Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jøss ... tror mannen min trenger et kurs i påkledning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 15:24   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jøss ... tror mannen min trenger et kurs i påkledning

Det er 12 plussgrader, og mannen har hatt med de tre ungene ut på tur, mens mor sover etter nattevakt.

Her er hva 5-åringen f.eks hadde på seg:

strømpebukse, olabukse, bomullsgenser, ullfleece jakke, ullfleecebukse, Reima tec dress og ull-lue + votter..........Gjett om barna var varme!

Jeg hintet forsiktig at jeg kunne gi noen påkledningsråd i forhold til vær, men det falt ikke i god jord.

Gammel 03-11-07, 16:50   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Jøss...tror mannen min trenger et kurs i påkledning

hohoho det der hørtes kjent ut.
Her er det ikke vanskelig å se når plommemannen har kledd på, for da er det ikke noe som passer sammen. Selv om det ligger to joggedresser ved siden av hverandre, så kan du garantere at han tar genser fra den ene og bukse fra den andre. Om den ene er gul og den andre er lilla - se det er ikke nøye

Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 16:58   #3
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må bare melde mannen inn i "klubben"

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:39   #4
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Kunne høres ut som om det hadde vært mannen min.

Gammel 03-11-07, 17:47   #5
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Her er det omvendt; Mathias har på seg body og strømpebukse. Det er 5 grader ute. "Han trenger vel ikke jakke, lue og bukse når vi bare skal rett i bilen?" (som står 100 meter borte på en parkeringspalss, ikke rett utfor døra, og han skal videre på besøk)

Gammel 03-11-07, 18:45   #6
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det matcher er ikke så farlig på en alminnelig dag, jeg tror ikke ungene leker dårligere av ikke-matchende klær. Men for varmt og for kaldt, det er det verre med. Mannen min bommer heldigvis stort sett på det første punktet, og det blir jeg bare irritert over hvis vi skal bort eller det er fotografering i barnehagen/på skolen.

Gammel 03-11-07, 18:47   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Her er det omvendt; Mathias har på seg body og strømpebukse. Det er 5 grader ute. "Han trenger vel ikke jakke, lue og bukse når vi bare skal rett i bilen?" (som står 100 meter borte på en parkeringspalss, ikke rett utfor døra, og han skal videre på besøk)

Det høres ut som min mann også. Han kler nesten alltid på for lite, synes jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:13   #8
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Det høres ut som min mann også. Han kler nesten alltid på for lite, synes jeg.

Jupp, her og.

Gammel 03-11-07, 18:51   #9
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Vi er også der. "trenger vel ikke lue fra barnehagen og ut i bilen vel!". (nei kanskje ikke, men hva med i morgen tidlig når vi skal sette oss i en iskald bil som har stått ute hele natta i -10?? Og luelageret hjemme er tomt....)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:13   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er sikker på at det var 12 grader da mannen dro på tur mens du sov etter nattevakt? (Bare for å finne formildende lag-på-lag-på-lag-argumenter.)

Gammel 03-11-07, 19:17   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jøss ... tror mannen min trenger et kurs i påkledning

Jeg tviler på at ungene dør av det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:32   #12
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

-Aha.. Så det er derfor du kalles oppgulpet...

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:05   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Tror du at de dør av det?

Gammel 03-11-07, 20:12   #14
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Sjølvsagt dør dei av det!I hvertfall nesten...
Med alle dei kleda på i en varm bil, så hadde i hvertfall eg hatt en nær døden opplevelse!

Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:17   #15
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Jeg tviler på at ungene dør av det.

Hehe.. Nei, å så heller ikke at noen andre hadde skrevet om noe dødelig påkledning. Derfor trodde jeg ikke kommentaren din var særlig seriøst ment.

Fikk ikke med meg at tråden var for skrekkslagne mødre, livredde for menns påklednings kvaliteter. Men kansje innlegget var verdifull opplysning for de i så tilfelle?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:07   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Selvsagt er det ikke derfor. Er du helt dum, eller.

Gammel 03-11-07, 20:07   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Nå lo eg.

Gammel 03-11-07, 20:08   #18
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel liten tvil om at de ikke dør av det, men jeg er enig med hovedinnlegger i at dette var rimelig dårlig tenkt av mannen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:10   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Vis meg det mennesket som aldri setter i verk dårlig tenkte tanker. Jeg betaler flybillett hit slik at jeg skal få se det i levende live.

Gammel 03-11-07, 20:10   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er varm. *henter isbiter*

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.