Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefal meg en film ut ifra disse kriteriene:

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 23:36   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal meg en film ut ifra disse kriteriene:

Jeg ser uhyggelig lite film, men skjønner at jeg igrunnen går glipp av endel.

Kan noen anbefale meg en film på bakgrunn av at jeg likte disse:

Stekte grønne tomater
Pur Pur fargen
Walk the line
(herregud, jeg kommer ikke på flere filmer jeg har sett... )

Mao; IKKE action, mafiafilmer eller usannsynlige ting som The Matrix eller Ringenes Herre. Likte imidlertid Den sjette sansen selv om den er litt sånn usannsynlig..fordi den handler om noe jeg tror på.

Tror jeg liker faktahistorier (kom på at jeg så den om babyen som ble tatt av en Dingo) eller historier som er basert på virkelige hendelser.

Liker å bli rørt, vil se minst mulig vold, men gjerne le litt.

Hjelp??

Gammel 03-11-07, 23:39   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en film ut ifra disse kriteriene:

Brokeback Mountain.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:40   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Brokeback Mountain.

Den har jeg faktisk sett og likte den veldig godt.

Gammel 03-11-07, 23:43   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Då er vi inne på eit fellesspor når det gjeld film forstår eg...
Kva med:
The hours
The piano
Possession

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:44   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den svenske filmen "Å leva det er å elska". (Den er kanskje ikke så lett å få tak i nå?)

Gammel 04-11-07, 01:06   #6
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så som i himmelen er både søt, rørende og litt til å le av.

Mine favoritter i den kategorien ellers er bl.a.
Frihetens regn
Love Actually
Notting Hill
Grabben i graven bredvid
Den fabelaktige Amelie

Gammel 04-11-07, 07:32   #7
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Don Juan de Marco er fin.

Under solen også.

Tara Road, kanskje?

Den fabelaktige Amelie fra Montmartre, selvsagt.

Door in the floor.

My house in Umbria.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 08:56   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan joine kiddo iallefall - likte også de filmene kjempegodt (kanskje med unntak av notting hill - likte den også, men ikke SÅ godt) Ellers så anbefaler jeg
Den eneste ene (dansk - skikkelig feel-good)
Vil du se no pittelitt annereledes, så likte jeg

Monsoon wedding veldig godt - men det er mest fargene og sånn som gjør at jeg likte den.

Den fabelaktige amélie er virkelig helt fantastisk!

Gammel 04-11-07, 09:41   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Så vi snakker litt varme, rørende, lune filmer som handler om menneskelige relasjoner?

Jalla, Jalla
Tilsammans
Kopps
Goodbye Lenin
Y tu mamá tambien (Og mora di også)
Cinema Paradiso
Billy Elliott
The Commitments
The Snapper

..og de andre som er anbefalt, mange gode tips her.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 10:07   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Den eneste ene
Italiensk for begynnere

Gammel 04-11-07, 10:29   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Dette var filmtråden for meg også, jeg skal sjekke ut flere av de som er nevnt over.

Jeg ser at de fleste filmene jeg ville anbefalt allerede er ramset opp; Cinema Paradiso (så den i går -nydelig film!), Grabbarne i graven og Good bye Lenin. I tillegg vil du kanskje like Dancer in the Dark, Como agua para chocolate og Memories of a Geisha.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 11:12   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ja, tilsammans må ikke glemmes på feel-good fronten! Den var så bra at jeg nesten grudde meg til den ble slutt.(danskene og svenskene kan virkelig lage filmer!)

Gammel 04-11-07, 11:28   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du likte Sjette sansen bør du se The others, da den er ganske lik men enda bedre, synes jeg. En av de mest fantastiske grøsser-thrillerne jeg har sett. Knallbra skuespill og rett og slett en utrolig spennende og nervepirrende film!

Gammel 04-11-07, 11:34   #14
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Erin Brockovich med Julia Roberts. Basert på sann historie.
The devil wears Prada
The terminal med Tom Hanks
Jakten på lykke med Will Smith. Meget bra, basert på sann historie. Anbefales!

Gammel 04-11-07, 11:38   #15
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Goodbye Lenin - feelgood av dimensjoner.
Den fabelaktige Amelie - fine filmen!
Volver - ekstremt rørende og forfriskende anderledes.
The Royal Tennenbaums - stjernespekket og kuriøs.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 11:40   #16
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jakten på lykke med Will Smith. Meget bra, basert på sann historie. Anbefales!

Den filmen falt tvers igjennom hos meg. Hva pokker er det som er så rørende med en kar som lar sønnen sin bo på gata så han kan tjene seg rik? Skulle likt å se en dokumentar der denne sønnen beskrev oppveksten sin. "Ja, vi måtte sove på offentlige toaletter, og jeg savna mamma i åresvis. Men så ble vi bra rike, og da ble jeg lykkelig og alle problemer og traumer forsvant som dugg for solen!"

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 11:52   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Den grønne mil.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 12:03   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Den grønne mil.

Den er bra, men mentalt sett slitsom, for den involverer så mange følelser.

Gammel 04-11-07, 12:12   #19
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Den filmen falt tvers igjennom hos meg. Hva pokker er det som er så rørende med en kar som lar sønnen sin bo på gata så han kan tjene seg rik? Skulle likt å se en dokumentar der denne sønnen beskrev oppveksten sin. "Ja, vi måtte sove på offentlige toaletter, og jeg savna mamma i åresvis. Men så ble vi bra rike, og da ble jeg lykkelig og alle problemer og traumer forsvant som dugg for solen!"

Hadde han så mye valg, da?

Gammel 04-11-07, 12:33   #20
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Stolthet og fordom er faktisk fin.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.