Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er det noen her som har kjøpt ferdighus fra Älvsbyhus

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-07, 20:50   #1
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Er det noen her som har kjøpt ferdighus fra Älvsbyhus

Vi har tomt og planen er å kjøpe et ferdighus. Vi har selvsagt pløyd igjennom alle huskatalogene vi har kommet over, men funderer nå litt på Älvsbyhus.

Er det noen som har noen erfaringer med denne ferdighusleverandøren?

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 20:51   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som har kjøpt ferdighus fra Älvsbyhus

Hvordan fungerer dette da?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:03   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som har kjøpt ferdighus fra Älvsbyhus

Jeg har ikke erfaring med Älvsbyhus, men jeg vet litt om de og har sett et hus bli satt opp (modulene ble levert i løpet av helgen, på mandagen går mannen på jobb kl. 0730 og jeg er hjemme med sykt barn - så langt innen aktivitet på tomten, jeg går tur med barnet kl. 11 og da har de begynt på takstolene, jeg går ny tur med barnet kl. 14 og da var huset tett ). Du har svært liten fleksibilitet når det gjelder planløsning (muligens bare speilvending). Huset blir levert som moduler med trapp, kjøkken, sanitærinnredninger osv. ferdig montert. Huset monteres på grunnmurselementer og huset har krypkjeller. Du kan ikke velge å ha kjeller eller skråtomt. Bad leveres ferdig med våtromsbelegg og våtromstapet. Du kan ikke velge fliser eller varme i gulv på bad, etter hva jeg har skjønt. Du kan heller ikke ha f.eks. vannbåren varme.

Jeg synes personlig at husene ser kjønns- og identitetsløse ut, men det jeg er aller mest skeptisk til er krypkjelleren.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:07   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som har kjøpt ferdighus fra Älvsbyhus

Det er en dame som har fått satt opp et Älvsbyhus på NM. Tror det er denne (siden er nede nå): www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?t=481712

Ellers har du denne da: http://alvsbyhus.forum24.se/alvsbyhus-forum-1.html

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:14   #5
Ophelia
Rosebud
 
Ophelia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Innlegg: 410
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Sv: Er det noen her som har kjøpt ferdighus fra Älvsbyhus

Takk for informativt svar, Veronal. Det med kjelleren, eller rettere sagt mangel på kjeller, blir nok utslagsgivende, tror jeg. Vi får lete videre.

__________________
Mammaprinsessen (-70) og to miniprinsesser (-02 og -05)
Ophelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:35   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen her som har kjøpt ferdighus fra Älvsbyhus

Jeg lurer på om noen venner av bygde et av disse husene for noen år siden, og huset ble bra, men jeger litt skeptisk til planløsningene og at man ikke kan velge flis, parkett osv.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no