Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleklær til barna

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-07, 15:16   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Juleklær til barna

Hva har dere på barna i jula?

Jeg kom på at jeg har få penkjoler til Hannah nå. I fjor hadde hun blant annet en sølvkjole fra HM og en strikkebunad. Dette er jo for smått nå.

Men jeg antar hun kommer til å bruke Katvigkjolen sin da

Men bør vel ha en til. Var innom Ellos, HM og LaRedoute nå, men der var det dåårlig utvalg gitt

Hva skal deres barn pynte seg i?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:19   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleklær til barna.

Mamma sin venninne har halvveis lovet oss en strikket bunad. Hvis ikke må vi finne på noe annet. Kanskje kanskje passer bunaden hans som var stor på 17.mai enda? Han har mest vokst i bredden siste halvåret.

Hvis ikke får jeg se om jeg finner noe pent i butikkene i desember - eller i London .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:20   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleklær til barna.

Jenta: festdrakt ( hun elsker å bruke den). En penkjole itillegg til andre juleselskaper
guttungen: Har bunadsnekt og må derfor finne et annet pent antrekk. Skjorte og vest f.eks.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:23   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleklær til barna

Poden får bunad til jul og skal ha på den.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:26   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleklær til barna

Begge jentene har penkjoler fra Exit, kjøpt for to år siden men de passer fortsatt. Kjolene blir jo ikke brukt mange ganger i løpet av året, så jeg tenker de holder ei jul til.

I tillegg skal de begge få et nytt pen-antrekk - pent, men ikke helt i juleselskapsgeneren. Skjørt/genser eller en kjole som kan brukes til bursdagsselskaper senere. Vi skal til Dublin første helga i desember så jeg satser på at jeg finner noe på Next eller Zara

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 15:57   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleklær til barna

Guttungen har grå dress med skjorte og slips til julaften og dressbukse med vest og skjorte pluss mørk blå fløyelsbukse med vest og skjorte til andre dager. Snart seksåringen har et utvalg av kjoler som hun har arvet av storesøster og kusine pluss skjørt og bluser. 11 åringen trenger nok noe nytt. En penkjole, i alle fall. Hun har en brun med hvite prikker og med cardigan til, men vil nok ha noe å veksle med. De to eldste trenger nye pensko.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:15   #7
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleklær til barna

Lille gubben skal snart få seg nisselue som jeg tenkte han kunne bruke til utpå nyåret en gang. Det var all pynten jeg hadde planlagt. Anne Geddes go home!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:30   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleklær til barna.

snoopyline: mamma har strikket en hvit kjole som er dekoret med små blomster. Og så kjøpte vi en "madikken"kjole på kapphal før barndåpen i oktober. regner med den passer i jula og. Vi har 2 bursdager , 22 og 23 des. og 2 i mellomjula så må ha litt å skifte i hehe.

Turbo: svigermor kjøpte dress til han på sparkjøp. Den var ganske så stilig.
Skal se om jeg finner bilde.
Men må vel kjøpe en skjorte eller 2 så han kan bytte mellom.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 05-11-07 kl 19:29.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:45   #9
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleklær til barna

Jeg går nok på Lindex og kjöper til begge, er fornöyd med utvalget der, og prisene er uproblematiske for töy som bare passer en kort stund.

Guttevalpen får ny vest i speilflöyel, og et par cordbukser til. Så kan han ha hvitskjorte og slips til veldig pent, og pologenser til andre bedt-bort-dager. Pynter ham ikke särlig stivt for å slenge seg i juletreet og klatre opp pipa, han må jo ha litt armslag.

Babysnupp er jo bare blubbesöt ennå, så det er lett å finne söte sett eller kjoler til henne. Men jeg vet ikke hvor jeg skal finne Rudolf-hårböyle, det tror jeg hun trenger, hun har jo ikke noe hår.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:45   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Juleklær til barna

Storebror skal ha på dress eller penbukse og skjorte, og strikket vest, og mini skal ha på matrosdress eller heldress som ser ut som bukse, skjorte og vest med glidelås i ryggen fra Linus og Lotta.
Kommer til å kjøpe en penere bukse og en fin genser til dem begge, siden vi sikkert skal bort en del i jula. Da må vi ha noen skift.

  Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:47   #11
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleklær til barna

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Lille gubben skal snart få seg nisselue som jeg tenkte han kunne bruke til utpå nyåret en gang. Det var all pynten jeg hadde planlagt. Anne Geddes go home!

Begynn nå, så skal du se det detter inn med julekortblinkskudd. Og han kan godt sitte litt på Ing og posere hvis jeg får tak i Rudolfdrakt til henne.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:50   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleklær til barna

Dress og hvit skjorte.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 17:44   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleklær til barna

Guttene mine skal ha på seg eventyrdraktene sine.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 17:52   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.805
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleklær til barna

Jeg har en bunad som passer Lillemann, og må forsøke å huske på å prøve om dressen til Storebror passer i god tid før jul i år.

(Jeg brant meg på det i fjor, da Storebror måtte feire jul i altfor liten bunad, og det ble dresskjøp i hyrten og styrten i romjula.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 17:52   #15
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleklær til barna

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Begynn nå, så skal du se det detter inn med julekortblinkskudd. Og han kan godt sitte litt på Ing og posere hvis jeg får tak i Rudolfdrakt til henne.

God idé

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:14   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleklær til barna

Oliver fikk i fjor vinter en lys brun Burberry bukse med genser som hører til og skjorte.
Han har også en knalltøff nikkers bukse jeg kjøpte hos Barna på HJørnet i fjor med beige polo og brun strikkevest
Alt passer i år også
Nydelige beige pensko fra PomD'Api

Storebror har dress med hvit skjorte, og en marine bukse med et par skjorter vi kan bytte på med.Nye sko fikk han til de to begravelsene vi hadde i sommer

Heldigvis trenger jeg da ike å kjøpe noe til gutta
Vi andre har også penklær å ha på

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:25   #17
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleklær til barna

Lillesøster har fått denne, kjøpt hos ellos;

Syns den var så skjønn.
De hadde den til eldre barn også, men da syns jeg ikke den var like fin.

Til storesøster har jeg funnet en kjempefin kjole med roser på (roser sett ovenifra liksom), hos Lindex.

Også har begge fått nissekjolesett, som kan brukes på nissefest o.l. (også kjøpt hos ellos)


Tøflene var veeeldig små i str da. Str 18/19 tilsvarer nok 15/16.
Mens kjolene var gigantiske

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:27   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Juleklær til barna

Tja, si det.
Jeg må nok ta runden på Noa Noa, Exit (name it), Zara, Benetton, Monsoon, Melkers og Obaibi/Okaidi ihvertfall, og se om jeg finner noe, og det gjør jeg sikkert.
Har nok noe vi kan bruke i romjulen, men akkurat julaften vet jeg ikke, eller nyttårsaften.

God unnskyldning for å shoppe da gitt.
Tror avkommet trenger sko også.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:33   #19
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleklær til barna

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Jeg elsker slike kjoler! Hadde det ikke vært for at Malin allerede har julekjole, så hadde jeg bestillt en slik til henne.

Mamma kjøpte en mørk lilla kjole med hvite og rosa prikker på Monsoon i York. Med bolero til, og søte små sko. Så her er både juleantrekk og bursdagsantrekk i boks.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:38   #20
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleklær til barna

Jeg håper fjorårets passer fremdeles. Jeg får vel prøve den snart.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no