik farge jeg har sett for meg!


Jeg er kjempefornøyd med den fargen. Jeg ønsket meg nye møbler, men trenger ikke det lenger. Brukte noen hundrelapper på fornying istedet.

Flere trodde vi hadde kjøpt nye møbler.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:37   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Det er jo helt klart billigere å fornye enn å bytte ut.

Kan jeg spørre hvor dere kjøpte beisen? Og måtte du lakkere over?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 22:23   #14
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Det er jo helt klart billigere å fornye enn å bytte ut.

Kan jeg spørre hvor dere kjøpte beisen? Og måtte du lakkere over?


Vi kjøpte den på en vanlig farvehandel. Tror de har den på Maxbo. Vi lakkerte ikke over, og møblene er helt fine å vaske allikevel.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 22:46   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Her er mitt vitrineskap som ble kjøpt lutet.
Jeg var temmelig ferdig med den epoken, men skapet passet godt til formålet den gangen.Og fremdeles til å ha serviser i.

Jeg gjorde det samme som Shaikra, men bruke Herdins lakkbeis.
De er temmelig like Herdins og Liberon.
Også kjøpt hos Maxbo.
Ikke lakket over, og det er veldig greit å vaske.

Her er et par bilder av skapet.
Beiset et strøk for litt over 4 år siden



__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 22:53   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Jeg ville nå heller malt det hvitt jeg da....

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 22:55   #17
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Det finnes en lakkbeis som heter herdins sier mannen min (er ikke sikker på hvordan det skrives)

Ei som jobber hos oss hadde smurt inn furumøblene sine med noe som heter Antikvax (sånn voks som vi bruker da vi behandler Indiamøbler) og lakkert oppå der igjen, det ble kjempefint sa mannen.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 22:58   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

jeg er forbauset over at noen har holdt ut med furumøblene så lenge jeg.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 23:09   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

jeg er forbauset over at noen har holdt ut med furumøblene så lenge jeg.

Holder ut med det fremdeles jeg.
Skrivebordet mitt, men det står i et eget rom og er omtrent ikke synlig under pc'er ,skrivere , papire etc.
Gjør meg absolutt null niks og jeg gidder ikke å rydde det unna for å male det eller å kjøpe nytt når det er absolutt funksjonelt


Men det er det eneste møblet jeg har og har hatt av slike furumøbler.Skapet ser jeg bort fra, har aldri vært i bruk i sin opprinnelige tilstand.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 23:18   #20
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Furumøbler skriker etter fornyelse

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

jeg er forbauset over at noen har holdt ut med furumøblene så lenge jeg.

Som jeg har fortalt før her inne så har vi en møbelbutikk som selger nye og brukte møbler. og vi selger veldig mye brukte furumøbler, spesielt Rosendal og Beito, det må vi hele tiden passe på å ha på lager.
Jeg for min del er lei furu.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no