Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du fagorganisert?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 15:34   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Er du fagorganisert?

Hvorfor\hvorfor ikke?

Hva betaler du i mnd til ditt fagforbund, dersom du er organisert?

Har du noen gang hatt behov for hjelp fra ditt forbund?

Gammel 07-11-07, 15:36   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du fagorganisert?

Ja, er fagorganisert.
Betaler en viss prosent av det jeg tjener.

Ja, har brukt for forbundet ved lokaleforhandlinger, spørsmål om div. jobbrelaterte ting; som lover og regler.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:39   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Hvis jeg hadde jobbet et annet sted hadde jeg nok vært det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:40   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ja, organisert i Utdanningsforbundet. Alle lærerene på jobben er det så jeg følger strømmen og betaler med glede.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:47   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Betaler 360 kroner/mnd. Er veldig tilhenger av solidaritestankegangen, og synes det er viktig å støtte dem som jobber for at jeg skal ha det bedre.
Er tillitsvalgt på arbeidsplassen min, og har gått på noen kurs i foreningens regi, og brukt dem aktivt i forb. med lokale lønnsforhandlinger, og i spesielle tilfeller der en kollega hadde problemer i forhold til sitt ansettelsesforhold.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 15:53   #6
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Ja. Betaler 360 kroner/mnd. Er veldig tilhenger av solidaritestankegangen, og synes det er viktig å støtte dem som jobber for at jeg skal ha det bedre.
Er tillitsvalgt på arbeidsplassen min, og har gått på noen kurs i foreningens regi, og brukt dem aktivt i forb. med lokale lønnsforhandlinger, og i spesielle tilfeller der en kollega hadde problemer i forhold til sitt ansettelsesforhold.

Signerer, bortsett fra at jeg ikke lenger er tillitsvalgt, men var det før jeg fikk barna. I tillegg har vi hatt bruk for forsikringsordningene og utdanningsstipendet til LO. Nå bytter nok jeg jobb når jeg er ferdig med studiene, men kommer såklart til p organisere meg i det aktuelled forbundet hva det enn blir :MsMerusikkerpåhvahunskalblinårhunblirstor:

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:01   #7
Unagi
Total awareness

Unagi sin avatar

Hvor: Bergen
Unagi er litt kul
Standard

Jepp. Er medlem i YTF (yrkes trafikk forbundet), som er en del av YS.Der betaler jeg 400 i mnd. Da får jeg hjelp hvis det oppstår uenigheter på jobb f.eks.. Også har jo de fleste forbund avtaler med forskjellige selskaper på f.eks. forsikring, bensin og diverse andre godsaker. Har 40% på dekk fra dekkmann, men det er bare for de på min arbeidsplass, gjennom forbundet.

Gammel 07-11-07, 16:05   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er ikke fagorganisert.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:41   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg er medlem i NSF. Jobber redusert, og betaler derfor rundt 120 kr mnd.

Har brukt de i personalsaker + lokale lønnsforhandlinger.

Føler at mine rettigheter som arbeidstaker er tryggere ved å være medlem.

Gammel 07-11-07, 17:46   #10
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg er fagorganisert, men lurer seriøst på å bytte fagforening til en som er mer relevant for meg. Gjerne en organisasjon med spissere tenner og skarpere klør...

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 17:47   #11
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg betaler en andel av min lønn i kontingent, det blir noen hundre kroner i måneden. Jeg har aldri måttet ta kontakt med dem for å få hjelp på arbeidsplassen, men fikk et par tusenlapper i videreutdanningsstipend fra dem for noen år side.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:14   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg er organisert og betaler en prosentandel av lønna.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:22   #13
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ja, jeg er organisert og betaler en prosentandel av lønna.

Samme her.

Gammel 07-11-07, 18:23   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er medlem av utdanningsforbundet og betaler en viss prosent. Synes det er en selvfølge å være organisert, det er jo faktisk fagforeningen som forhandler frem lønna jeg har.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:45   #15
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg er organisert. Jobber som rådgiver i et fagforbund og ser at det nytter. Betaler en viss % andel av lønnen min.

Ser på det å være organisert som en forsikring - det kan jo hende man får virkelig bruk for det. I tillegg står solidaritetstanken sterkt.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 18:51   #16
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Ja, jeg er fagorganisert. Husker faktisk ikke helt hva jeg betaler, det trekkes jo rett fra lønna så det er ikke noe jeg merker.

Jeg bruker fagforeningen til lokale forhandlinger, hjelp til utarbeidelse av avtaler (som nå da jeg har gått inn på en avtale hvor arbeidsplassen betaler videreutdanningen min), jeg har fått masse kurs, billigere forsikring etc etc.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 19:22   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, i TEKNA. Betaler vel bortimot et par lapper, men tjener det inn igjen på forsikringsavtalene.

Men jeg vurderer sterkt å bytte organisasjon; er sterkt i mot lokale forhandlinger så det er litt tåpelig å være medlem i en organisasjon som kjemper for slike.

Gammel 07-11-07, 19:25   #18
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg er fagorganisert. Jeg betaler en kontigent engang i året på noen tusen (autogiro) og syns absolutt det er verdt det.

Jeg har hatt bruk for dem engang, når jeg skulle avslutte et arbeidsforhold som hadde skjært seg.

Gammel 07-11-07, 19:40   #19
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er medlem av Utdanningsforbundet, men husker ikke hva jeg betaler i kontigent.

Jeg har ikke hatt behov for hjelp fra forbundet.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 19:41   #20
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Ja, i NJ. Betaler rundt 1500 i året, tror jeg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.