Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken farge skal jeg velge?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-07, 22:41   #1
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Hvilken farge skal jeg velge?

Hei!

Vi skal flytte til et nytt "stort" hus! Og jeg har lyst til å male før vi flytter inn! Men hvilken farge skal jeg velge? Jeg vil male gangen, kjøkken og stua!

Man kommer rett inn i gangen som er åpen mot både kjøkken og stue. Det er bare en vegg som skiller kjøkken fra gangen og det er et stort kjøkken med åpen løsning.Det er en liten vegg mellom litt av stua og kjøkkenet!Kjøkken innredningen er mørk kirsebær! Nå er det grønn gang og okergul stue og kjøkken. Det er gråaktige fliser på alle gulv. Tror dere det blir for "kjedelig" å male alt i en og samme farge? Tenkte meg en lys farve f.eks kaffe latte, lys toscana??

Er ikke så lett å forklare, men det er stort og åpent! I enden av rommet går det en svingtrapp opp til annen etasje!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:43   #2
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Ville malt alt i en type "hvit" farge og heller tapetsert en vegg eller to.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 23:49   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Samme her. Tror fort det kan bli tamt om alt er i samme fargen

  Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 00:07   #4
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Jeg tror det blir pent med alt i samme farge.
Vi har selv kaffelatte i stue, kjøkken og entre og fornøyd med det.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 08:36   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Jeg ville også malt alt i en lys farge! Enkelt og greit, og så kan du heller taptesere eller male en enkeltvegg eller to i en annen farge når du har bodd inn leiligheten og fått testet ut møbelplassering litt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 09:57   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.888
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg ville også malt alt i en lys farge! Enkelt og greit, og så kan du heller taptesere eller male en enkeltvegg eller to i en annen farge når du har bodd inn leiligheten og fått testet ut møbelplassering litt.

Helt enig

Når du også har en åpen løsning, synes jeg det gir et helhetlig inntrykk om rommene er malt i samme farge. Vi valgte å male hele huset i samme farge, lys antikk, og er veldig godt fornøyd med det. Huset vårt er veldig åpent, så da tror jeg man fort kunne bommet om fargene var ulike.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 10:03   #7
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Vi har malt fargen Chi, er superfornøyd!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:04   #8
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Takk for svar alle sammen! Tror vi skal gå for en og samme farve, så kan jeg heller "leke" litt med farver på puter og gardiner!

Hva slags farve er Chi?

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 19:44   #9
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Tror det kan bli kjedelig om alt er samme farge og. Litt kjønnsløst da.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 20:56   #10
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Tror det kan bli kjedelig om alt er samme farge og. Litt kjønnsløst da.

Tror det kan bli litt fint jeg! Kjønnsløst?? Hva mener du? Kan jo bruke "fargerike" gardiner, duker og puter! Har endel mørke møbler som jeg tror blir bra og så har jeg mange bilder som "livner" opp!

Blir nok bra til slutt tror jeg! Da skal jeg prøve å legge ut et bilde eller to!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:22   #11
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vi har malt fargen Chi, er superfornøyd!

Jeg fant Chi farven og den var kjempefin. Skal til malerbutikken imorgen og da tror jeg det blir den!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:24   #12
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Tror det kan bli litt fint jeg! Kjønnsløst?? Hva mener du? Kan jo bruke "fargerike" gardiner, duker og puter! Har endel mørke møbler som jeg tror blir bra og så har jeg mange bilder som "livner" opp!

Blir nok bra til slutt tror jeg! Da skal jeg prøve å legge ut et bilde eller to!

Syntes det er litt ehm.. ja. "Sånn alle har det" liksom.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:25   #13
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Jeg ville valgt lys toscana ol, også tapesert en fondvegg i stuen.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:29   #14
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Syntes det er litt ehm.. ja. "Sånn alle har det" liksom.

Jo er nok litt enig med deg der, men det er jo fint da! Kan hende jeg forandrer mening når vi får sett huset en gang til, har jo bare vært der en gang!!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 21:30   #15
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Jeg fant Chi farven og den var kjempefin. Skal til malerbutikken imorgen og da tror jeg det blir den!

Ja den er nydelig. Vi har valgt halvblank. Ser så rent og fint ut! Love it!

Vi hadde Caffelatte ifjor. Men så ble det så mørkt og trist. Trossalt bor vi jo ikke akurrat i ett land der vi har korte vintrer. Så det er godt å få masse lysefarger. Vi har mørkemøbler og mørkgulv. Så det ble bare lekkert med lysevegger!

Det åpner seg plenty av muligheter når man har lyse nøytralevegger.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 17:45   #16
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Det blir lys antik! Har kjøpt idag så nå er det bare å vente på malerene og nøkklene til det nye huset!!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:53   #17
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vi hadde Caffelatte ifjor. Men så ble det så mørkt og trist.

Mørk og trist??
Den er rimelig lys den da. Men varm samtidig.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:33   #18
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Caffe latte kan se mørk ut, det kommer veldig an på belysningen i rommet.
Jeg malte om etter å ha hatt den, den ble for mørk, spesielt i rom der vi har 4-5 m takhøyde.

Jeg ville valgt en lysere om det er flere rom

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 18:05   #19
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hvilken farge skal jeg velge?

Nå er nesten alt ferdigmalt og det blir knall lekkert! Skikkelig fint! Vi flytter inn i løpet av helga og jeg gleder meg!!!!!!!!!!!!!!!!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no