Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan bygge opp en jobbgarderobe?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 12:45   #1
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

OBS, gammel tråd, bare jeg som lette litt i gamle tråder.

Sist redigert av Isa : 24-01-10 kl 21:12.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:08   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bygge opp en jobbgarderobe?

Det finnes garantert noen som kan hjelpe deg, men hvordan man kommer i kontakt med dem vet jeg neimen ikke.

Det beste må vel være å bestemme deg for hvilke farger du vil at jobbgarderoben skal gå i. Skal du ofte være formell er marineblått en klassiker da. Sort kan ofte bli litt hardt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:09   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gikk inn på Vivikes og sa "kle meg", og det gjorde damen. Det ble ikke for dyrt heller.

Gammel 08-11-07, 21:12   #4
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøp deg noen draker. Dvs jakke, skjørt og evt bukse. Feks en brun og en svart.
Så kjøper du div topper til å ha inni. Skjorter, singleter, tynnebomullsgensere.. u name it.
Kjøp deg pene sko, feks et par svarte og et par brune pumps. Kjøp smykker og stæsj i forskjellige farger som evt kan matche drakten eller toppen inni.
Du må også ha en kun trenchcoat, noen frekke støvletter og kanskje noen bukser ekstra av noe slag.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:15   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo veldig an på hva man liker sjøl også - marineblått, for eksempel, trives ikke jeg i, og ei heller hvite bluser. Ikke draktjakker heller. Jeg mener at det går an å kle seg pent uten å ty til den typiske draktstilen (helt objektivt, altså! ) Jeg ville ha startet med en svart bukse og et knelangt, svart skjørt som ikke er altfor formelt. Disse plaggene passer til det meste, og kan varieres og pyntes opp og ned uten problemer med høye og lave sko, støvletter, strikkegensere, topper i alle farger, ditto cardigans, strømper og smykker.

Kjenner ikke til noen som driver med proff shoppinghjelp, men det høres jo spennende ut! Et alternativ er jo å gjøre som Fluke - finn en butikk hvor du liker klærne, og be dem om hjelp. Jeg vil tro det er et drømmeoppdrag for de fleste ansatte i klesbutikker. Lykke til!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:40   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Dersom du må skru litt innimellom, ville jeg ikke hatt for pene klær. Snarere noe som var praktisk, men allikevel stilig. Med andre ord ville jeg ikke gått for 'pene', klassiske drakter, men noe litt mer røft. Sats på en eller to basisfarger; sort, marine, brunt eller grått, alt etter hva som passer best til deg. Så kan du heller sprite opp med tilbehør i ulike farger.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:09   #7
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det firmaet som lager bli ny repotasjene i KK og mange andre blader holder til nederst på Karl Johan. Der har de kleskonsulenter og du kan kjøpe ulike pakker; fargeanalyse, kroppsanalyse i forhold til hvilket snitt man kler eller full pakke med handlehjelp og det hele. Jeg overvar en fargeanalyse på et uttdrikkingslag der en gang, og jeg syns de var utrolig flinke.

Ellers ville jeg som de fleste har nevnt valgt en basisfarge på drakt som du kan ulike underdeler (jeans+skjørt) til. Jgg ville også investert i et par bomullstopper du kan ha inni draktjakker og cardiganer. Jeg liker Marlene Birger toppene utrolig godt, de har perfekt utrigning til jobbruk, holder seg godt og er litt lange i livet så de ikke glir opp over magen og ryggen.

Lykke til!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 22:18   #8
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg vet om en butikk på Kongsberg som har "shopping" hjelp. Da kan du komme dit en kveld om du vil og så blir du dressa opp fra topp til tå! De gjør det sikkert andre steder også, men kanskje ikke så mye på H&M, Cubus og de kjente klesbutikkene! Vet forresten om en i Hokksund også!! Men det spørs jo hvor du bor da? Jeg kan sette deg i kontakt med de to om du vil?

Gammel 09-11-07, 00:44   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber stort sett med det samme som deg, og jeg har sort som basisfarge i min garderobe.Føler at jeg da kan variere antrekkene mine mye.
Jeg eier faktisk ikke en eneste blaser ei heller skjorter.

Bruker endel skjørt,pene olabukser (slike som ikke er slitt,men jevne i fargen),kjoler type Odd Molly feks.

Tunikaer er jo veldig kjekt.Da får du skjult de kiloene du føler du har for mye og er pent kledd.

Tror ikke jeg har sett mange innenfor dette yrket i klassiske darkter egentlig.Det blir for pent når man må åle seg rundt i tange og støvete server rom
Vet ikke om dette var så mye hjelp

Lykke til ihvertfall

Gammel 09-11-07, 01:18   #10
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Gå på biblioteket..

..eller oppsøk Glamourbibliotekaren
Der finner du flere poster ang basisgarderobe, utifra prinsippet 'less is more', og masse inspirasjon.

Her er f.eks et forslag til basisgarderobe, med ulike varianter

Gammel 09-11-07, 02:58   #11
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ski storsenter har shoppinghjelp.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 10:18   #12
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar dere!

Drakter er nok ikke så aktuelt. Jeg må som sagt skru både PCer og servere innimellom, og det blir upraktisk når jeg står/ligger/sitter halvveis under et skrivebord med masse støv. Det er det som er så kjipt med jobben min, jeg vet jo aldri hva jeg skal ut på for slags oppdrag, så f.eks skjørt kan jeg bare ha på meg de dagene det er avtalt møter hele dagen.

Men takk for tips om shoppinghjelp, jeg tror rett og slett jeg må gå gjøre det.

Gammel 20-11-07, 11:25   #13
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Da har jeg avtalt tid med shoppinghjelp på Ski Storsenter. :spent:

Gammel 20-11-07, 11:30   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så spennende. Fortell oss hvordan det gikk da.

Gammel 20-11-07, 11:34   #15
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Så kult! Gleder meg til å høre hvordan det er :vurderer selv:

Gammel 20-11-07, 12:02   #16
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Oi, så spennende, blir spennende å høre!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:38   #17
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Ja, da har jeg vært på shopping med assistanse. Det gikk dessverre ikke så bra, og endte bare opp med en bukse.

:føler meg utrolig feit og uformelig:

Damen var flink hun sikkert, fikk en del tips om klær og farger og sånn, men hun fant dessverre ikke noe som satt fint på den stoooore kroppen min.

Gammel 30-11-07, 09:40   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Ja, da har jeg vært på shopping med assistanse. Det gikk dessverre ikke så bra, og endte bare opp med en bukse.

:føler meg utrolig feit og uformelig:

Damen var flink hun sikkert, fikk en del tips om klær og farger og sånn, men hun fant dessverre ikke noe som satt fint på den stoooore kroppen min.

Så dumt at det ikke svarte til forventningene. Hun var ikke flink hvis hun ikke greide å finne noe til deg. Det er da ikke din skyld at hun ikke fant noe.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:42   #19
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nenne skriv det eg meiner. Det er jo nettopp det som kjenneteiknar ein god kleskonsulent, at dei veit kva som kler ulike kroppstyper og kvar ein skal få tak i det

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:06   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var leit å høre! Enig med Nenne - hun kan ikke ha vært særlig flink.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.