Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tror dere jeg kan strikke?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-07, 09:15   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Tror dere jeg kan strikke?

Jeg har ikke strikket siden ungdomsskolen, men nå fikk jeg lyst å prøve meg jeg også.

Noen tips til hva jeg kan begynne med?
Venter baby i februar og har en treåring, så lyst å strikke noe til de.

Gammel 05-11-07, 09:42   #2
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tror dere jeg kan strikke?

Nå vet ikke jeg når du gikk på ungdomsskolen, men for min del er det leeenge siden.
Hva med å starte med et babyteppe? Det kan være så enkelt som bare frem og tilbake. Jeg har strikket mye fra Dales babyhefter. De har både enkle og mer kompliserte modeller. I en garnbutikk kan du titte og se hva du liker og evt. høre med betjeningen hvor vanskelig det er å lage.

Masse lykke til!

Gammel 05-11-07, 09:56   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Mor Signe teppet!

Legg opp 160 masker på lang rundpinne nr. 6. (Jeg bruker merino ull fra nøstebarn) Strikk frem og tilbake til det er stort nok.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 10:02   #4
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke strikke tpå 15 år og startet med en helt enkel genser til storebror. Babyteppe prøvde jeg på, men det ble for kjedelig. Så ikke noe framgang.

Genser var super enkel med store pinner og tykt garn.

Gammel 05-11-07, 10:22   #5
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er sikker på at du klarer det veldig fint, så kreativ som du er! Kjør på!

Gammel 05-11-07, 10:41   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Mor Signe teppet!

Legg opp 160 masker på lang rundpinne nr. 6. (Jeg bruker merino ull fra nøstebarn) Strikk frem og tilbake til det er stort nok.

Tror jeg skal prøve meg på det jeg!
Har ikke strikketeppe, så det passer jo bra!

*løpe til nettbutikk*

Gammel 05-11-07, 10:52   #7
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det går nok kjempebra, og blir du ikke ferdig kan det bli et skjerf til 3 åringen.
Alltid greit å ha et alternativ.

Holder på å strikke jeg og, dog en komplisert genser (synes jeg vel og merke). Får se om den blir ferdig til jul, ellers får lillebrøster få den om noen år.

Gammel 05-11-07, 11:04   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart du kan!

Kan jeg, kan du!

Gammel 05-11-07, 11:13   #9
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skal du strikke Mor Signe-teppe så vil jeg anbefale å kjøpe ullgarnet med silke fra Nøstebarn, da blir teppet enda mykere!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 11:22   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid hatt lyst å lære meg og strikke, men jeg tror ikke jeg klarer ... ALLE, selv de enkleste strikkeoppskriftene er greske for meg, jeg skjønner ikke en dritt. Kan ikke legge opp masker eller noe som helst, og selv om svigermor er utdannet skredder orker jeg ikke ha henne hengende over meg for å lære.
Men jeg tenkte kanskje jeg skulle kjøpe garn og pinner og sjekke noen strikkevideoer for nybegynnere. Jeg må nemlig SE hvordan det gjøres, ikke LESE om det for da skjønner jeg ikke en dritt.

Hvilke pinner må jeg ha? Det finnes jo tusen forskjellige. Finnes det en rimelig slags startpakke for nybegynnere?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.